/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F16add20cbd264226e7e0d41c033d1d31.jpg)
У РФ вирішують проблему з бронюванням військових вантажівок: що поміняють у "Камазах"
Напередодні святкування 9 травня в Москві були помічені нові варіанти КамАЗів-6350, що несуть пускові установки різних типів безпілотників. Ці машини відрізняються посиленим захистом і демонструють тенденцію до збільшення живучості логістичної техніки в російській армії.
Польський оглядач Defence24 Адам Свєрковскі пише, що бронювання автомобілів КамАЗ завдяки встановленню кабін К-5350 розпочалося ще 2023 року у відповідь на високі втрати вантажівок та екіпажів під час бойових дій в Україні.
В умовах активного застосування артилерії російська армія зіткнулася з необхідністю термінової модернізації своїх транспортних засобів, що спочатку проявилося в імпровізованих рішеннях — від сталевих листів до дерев'яних конструкцій.
А з осені 2023 року стали з'являтися нові версії броньованих кабін: фари були перенесені вниз, повітрозабірники розташовані з боків, а монолітне лобове скло розділене на дві секції. Бічні стекла тепер встановлюються в посилені рамки, надаючи кабіні іншу форму. Причому бронювання виконано модульним чином, що дає змогу адаптувати захист під різні завдання.
Крім КамАЗів, у мережі з'явилися зображення модернізованої автоцистерни на базі Урал-4320 з колісною формулою 6×6. Машина отримала броньовану кабіну і захист блоку двигуна. Вікна прикриті бронеплитами з вузькими оглядовими щілинами, додатково посилено цистерну, а над кабіною встановлено масивний бронекозирок.
Свєрковскі зазначає, що подібні ініціативи свідчать про те, що Росія враховує бойовий досвід в Україні, прискорюючи виробництво захищених транспортних засобів для підвищення виживаності особового складу.
Технічні характеристики КамАЗ-6350
- Колісна формула: 8×8
- Вантажопідйомність: до 10 000 кг (для версії КамАЗ-63501 — до 15 000 кг)
- Силова установка: дизельний двигун КамАЗ-740.50.360
- Потужність двигуна: 360 к.с.
- Маса автомобіля: 11,4 т
- Максимальна швидкість: 95 км/год
- Застосування: перевезення вантажів, встановлення озброєння (зенітні комплекси "Панцир-С", М2КМ "Тор", РСЗВ 9А52-4 "Торнадо")
Нагадаємо, наприкінці березня стало відомо, що артилеристи ЗСУ використовують спеціалізовані польські вантажівки Jelcz P882D53 для перевезення боєприпасів. Цей транспорт, як було зазначено, надійшов у розпорядження українських бійців разом із самохідними артилерійськими установками Krab.

