/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fb3e7d396acbaaeab8e16b470f7305054.jpg)
"Водії - не дійні корови": Попенко запропонував китайський підхід замість штрафів
Голова Спілки споживачів комунальних послуг Олег Попенко запропонував українській владі перейняти китайську систему обмеження в'їзду автомобілів у великі міста як альтернативу підвищенню штрафів за порушення ПДР.
Як передає "Хвиля", про це він заявив 11 червня в ефірі з Юрієм Романенком, коментуючи інформацію про можливе запровадження нових штрафів ПДР з 1 липня.
На його думку, такий підхід є більш ефективним, ніж каральні заходи щодо водіїв.
Система обмежень за номерними знаками
Попенко детально розповів про шанхайську модель регулювання трафіку, з якою познайомився під час візиту до Китаю в 2008 році.
"Обмеження в’їзду машин у місто залежно від цифри на номерному знаку. Умовно, з цифрою 1-3 у понеділок не в’їжджають у місто, з цифрою 2-4 у вівторок, 5-6 — у середу, 7-8 — у четвер і 9-0 — у п’ятницю. А у вихідні ще якісь обмеження", — пояснив експерт принцип роботи системи.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fa0800a7970e713ca48fbc0367b662e55.jpg)
За словами Попенка, така система довела свою ефективність: "Я побачив, як це працює. І воно працює. Це застосовується не лише в Китаї — у Лондоні в’їзд у центр міста платний і дуже дорогий".
Критика українського підходу
Експерт протиставив азійський і європейський досвід українській практиці, зазначивши принципову різницю в підходах.
"Потрібно спочатку на державному рівні продумати умови, створити умови, продумати громадський транспорт", — наголосив Попенко.
Романенко підтримав думку експерта, зазначивши, що в Україні відсутній системний підхід до вирішення транспортних проблем: "Ніхто до цього комплексу не підходив і не підходить. Як не було паркінгів-накопичувачів на кінцевих станціях метро в Києві, так нічого й не змінили".
Альтернатива штрафній політиці
У контексті обговорення можливого підвищення штрафів ПДР Попенко назвав українську систему виключно фіскальною: "Будь-які законодавчі ініціативи спрямовані в Україні на одне — як можна більше зібрати грошей".
Експерт підкреслив, що ефективне регулювання трафіку потребує комплексного підходу, який включає розвиток громадського транспорту та створення відповідної інфраструктури, а не лише каральні заходи щодо водіїв.
Нагадаємо, патрульна поліція України раніше спростувала інформацію про запровадження нових штрафів з 1 липня, заявивши, що відповідні зміни поки не ухвалені. Проте у Верховній Раді триває розгляд законопроєктів щодо посилення відповідальності за порушення ПДР.

