/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F365e5463c15a1010e2e19aa44c72604b.jpg)
Генеральний директор Amazon заявив співробітникам, що штучний інтелект скоротить штат працівників
Виконавчий директор Amazon Енді Джассі у службовій записці повідомив співробітникам, що, на його думку, штучний інтелект розрідить їхні ряди, скоротивши кількість персоналу в компанії, яка зараз є другим за величиною приватним роботодавцем у Сполучених Штатах.
«[У] найближчі кілька років ми очікуємо, що це скоротить загальну кількість наших корпоративних працівників, оскільки ми отримаємо підвищення ефективності від широкого використання штучного інтелекту в компанії», – йдеться в службовій записці. Її також було опубліковано публічно.
Джассі описав, як технологія штучного інтелекту вплине на корпоративних працівників, таких як розробники програмного забезпечення, а також на працівників складів Amazon, де, за його словами, технологія «покращить розміщення запасів, прогнозування попиту та ефективність наших роботів».
Представники відділу кадрів доручили працівникам прочитати електронний лист Джассі, повідомив The Washington Post співробітник, який побажав залишитися анонімним, щоб захистити свою роботу. (The Post належить засновнику Amazon Джеффу Безосу.)
У технологічній галузі такі фірми, як Meta та Shopify, все частіше вимагають від своїх співробітників використання штучного інтелекту, посилаючись на підвищення продуктивності та потенціал для особистого розвитку. Але попередження для працівників Amazon з'явилося на тлі того, що ажіотаж навколо штучного інтелекту в технологічній галузі викликав нові дебати щодо того, чи призведе ця технологія до знищення робочих місць, чи до їхнього створення.
Даріо Амодей, генеральний директор компанії зі штучного інтелекту Anthropic, творця чат-бота Claude, минулого місяця передбачив, що рівень безробіття може зрости до 20 відсотків у найближчі кілька років через технологію, яку він поспішно розробляє.
Політики, зокрема сенатор Берні Сандерс (штат Вермонт) та колишній президент Барак Обама, заявили, що вони також стурбовані скороченням робочих місць. У вівторок сенатор Кріс Мерфі (штат Коннектикут) у своєму інформаційному бюлетені написав , що компанії, що займаються штучним інтелектом, успішно використали загрозу розвитку Китаю в галузі штучного інтелекту, щоб обійти регулювання, спрямоване на вирішення ризику скорочення робочих місць.
Економісти загалом виявили, що попередні хвилі розвитку технологій штучного інтелекту та автоматизації загалом мали незначний вплив на зайнятість, змінюючи або ліквідуючи деякі робочі місця, але також створюючи нові. Нещодавнє скорочення кількості програмістів викликало припущення, що останні досягнення у сфері штучного інтелекту порушили цю минулу модель.
У звіті Gallup, опублікованому цього тижня, зафіксовано різке зростання щоденного використання штучного інтелекту американськими працівниками з 4 до 8 відсотків за останній рік. Серед офіційних працівників частка працівників, які використовують штучний інтелект принаймні кілька разів на тиждень, зросла з 15 до 27 відсотків.
Amazon та інші великі технологічні компанії здійснили масові звільнення у 2022 році після масового найму під час пандемії коронавірусу. Джассі, який замінив Безоса на посаді генерального директора у 2021 році, зробив вміння робити більше з меншими витратами ознакою свого лідерства. Він створив показник економії коштів під назвою «вартість обслуговування», метою якого є зменшення витрат Amazon на доставку товарів і послуг клієнтам.
Минулого року Джассі заявив, що помічник з кодування на базі штучного інтелекту заощадив програмістам Amazon 4500 років роботи, пришвидшивши завдання оновлення програмного забезпечення. За даними Reuters та місцевих новин , компанія провела невеликі скорочення штату у 2025 році, зокрема у своїй команді з бухгалтерського обліку та розробки пристроїв.
На скріншотах внутрішніх повідомлень Slack, опублікованих виданню The Post, один із співробітників Amazon зазначив, що звільнення та відтік кадрів без можливості заміни стали нормою в Amazon в останні роки.
У своєму електронному листі Джассі закликав співробітників, які хочуть мати тривалу кар'єру в Amazon, знайти спосіб використовувати цю технологію.
«[Б]іть допитливими до штучного інтелекту, навчайтеся, відвідуйте семінари та тренінги, використовуйте та експериментуйте зі штучним інтелектом, коли це можливо», – написав він. «Ті, хто прийме ці зміни, ознайомиться зі штучним інтелектом, допоможе нам розвивати та вдосконалювати наші можливості штучного інтелекту внутрішньо та надавати послуги клієнтам, матимуть гарні можливості для значного впливу та допоможуть нам переосмислити компанію».

