/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Faa717dc8c270e7a49f6ff020bb0c763e.jpg)
Російські компанії влаштували в порту Індонезії центр тіньової торгівлі нафтою - зовнішня розвідка
Як передає Укрінформ, про це повідомила Служба зовнішньої розвідки України.
В умовах західних санкцій Росіяшукає альтернативні маршрути для експорту нафти і нафтопродуктів.
У 2025 року найбільшим перевалочним пунктом російської нафти став індонезійський порт Каримун. Як зазначили у СЗРУ, при цьому робота терміналу не контролюється владою Індонезії – термінал перебуває в зоні вільної торгівлі та поза юрисдикцією країни.
"Перевалка через Каримун дає можливість російським компаніям обходити санкції. У порту російські нафтопродукти змішують з нафтопродуктами з інших країн походження. Після цього енергоносії вважаються індонезійськими, і західні санкції до них не застосовуються. Згодом нафтопродукти реескпортуються до Сінгапуру, Малайзії та Китаю", - зазначили у розвідці.
За даними СЗРУ, від початку 2025 року через Каримун із російського порту Усть-Луга експортували 590 тисяч тонн мазуту, тоді як у січні–березні 2024 року цифра становила близько 100 тис. т. Крім того, у 2025 році вперше у порту з Росії відвантажили близько 217 тис. т дизеля, 50 тис. т нафти, 217 тис. т дизельного палива.
Упродовж березня–квітня 2025 року до Каримуна прибули щонайменше три вантажі на танкерах, які перебувають під санкціями Європейського Союзу і Великої Британії. Посередниками у торгівлі підсанкційними товарами є маловідомі торгові фірми, які часто змінюють свої назви до того, як прибудуть до кінцевих пунктів призначення.
Як повідомляв Укрінформ, у Росії з 2022 року обсяги контрабанди щорічно зростають у середньому на 25-30%.
Фото з сайту szru.gov.ua

