Парламент повертається до питання запровадження держнагляду за ОМС
Парламент повертається до питання запровадження держнагляду за ОМС

Парламент повертається до питання запровадження держнагляду за ОМС

Парламент повертається до питання запровадження держнагляду за ОМС

Сьогодні відбудеться засідання підкомітету, завтра — комітету, де розглянуть чотири альтернативні версії базовому законопроекту №4298.

До процесу децентралізації в Україні прокурори могли оскаржувати рішення місцевих рад, однак після цієї реформи громади отримали як повноваження, так і гроші, але контроль зник. Реформа децентралізації опинилася не в державному, а в політичному полі. Унаслідок цього ресурси громад роками розподіляються без контролю. Приклади можна щодня побачити в журналістських розслідуваннях, зазначає редакторка відділу внутрішньої політики ZN.UA Інна Ведернікова у статті "Нагляд за ОМС. Системна реформа чи формальність під гроші ЄС?", яка вийде о 17 на ZN.UA.

Авторка статті вказує, що, ймовірно, якби наша країна не взяла на себе зобов’язання перед Європейським Союзом продовжити реформу децентралізації та запровадити для цього державний нагляд за органами місцевого самоврядування, а також реформувати систему територіальних органів державної влади, ми б не поверталися до цього питання, яке вже встигло внести серйозне напруження у відносини між стейкхолдерами.

Ведернікова наголошує, що ні профільні асоціації місцевого самоврядування, ні Верховна Рада, ні Кабінет Міністрів України із центром в офісі президента України,не змогли домовитися про те, як завершити реформу децентралізації та керуватися при цьому не вузькопрофільними інтересами, а інтересами демократичної держави.

Авторка статті вказує, що зобов’язання перед Євросоюзом, який в умовах війни є не лише нашим ключовим партнером, але й як гарант безпеки в умовах нинішніх викликів, змушують владу в котре повертатися до питання завершення реформи децентралізації. Ведернікова підкреслює, що цю частину реформ ЄС фінансує у розмірі 450 мільйонів євро. Ці кошти можуть суттєво підтримати громади та держбюджет.

Зазначається, що після відкладення профільним комітетом обговорення базового законопроєкту №4298, який вже не раз переписували та категорично відкинула Асоціація міст України, яка на тлі мовчання ОП та профільного міністерства, фактично заблокувала подальше доопрацювання цього законопроєкту, з’явилося чотири альтернативні версії запровадження державного нагляду за ОМС.

Перша версія — законопроєкт №13124, який ініціював депутат Павло Фролов, інші дві версії (№13151-1 і №13150-2) рамкового усіченого проєкту закону №13150 подали представники фракції "Слуга народу" — голова фракції Давид Арахамія, голова профільного комітету Олена Шуляк, віцеспікер Олександр Корнієнко.

 Сьогодні має відбутися засідання підкомітету, під час якого мають розглянути три версії законопроєкту №13150, остання версія (№13150-2) його, за словами авторки, є по суті близнюком базового й системного проєкту закону №4298. У вівторок, 29 квітня, о 10 ранку має відбутися засідання комітету, в якому візьмуть участь всі сторони обговорення та буде прийняте фінальне рішення, яке потім внесуть до зали Ради.

ZN.UA для полегшення завдання для депутатів та, щоб зробити максимально прозорим процес обговорення, поспілкувалося з авторами законопроєктів, експертами, представниками профільного комітету та міністерства, куратором напряму ОП. На момент написання статті АМУ своєї позиції щодо останньої версії законопроєкту №13150 ще не сформувала.

 

Джерело матеріала
loader