Орган співрегулювання: Позиція Нацради щодо заборони реклами азартних ігор до розроблення правил виходить за межі законодавства
Орган спільного регулювання у сфері аудіовізуальних медіа-сервісів вважає, що зароборона медіарегулятора для медіа розміщувати рекламу азатртних ігор поки співрегулювання не розробить правила суперечить законодавстві. Про це йдеться у заяві спілки.
«Подібна позиція, на нашу думку, виходить за межі чинних норм законодавства і не ґрунтується на жодному із положень Закону No 4116-IX, Закону України «Про рекламу» або Закону України «Про медіа». Так, нова редакція статті 22-1 Закону України «Про рекламу» чітко встановлює умови та обмеження для рекламування азартних ігор, які є вичерпними та безумовними. При цьому законодавство прямо не пов'язує можливість рекламування азартних ігор із обов’язковістю попереднього затвердження кодексів. Отже, ваша позиція, викладена у роз’ясненні, фактично встановлює додаткове, не передбачене законом обмеження для суб’єктів у сфері медіа», - вважає орган співрегулювання
Також у заяві наголошується, що такий підхід Нацради створює «загрозливу ситуацію та призводить до правової невизначеності», яка може негативно вплинути на розвиток системи спільного регулювання.
Орган співрегулювання звертає увагу, роз’яснення регулятора стосуються тільки заборони рекламування азартних ігор до затвердження кодексу (правил), але Закон України «Про медіа» включає до предмету спільного регулювання багато інших питань. Тому позиція Національної Ради, органу, «видається вибірковим трактуванням норм законодавства та порушенням принципу правової визначеності».
«Подібні інтерпретації можуть спричинити численні правові конфлікти, зокрема оскарження суб’єктами медіа відповідних обмежень у судовому порядку. Це, своєю чергою, значно збільшить рівень нестабільності в роботі медіа, що вже працюють на межі своїх можливостей», - йдеться у заяві.
Тому орган співрегулювання пропонує Нацраді переглянути свою позицію. А також повідомляє, що наразі завершує розробку спеціалізованого кодексу для реклами.
«Детектор медіа» звернувся до Нацради з проханням прокоментувати заяву органу співрегулювання.
Після цього свої роз’яснення щодо нового закону оприлюднила Національна рада з питань телебачення та радіомовлення й застерегла: рекламу азартних ігор не можна поширювати, поки співрегулювання не розробить правила: «Реклама азартних ігор не може поширюватися суб’єктами у сфері медіа до затвердження органами спільного регулювання у різних сферах медіа (аудіовізуальних, аудіальних, онлайн-, друкованих медіа та платформ спільного доступу до відео) кодексів (правил), що визначатимуть вимоги до розповсюдження в медіа реклами азартних ігор».
Ілюстрація: лого Органу співрегулювання у сфері аудіовізуальних медіа-сервісів
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

