Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю

Модель Duster для українського ринку – мега важлива. Duster є найпопулярнішим новим авто на нашому ринку. Зараз в топі потреб зручність, практичність, адекватна ціна. А тут ще й бонусом привалив дуже і дуже приємний дизайн. Так що в нас немає іншого варіанта як терміново випробувати, як же це все поєднується у третьому поколінні Duster.

Історія Duster

Модель Duster зʼявилась у модельній лінійці Dacia у 2010 році. Для створення моделі румуни з французами пішли шляхом максимальної уніфікації. Платформа, елементи салону та навіть передні двері – від Logan. Повний привід, що тоді було новинкою для марки, взяли «ніссанівський». Машина була проста, з великим кліренсом і практична. Це виявилось дуже успішним рецептом.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 1

Через 8 років, у 2018-му стартувало вже друге покоління моделі. Тут вже більше уваги приділили не лише утилітарності, але й дизайну. Багатшою стала і комплектація, в якій зʼявився навіть безключовий доступ, мультимедійний екран в салоні та версія з автоматичною коробкою передач.

І ось у 2024 році зʼявляється вже третій Duster. Дизайн серійної моделі практично повністю повторює концепт Bigster 2021 року. Ба більше, ідея концепту зіграла двічі. Стиль використали в новому Duster, і навіть саме імʼя використали для нової 7-місної моделі, яка вийшла в 2025 році.

Bigster Concept

Bigster Concept

Які бувають Duster

Новий Duster по справжньому чекали. Було багато хвилювань, що з оновленням покоління може істотно вирости й ціна. Адже виглядає машина вже не як бюджетник. Як вже згадували, розробники вирішили майже повністю зберегти дизайнерські рішення, використані у концепті. Рубана лінія бокового скла, кутасті колісні арки, рельєфний капот, виразна лінія захисних накладок по всьому параметру кузова – все це робить Duster впізнаваним та харизматичним. Не останню роль грають і 18-дюймові колісні диски. Адже наша машина в топовій версії.

Зміна покоління Duster чимало змінило і в гамі модифікацій моделі. Зокрема, це стосується двигунів та приводу. І тут є про що поговорити, та посперечатись.

Renault CMF-B

Renault CMF-B

Модель збудована на універсальній платформі Renault CMF-B. Базовою, тобто найдешевшою, є версія Authentic з легендарним турбодизелем К9К – 1.5 dCI на 115 к.с. та 250 Нм. Вона пропонується лише з механічною 6-ступеневою коробкою передач і… тільки з переднім приводом. Скільки раз друзі військові, та аграрії запитали мене про те, чи буде повнопривідна версія дизельної модифікації, я навіть не берусь рахувати. Звісно, поставив це питання і нашим друзям у представництві Renault в Україні. Їх це обмеження засмучує не менше ніж нас, проте виявилось, що Україна ледь не єдина країна в яку новий Duster (саме як Renault) взагалі постачається з дизельним двигуном. Решта країн обмежена бензиновим та гібридним варіантами.

В середній комплектації Evolution можна обрати між дизельним, та двома варіантами бензинового та бензо-електричного агрегатів.

Суто бензинова версія має під капотом 1,33-літровий агрегат з безпосереднім впорскуванням та турбонаддувом. Це двигун Renault H5Ht, який широко використовується на моделях Renault. Він так само часто зустрічається в Nissan під індексом HR13DDT та у Mercedes-Benz як M282. Двигун видає 150 к.с. та цілком пристойні, як і в дизеля, 250 Нм тяги.  Ця модифікація буває теж лише передньопривідною, але серед її переваг – наявність автоматичної коробки передач. Ба більше – вона пропонується тільки (!) з 7-ступеневим роботом з двома зчепленнями EDC. Тож їхати на природу та буксувати в пісках на ній не бажано. Це швидко погіршить «здоровʼя» АКП. Проте, саме ця модифікація здається найбільш підходящою на роль чималого сімейного авто для міста та передмістя.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 4

Найкраще підготованою до їзди поза межами асфальту виглядає модифікація з гібридною силовою установкою mild hybrid 1.2. І саме така в нас на тест-драйві. Вона буває тільки з механічною 6-ступеневою коробкою передач. І лише вона буває з приводом на всі колеса! Щодо комплектацій, то тільки для гібриду доступний не лише середній рівень оснащення Evolution, але й топовий Techno.

Салон та практичність Duster

Коли я сів в салон Дастера, то перше відчуття яке в мене з’явилося, це те, що лінія скління не дуже велика. Відразу відчувається що сидиш у машині з ненайкращою оглядовістю, тому що передні кузовні стійки доволі широкі і додаються ще рамки дверей та ущільнювачі, тобто сумарна ширина сліпої зони доволі велика.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 5
До того ж нижня лінія бокового скла достатньо висока. Вона лише трохи нижче ніж плече водія. Проте, я за кілька днів адаптувався. А при їзді заднім ходом сильно допомогала камера з якісним зображенням на екрані та траекторними лініями.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 6
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 7
/
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 8
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 9

Дизайн салону відверто сподобався. Хоча матеріали використані недорогі, але дизайн дуже продуманий і надзвичайно зручний. Є додаткові аксесуари YouClip, які кріпляться на спеціально підготовлені місця. Це  може бути або тримач для стакана, або кріплення для мобільного телефону, або ж переставний led-ліхтарик, який в штатному положенні кріпиться як підсвітка багажника.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 10
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 11
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 12
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 13
/
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 14
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 15
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 16
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 17

Дивно, що при використанні відвертих недорогих матеріалів, твердого на дотик пластику і відсутності різних там імітацій карбону, чи ще чогось такого, салон дійсно виглядає дуже приємно. Мабуть, допомагає фактурна сіро-зелена вставка, яка йде посередині передньої панелі.

Якщо в недавньому тесті маленького кросовера Kardian мені не дуже сподобався дисплей на центральній консолі, то в не значно дорожчому Duster дисплей сподобався дуже. Він має дуже лаконічну мінімалістичну графіку і за рахунок цього користуватись ним надзвичайно зручно й просто. Дисплей не виглядає інородно, як перекручений на торпедо планшет. Це абсолютно адекватний елемент керування, яким мені було реально зручно користуватися.

На центральній консолі сподобалась наявність великої кількості місця і продуманість конструкції. Наприклад, по центру є відділення з величезною поличкою, куди можна щось покласти. Влазить навіть чимала пачка печива. Вона зроблена з жорсткого пластику, але це додає практичності. Легко чистити і менше шансів якимось чином пошкодити.

Внизу знаходиться слот для бездротової зарядки мобільного телефону! Ми все ще в недорогому кросовері, якщо хто забув.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 18

Органічно організовані кнопки керування клімат-контролем. Це фізичні кнопки, які розташовані в зручному місці. Ними легко користуватися, бо вони логічні й прості. Дякувати, що це все не запхали виключно в меню на планшеті.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 19

На екран планшета додали такі кнопки, як підігрів сидіння, підігрів керма, що неочікувана опція для машини такого класу, а також керування додатковими системами. Наприклад, з системою індикації положення автомобіля, яка допоможе на бездоріжжі. Вона показує як поперековий нахил, так і нахил поздовжній, а також розподілення крутного моменту між передньою та задньою осями. В стандарті складає 99% на передній вісті 1%, але може перерозподілятись до 50/50.

Комбінація приладів в Duster в базовій комплектації аналогова з 3,5-дюймовим екраном бортового компʼютера. А в машинах в комплектаціях Evolution та Techno – цифрова панель приладів діагоналлю 7 дюймів. Тут виводиться інформації не тільки про швидкість руху, оберти двигуна, запас ходу, запас палива та температуру охолоджуючої рідини, але додатково виводиться інформація про режим роботи гібридної силової установки. В цьому ж вікні можна «перегорнути» показник, та вивести навігацію, яка дублюється android auto від головного пристрою. Це реально зручно.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 20
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 21
/
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 22
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 23

Неочікувана опція, яка взагалі не характерна для таких бюджетних авто – наявність підігріва лобового скла. Так, за неї треба доплатити. Але сума 3614 грн майже символічна. Проте замовляється опція пакетом з підігрівом передніх сидінь (8131 грн) та підігрівом керма (4065 грн). І кожна з цих опцій варта того, аби їх замовити. Коли в середині квітня накрила остання хвиля похолодання і я прийшов на стоянку, то побачив, що вся машина обмерзла. А мені треба було терміново їхати! Було дуже доречно, що не треба стояти шкрябати лобове скло. Достатньо натиснути кнопку на екрані мультимедіа і буквально за кількадесят секунд двірники легко скинули залишки льоду з лобового скла. А тим часом сидіння і кермо теж нагрілись.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 24

Цікава і також не характерна для машин цього сегменту опція – це темно-сіра стеля, що зазвичай зустрічається більше у спортивних авто. Вона оснащення Techno. Ненавʼязливо та практично для авто, яке має часто бувати поза асфальтом.

Новий Duster залишає відчуття, що його дійсно хотіли зробити зручним у повсякденні. Це проявляється навіть в якихось дрібницях. Наприклад, коли вмикаєш авто та збираєшся виходити, на екрані мультимедіа з’являється повідомлення, яке нагадує, щоб ви не забули забрати свій телефон з машини. Дрібниця, здавалось би, а приємно.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 25
Трохи незвичне рішення – наявність кнопок керування гучністю і вмикання/вимикання зверху на центральному дисплеї. Я такого ще не зустрічав в автомобільних мультимедійних системах. Але це не позбавлене певного сенсу, тому що це фізичні кнопки, якими легко користуватись неглядячи. Проте вони більше для пасажира. У водія є традиційний реношний підкермовий джойстик, з кнопками регулювання гучності, та коліщатком перемикання композиції/станції.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 26

Задні сидіння доволі просторі. Тут достатньо місця по висоті та для колін. Щоправда третього пасажира я б не садив.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 27

Особисто мені не дуже сподобалась зручність ручки задніх дверей. Виглядає стильно, але коли ти намагаєшся тягнути на себе двері, то докладати зусилль до такої ручки не зручно.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 28

Щодо обєму багажного відсіку, то тут все дуже практично. В стандартному положенні крісел він вміщає 411 л, що не так вже й багато. Проте багажник легко трансформується. Якщо скласти задні сидіння, то обʼєм вантажного відсіку зростає до 1537 літрів.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 29

В базовому Дастері встановлені звичайні рейлінги. А в комплектації Techno – модульовані. Поздовжні планки рейлінгів можна відкрутити спеціальним ключем і розвернути їх поперек, для встановлення багажника, кофра, чи кріплення для велосипеда. Головне ключик не проґавити.

Повний привод та бездоріжжя на Duster

На центральній консолі за важелем перемикання передач знаходяться коліщатка керування режимом повного приводу. Є режими ЕКО, в якому їде машина лише на передньому приводі, автоматичний режим дозволяє відмикати задні колеса при пробуксовці передніх. Є зимовий режим, а також режим бездоріжжя та блокування міжосьового диференціалу. А якщо натиснути центральну кнопку, то активується система допомоги руху на спуску HDC.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 30

В Дастера справжній позашляховий дорожній просвіт у 217 мм та доволі короткі звіси. Це робить його реально зручним для їзди по поза асфальтовими дорогами. Підвіска непогано справляється з нерівностями, але іноді неочікувано пробивається на коротких ходах. Не в останню чергу через низькопрофільні шини 225/55 R18.

На перешкодах система повного приводу доволі успішно справляється з діагональним вивішуванням коліс. Електроніка підгальмовує розвантажене колесо та перекидає момент.

Серед неприємних нюансів – на великих нерівностях, а особливо при їзді по бруківці, чути скрипи салону відразу в кількох місцях.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 31
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 32
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 33
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 34
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 35
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 36
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 37
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 38
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 39
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 40
/
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 41
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 42
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 43
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 44
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 45
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 46
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 47
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 48
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 49
Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 50

Порада. Якщо ви привезли свій Дастер вперше на мийку, то не намагайтесь відмити крапочки на пластикових панелях, які знаходяться на передніх дверях.  Ці крапочки – ознака того, що пластик зроблений з вторинно переробленої сировини.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 51

Їзда в місті та по трасі на Duster

Трициліндровий двигун і чималий розмір машини насторожували. Та прискорення гібридного Duster доволі адекватне – 11 секунд до “сотні”. Та й максимальна швидкість 180 км/год цілком пристойна. Навіть непогано для машини з об’ємом двигуна 1.2 л

Відразу зауважу, що коробка передач у Дастера розрахована на тягове зусилля. Оскільки машина не має понижуючого ряду, то це компенсували першими трьома передачами. Вони досить коротенькі, що допомагає на позашляхових трасах. Але в місті це навпаки стає причиною частих перемикань передач, що трохи напрягає.

Цікаво, що шоста передача досить довга. Вона починає тягнути вже з 70 км/год і аж до максимальних 180 км/год.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 52

У нашого Дастера чималий перелік допоміжних систем. Наприклад, в парктроніка дуже непересічний звук оповіщення. Коли під’їжджаєш до перешкоди, то в залежності від того перешкода спереду чи збоку, і залежно від відстані, автомобіль видає незвичних писк, а цікаві поліфонічні звуки. В нашого Duster є навіть система індикації перешкоди у сліпій зоні дзеркал, що допомагає у місті, якщо згадати про зауваження щодо оглядовості.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 53
Як же влаштована система м’якого гібрида Duster? Гібридна силова установка складається з кількох елементів. Двигун внутрішнього згоряння – це трициліндровий бензиновий двигун з прямим впорскуванням палива та турбіною. Також є додатково електрична система, яка складається з літій-іонної батареї, яка працює з напругою 48В та має ємність 0,8 кВт*год. Літій-іонна батарея – це окрема батарея і не пов’язана з 12В батареєю, яка знаходиться під капотом.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 54

Додатковий акумулятор знаходиться під ногами правого заднього пасажира. Стартер генератор виконує роль одночасно генератора для зарядки акумуляторної батареї, а також надає допомогу автомобілю при інтенсивному прискоренні та при рушанні з місця, додаючи кількадесят Нм тяги. Це робить систему ефективною в місті та при навантаженнях. Наприклад, при швидких прискореннях та на обгонах. І якщо при рівномірному русі двигуна цілком достатньо навіть для доволі бадьорої швидкості, то на обгонах все ж відчувається, що мотор невеличкий.

Щодо витрати палива, то завод-виробник обіцяє 7,1 л по місту та 4,9 л  по трасі. В середньому має виходити 5,7 л/100 км.  Це цілком реалістичні показники. Хоча якщо потрібна економія палива, то все одно дизельна версія значно цікавіша. Та й на трасі вона приємніша.

Загальні враження та висновки по Duster

Duster третього покоління виявився дуже практичною машиною. Він має відверто привабливий та харизматичний дизайн, який виглядає відчутно дорожче, аніж авто є насправді. В ньому дивним чином поєднались простота та намагання не витрачати зайвого з продуманістю і практичністю. Гібридна силова установка не вразила. Я б віддав перевагу дизельній модифікації як з точки зору економічності, так і динамічних показників. Проте, якщо вам потрібен повний привод – вибору нема. Тільки гібрид.

Тест-драйв нового Renault Duster по місту, трасі та бездоріжжю - Фото 55

Чи стане новий Duster таким же популярним, як його попередник? Для цього є всі підстави. І одна з найважливіших – ціна. Вона звичайно зросла. Якщо порівнювати версії з турбодизелем (він є як в старого, так і в нового Дастера), то подорожчання складає 64 400 грн. А якщо взяти до уваги знижку по кредитній програмі Renault Бонус, то подорожчання лише 24 400 грн. Тобто істотного здорожчання нема від слова взагалі. Проте машина стала значно цікавішою за дизайном, а перелік обладнання виріс незрівнянно. І мені особисто новий Duster дуже сподобався.

Джерело матеріала
loader
loader