Попри указ нового керівника Київської міської військової адміністрації Тимура Ткаченка про скасування указу попередника Сергія Попка, який ініціював підняття тарифів на комунальне обслуговування будинків у столиці, самі подвоєні тарифи продовжують діяти, а районні державні адміністрації, що власне підпорядковуються КМВА, кажуть, що не отримували розпорядження на скасування нових тарифів, пише у статті «Чому нові тарифи є незаконними, або Правова вакханалія в КМВА» директор аналітико-дослідницького центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко.
Так, 21 березня 2025 року Тимур Ткаченко дійсно видав розпорядження №204, яким скасовує розпорядження попередника №1311. Однак РДА результати своїх конкурсів на «нових» управителів не скасували, як і самі нові тарифи.
«Якщо першопричину таких конкурсів і зростання тарифів усунуто, то, здавалося б, усе треба «відмотати назад» і повернутися до старих тарифів. Тим паче, що пан Ткаченко не лише довів розпорядження до відома голів РДА, а й зазначив у його преамбулі, що Державна регуляторна служба вимагає не лише від КМВА, а й від голів РДА скасування відповідних розпоряджень», - вказує на логіку наступних кроків автор.
Однак, як стало ясно із низки відповідей РДА на запит ZN.UA чи було скасовано результати конкурсів та нові тарифи, більшість відповіли «ні» на всі поставлені запитання, що стосувались процесу впровадження нових тарифів чи їх скасування. (Запитання також стосувались обґрунтування тарифів, проведення громадського обговорення та інших необхідних процедур).
Насамперед всі очільники РДА відповіли, що розпорядження КМВА №204 хоч і скасовує №1311, але зовсім не вимагає скасування районних конкурсів та тарифів.
«Простіше кажучи, чхати ми хотіли на рішення Тимура Ткаченка, ми в своїх районах — повноправні господарі! Дуже перепрошую в начальника КМВА, але як інакше розуміти таку реакцію? В підсумку виходить, що пан Ткаченко пропіарився зі своїм скасуванням, але для людей нічого не змінилося — старі тарифи їм не повернули», - вказує на медійність історії Сергієнко.
Також очільники райадміністрацій заявили, що ані публікація договорів між РДА та керуючими компаніями, ні розрахунки тарифів, ні громадські слухання, нічого такого в розпорядженнях ані Попка, ані Ткаченка не передбачені, тому нічого такого громадськість не побачить.
«А далі більше — розпорядження Ткаченка вийшло 21 березня, а на той час усі конкурси було вже проведено й нові тарифи затверджено, тож нема чого вже й скасовувати — finita la comedia, або як кажуть у дворовому футболі, — заграли», - вказує на абсурдність ситуації Сергієнко.
Зокрема, він наводить цікавий момент із відповіді начальника управління ЖКГ Шевченківського району Києва, який стверджує, що стаття 58 Конституції України визначає: «Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи».
«Щоправда, КСУ дав роз’яснення, що це стосується лише фізичних осіб і не поширюється на юридичних, але ж то такі деталі, яких комунальник може й не знати», - додає експерт та нагадує, що саме розпорядження Попка і проведення конкурсів РДА у місті Києві порушували принаймні два закони і апріорі не мали б мали юридичної сили.