/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F5351c62b7d808a7c68abff5a463c26ce.jpg)
Китайський поїзд на магнітній подушці встановив рекорд швидкості
Китайський проєкт магнітної підвіски встановив новий світовий рекорд швидкості: експериментальний потяг вагою 1,1 тонни розігнався до 650 км/год лише за 7 секунд.
Випробування відбулося на демонстраційній трасі завдовжки 1 кілометр у лабораторії Дунху, розташованій у провінції Хубей.
Унікальний експеримент використовував спринтерський підхід, що дає змогу досягти екстремальної швидкості на короткій дистанції. Електромагнітна левітація виключає тертя з рейками, залишаючи єдиною перешкодою аеродинамічний опір. Це дало змогу домогтися не тільки рекордного розгону, а й безпечного гальмування — поїзд здатний зупинитися зі швидкості 650 км/год лише за 200 метрів.
За словами Лі Вейчао, голови Центру інновацій високошвидкісних електромагнітних двигунів на магнітній підвісці, це найвища швидкість, яку будь-коли було досягнуто на такій короткій дистанції. Причому рекорд — не межа: вже до кінця цього року плануються випробування на швидкості 800 км/год.
Проєкт демонструє нову стратегію високошвидкісних випробувань: міліметрові датчики, електроніка приводу змінної частоти й аеродинамічний кожух дають змогу вмістити розгін, крейсерський хід і гальмування в межах кілометрової ділянки. Такий компактний полігон дає змогу проводити більше випробувань на день і знизити витрати.
Китай продовжує лідирувати в галузі комерційних маглевів. Крім Шанхайського маршруту зі швидкістю 430 км/год, ведуться роботи над надпровідними системами на 600 км/год і концепціями в низьковакуумних трубах із потенціалом до 1000 км/год.
Цей прогрес поступово скорочує розрив між класичними поїздами, що левітують, і проєктами на кшталт гіперпетлі.
