Моторні оливи для дизелів з DPF-фільтром
Моторні оливи для дизелів з DPF-фільтром

Моторні оливи для дизелів з DPF-фільтром

Сучасні дизельні авто обов’язково мають у вихлопній системі сажовий фільтр DPF – він очищує гази від твердих частинок. І одночасно сам фільтр цими частинками забивається. Правильно підібрана моторна олива допоможе продовжити ресурс дорогого DPF-фільтра.

Переваг у сучасних дизельних машин чимало, але є в їхніх власників справжній головний біль – цей самий сажовий фільтр DPF. На машині з пробігом за 200 тис. км він починає забиватись сажею настільки щільно, що штатна система регенерації не може очистити його. І коли DPF закорковується остаточно, автомобілем не можна користуватись. Фільтр треба замінювати, а це сума в кількасот євро.

Постає питання: звідки береться ця сажа і чи не можна її кількість зменшити? Можна, адже одним з постачальників цього сміття є моторна олива – її частинки згорають в циліндрах і у вигляді вогнетривкої золи осідають, відповідно, у сажовому фільтрі.

Моторні оливи для дизелів з DPF-фільтром - Фото 1

Принцип роботи сажового фільтра (DPF)

Чому машинам з DPF потрібна спеціальна олива?

Відтак, для дизельних автомобілів, які обладнані фільтром DPF у вихлопній системі, потрібна спеціальна моторна олива – так звана малозольна, категорії Low SAPS (з низьким вмістом сульфатної золи, фосфору та сірки). Замість присадок з великою кількістю сірки і фосфору в таких продуктах використовуються сучасні присадки на основі синтетичних сполук, без сірчаних та фосфорних добавок. Після згорання вони залишають мінімальну кількість сульфатної золи, і сажовий фільтр не отримує додаткового навантаження. Отже, для дизеля з сажовим фільтром потрібна спеціальна олива останніх поколінь, а підбирати її треба чи за специфікаціями виробника, чи за маркуванням Low SAPS.

Які оливи обирати для дизельних авто з сажовим фільтром?

Так, дорогі системи очищення вихлопних газів можна швидко вивести з ладу, якщо у двигуні працює неадекватна олива. Продукт з високою зольністю у прискореному темпі виводить з ладу сажовий фільтр дизеля DPF (в бензинових машинах тут своя проблема – великий вміст сірки в оливі шкодить трикомпонентному каталізатору TWC, і сажовий фільтр під назвою GPF в них теж є, але це тема іншої розмови).
Тож не дивно, що виробники олив останніх поколінь особливо відзначають, що їхні продукти сумісні з вищезгаданими системами очищення вихлопних газів.

Castrol: традиції і передові технології

Один з класиків оливного світу Castrol позиціонує свої оливи як створені не лише для змащення, а й для співпраці з екологічними системами двигуна, що зберігає їхній ресурс та ефективність і екологічну чистоту.
Моторні оливи Castrol, адресовані автомобілям з жорсткими нормами Euro 6 (у Європі) та CAFE і LEV III (у США), відповідно “налаштовані” на роботу з складними системами очищення вихлопу. Йдеться про бензинові і дизельні сажові фільтри (GPF/DPF), каталізатори (TWC, SCR), системи AdBlue тощо. Можна сказати, що всі сучасні оливи Castrol лінійки EDGE C3, C4, C5, які сертифіковані за стандартами ACEA C2/C3/C5/C6, базуються на малозольних та середньозольних рецептурах і відносяться до категорій Low/Mid SAPS.

Моторні оливи для дизелів з DPF-фільтром - Фото 2

Автомобілістам буває простіше обирати ці оливи за офіційними допусками від автовиробників, які присутні у маркуванні відповідних сортів мастил. Завдяки цьому Castrol підтримує чистоту вихлопу без шкоди для потужності двигуна.

Aral: німецька якість високої точності

Говорячи про оливи європейської якості, доступні українським автомобілістам, можна звернути увагу на німецького виробника Aral. У нього є ціла лінійка олив зі специфікаціями ACEA C5/C6, які не шкодять сажовим фільтрам обох типів і підтримують їхню ефективність після обробки вихлопу. Малов’язкі синтетичні оливи Aral відповідають вимогам Low SAPS — вони малозольні, отже, сумісні з каталізаторами та сажовими фільтрами і дизельних, і бензинових двигунів.

Моторні оливи для дизелів з DPF-фільтром - Фото 3

Valco – новий рівень якості олив

Французький виробник олив Valco від компанії Durand Production для машин з каталізаторами та сажовими фільтрами має у каталогах свої оливи High-SAPS і Low-SAPS. Такі оливи містять мінімальну кількість сульфатної золи, фосфору і сірки. Це важливо для довгої служби фільтрів і одночасного зниження шкідливих викидів, і на упаковці таких олив часто стоїть маркування «C» – наприклад, C2 або C3.

Моторні оливи для дизелів з DPF-фільтром - Фото 4

Valco пропонує широкий вибір Low-SAPS олив, які повністю відповідають європейським стандартам викидів і вимогам виробників автомобілів. В основному ці продукти призначені для двигунів, яким рекомендована в’язкість 0W-20, 0W-30, 5W-30 і частково – 5W-40. Більшість із них схвалені OEM-виробниками, причому виробник працює тільки з тими постачальниками присадок, які можуть надати звіти про випробування OEM-виробників. І це, між іншим, суттєва відмінність продукції Valco від багатьох інших брендів середнього та низького цінового діапазону, представлених на ринку.

TotalEnergies: продукція від світового енергетичного гіганта

Мастильні матеріали від світового гіганта TotalEnergies також створюються з урахуванням характеристик сучасних двигунів з їхніми високими стандартами токсичності вихлопу. Відповідно, основний показник для олив в цьому контексті – рівень SAPS, кількісний вміст сульфатної золи (SA – sulphur ashes), фосфору (P) та сірки (S). В лінійці моторних олив TotalEnergies є оливи на будь-який запит, створені або за технологією Low-SAPS або Normal-SAPS, тобто з низьким або середнім вмістом сульфатної золи, фосфору і сірки.

Моторні оливи для дизелів з DPF-фільтром - Фото 5

Такі оливи допомагають запобігти засміченню систем післяопераційного очищення вихлопних газів, таких як фільтри твердих часток (DPF), відомі як сажові фільтри, і каталітичні нейтралізатори. Всі низькозольні Low-SAPS оливи TotalEnergies відповідним чином промарковані і обрати їх можна в онлайн каталозі продукції даного бренду.

Liqui Moly: високі технології рецептур

Специфічні вимоги до моторних олив cучасних двигунів з високими стандартами токсичності вихлопу враховує ще один німецький виробник Liqui Moly. В асортименті моторних олив Liqui Moly є лінійка TOP TEC, яка спеціально розроблена для двигунів з DPF та каталізаторами, вона відповідає специфікаціям автовиробників і навіть перевищує ці вимоги. Ці висококласні оливи сприяють подовженню терміну служби систем нейтралізації вихлопних газів, адже рецептура враховує головний чинник – низький вміст сульфатної золи, фосфору та сірки.

Моторні оливи для дизелів з DPF-фільтром - Фото 6

Всі оливи TOP TEC мають низький вміст сульфатної золи, фосфору та сірки (Low SAPS), що забезпечує довгий термін служби систем нейтралізації вихлопних газів.

В цьому напрямку Liqui Moly приділяє велику увагу відповідності своїх олив специфікаціям провідних автовиробників – BMW, Mercedes-Benz, VW, Audi, Porsche, Ford, GM та ін. Це гарантує, що олива підходить для конкретного двигуна і забезпечує оптимальну роботу всіх систем.

Моторні оливи для дизелів з DPF-фільтром - Фото 7

Завдяки широкому асортименту своїх олив, Liqui Moly пропонує оптимальне рішення для будь-якого автомобіля, у тому числі з найсучаснішими системами, забезпечуючи його надійну роботу та подовження терміну служби.

Найважливіше

Як бачимо, український автомобіліст має широкий вибір олив для сучасних дизельних машин з фільтрами DPF. В нашому огляді ми підібрали продукцію від шанованих брендів, але різного цінового діапазону. І це додатковий плюс для споживчого ринку, адже автомобілі з сажовими фільтрами дуже відрізняються за своїм класом – і відповідно, за запитами автомобілістів.

Джерело матеріала
loader