/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fedf4d04becc4ea07b11d9710a8ce929c.jpg)
Розкриті технічні характеристики французьких винищувачів Mirage 2000D
Франція відновила практику військових навчань часів Холодної війни, провівши масштабну операцію з розгортання винищувачів Mirage 2000. 22 квітня 2025 року на базі ВПС у Нансі-Ошей відбулась несподівана активація навчань під кодовою назвою JADE (Jaillissement D’Escadre — «сплеск ескадрильї»), під час якої всі літаки 3-го авіакрила — Mirage 2000D і Mirage 2000B — були негайно передислоковані на п’ять інших авіабаз по всій країні.
Мета навчань — імітувати ситуацію прямої загрози або втрати бази, перевірити здатність особового складу до швидкої реакції, оперативного перекидання літаків, функціонування логістики та технічної підтримки в умовах розосередження. У ході операції було перекинуто екіпажі, обслужні групи та адаптовано інфраструктуру приймальних баз. Військові заявили, що навчання JADE підтвердили спроможність ВПС Франції зберігати боєздатність у кризових ситуаціях.
3-тє авіакрило експлуатує 60 штурмовиків Mirage 2000D, з яких 55 проходять глибоку модернізацію, та 7 навчальних Mirage 2000B. Mirage 2000D — це двомісний літак, призначений для завдавання точкових ударів у складних умовах. Він оснащений системами слідування за рельєфом місцевості, сучасними каналами передачі даних Link 16, інтерфейсом SCARABEE та системами спільного управління з наземними підрозділами. На озброєнні — керовані авіабомби GBU-48, GBU-49, GBU-50, розвідконтейнери ASTAC, лазерні цілевказувачі ATLIS, PDL-CTS і Damocles.
Mirage 2000B, своєю чергою, використовується для підготовки пілотів. Літак має фіксовані повітрозабірники, обмежену швидкість і не оснащений озброєнням чи радаром, але забезпечує навчання як на базовому, так і на тактичному рівні.
Навчання JADE стало нагадуванням про стару тактику швидкої дислокації, яка практикувалася у 1980−90-х роках. Тоді ВПС Франції регулярно тренувалися у масовому перекиданні ескадрилій із баз на південному заході країни зі зльотом літаків кожні 30 секунд без радіозв'язку. Повернення до таких практик є відповіддю на сучасні безпекові виклики.

