Чому Україна — гарне місце для бізнесу
Чому Україна — гарне місце для бізнесу

Чому Україна — гарне місце для бізнесу

Попри складні обставини — війну, економічну турбулентність і виклики відбудови — Україна залишається перспективним майданчиком для підприємництва. Тут зберігається запит на нове, є простір для сміливих ідей і спільнота фахівців, здатна втілювати амбітні проєкти навіть у непростих умовах.

Бізнес, що зростає на противагу обставинам

За всі роки незалежності Україна пропонувала бізнесу унікальні можливості — і сьогодні не виняток. Ринок, що зростає, слабка конкуренція в багатьох нішах, високий попит на продукти й сервіси — все це створює сприятливий ґрунт для старту і швидкого масштабування.

Сьогодні бізнес-клімат в Україні — це територія шансів, де легко почати і легко втратити. Та попри все, малі й середні підприємства мають високу маржинальність, адже ринок ще досі "голодний" до нових продуктів.

Водночас ми живемо в умовах, коли держава досі не стала сервісом для підприємця. Так, податкова система, особливо для малого бізнесу, залишається однією з найліберальніших у Європі. Але виклик — не у ставках, а в адмініструванні. Підприємці стикаються зі складною звітністю, непрогнозованими перевірками, блокуванням рахунків.

Читайте також
Інвестори зможуть запускати великі проєкти раніше: уряд спростив правила

Україна також залишається країною високопрофесійних кадрів за помірну оплату праці. Саме це — один із ключових активів, що приваблює не лише локальних, а й міжнародних підприємців. Ми маємо розвинений IT-кластер із гарною репутацією на глобальному ринку, конкурентоспроможну технічну базу й сильні освітні традиції. Так, за даними "Львівського IT Кластера", кількість фахівців у галузі становить 302 000 осіб, з яких 238 000 — це технічні спеціалісти, які живуть і працюють в Україні.

Як змінилася база для ведення бізнесу

Війна суттєво змінила середовище, в якому працює український бізнес. Найбільше постраждала логістика: здорожчання перевезень, обмеження маршрутів, нестабільність. Це вплинуло на собівартість товарів і змусило девелоперів переглядати підходи до будівництва, що подорожчало на 20–30% на тлі падіння попиту.

Водночас війна стимулювала розвиток локальних ІТ-рішень, зокрема, в галузі CRM, ERP, LMS. Вони ще не досконалі, але вже доступні для малого бізнесу і дозволяють автоматизувати процеси.

Розблокуйте щоб читати далі
Щоб прочитати цей матеріал потрібно оформити підписку
Вже передплатили? Авторизуйтесь

Хочете стати колумністом LIGA.net – пишіть нам на пошту. Але спершу, будь ласка, ознайомтесь із нашими вимогами до колонок.

Статті, що публікуються в розділі "Думки", відображають точку зору автора і можуть не збігатися з позицією редакції LIGA.net
Джерело матеріала
loader