/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F6b8b0c5a1fc37b88a9541d295ace72df.jpg)
Кого найчастіше звільняють українські ІТ-компанії та з яких причин
Частка звільнених айтівців за два роки зросла з 16% до 19%. Найчастіше звільняли тих, хто недавно працює в компанії. Менш ніж половина звільнених знали про майбутні скорочення в компанії, а для третини звільнення стало повною несподіванкою. Більшість фахівців не отримує жодної підтримки від компанії при скороченні.
Про це йдеться в опитуванні DOU серед 844 айтівці, які були звільнені протягом останнього року, повідомляє "Delo.ua".
Зазначається, що за останній рік 19% айтівців були звільнені компаніями. Звільняли як фахівців в Україні, так і за кордоном. За кордоном частка звільнених виявилась навіть дещо вищою, ніж в Україні: 22% проти 18%.
Звільняли фахівців усіх спеціалізацій. В Україні однаково часто йдеться як про технічних, так і нетехнічних фахівців. За кордоном за останній рік потрапили під скорочення 23% технічних фахівців і 18% нетехнічних. Розробників та тестувальників за кордоном звільняли дещо частіше, ніж інших — 26% з них були скорочені протягом останнього року.
Найчастіше компанії звільняли фахівців, які працюють у них не дуже довго. 86% працювали в компаніях до шести років, а чверть звільнених працювали менше як рік.
Звільнення відбувалися в компаніях усіх розмірів та напрямів діяльності. Понад половина звільнених фахівців працювали в продуктових компаніях. Ще близько третини — у сервісних.
Причини звільнення
За даними опитування, найпоширеніші причини звільнень фахівців протягом останнього року — складна фінансова ситуація в компанії (34%), а також оптимізація і зміна напрямів роботи (33%).
Сеньйорів та лідів в Україні найчастіше звільняли через оптимізацію (35% втратили роботу з цієї причини). У мідлів та джунів головна причина звільнення — складна фінансова ситуація в компанії (38%).
Технічних фахівців частіше звільняли через складну фінансову ситуацію в компанії (34%), ніж через оптимізацію (31%), атакож через відмову замовника від проєкту (20%) чи завершення проєкту (16%). Нетехнічних фахівців найчастіше звільняли через оптимізацію в компанії та зміну пріоритетів (48%).
23% лідів втратили роботу через конфлікт з керівництвом. З цієї причини також часто звільняють початківців (16%).
Через поганий перформанс дещо частіше звільняли нетехнічних фахівців (17% проти 12% серед технічних), а також інтернів та джунів (18%).
Чи повністю розраховуються з працівниками
Компанії не завжди попереджають фахівців про можливі звільнення.
Так, 41% звільнених фахівців в Україні та 36% за кордоном знали про майбутні скорочення в компанії — їх попередили принаймні за кілька днів чи ще раніше. Проте для більш ніж третини фахівців новина про звільнення стала повною несподіванкою. 11% фахівців в Україні та 19% за кордоном здогадувалися, що будуть скорочення, хоча компанії офіційно не попереджали про це.
Найчастіше про звільнення повідомляють в особистій розмові з працівником. Рідше це роблять на загальних мітингах чи в листах або повідомленнях. Вкрай рідкісним є видалення облікових записів фахівців без попередження — з таким зіткнулися лише 3% звільнених.
Найчастіше компанії повністю виконують фінансові зобов’язання при звільненні працівника. 66% айтівців в Україні та 59% за кордоном отримали всі грошові виплати, включаючи бонуси, відпускні тощо.
Проте досить часто компанії виплачували лише зарплату, але не бонуси чи відпускні: про це сказали 24% фахівців в Україні та 33% за кордоном. Частіше до цього схильні невеликі та середні компанії до 200 співробітників та стартапи. Понад третина фахівців, які бути звільнені в таких компаніях, не отримали повністю зарплату чи інші належні їм виплати.
Ситуації, коли компанії при звільненні не виплачують зарплату фахівцю, все ж досить рідкісні: з ними стикалися 4% в Україні і 2% за кордоном.

