Необгрунтовані нарахування за комуналку: українцям порадили, куди звертатись
Необгрунтовані нарахування за комуналку: українцям порадили, куди звертатись

Необгрунтовані нарахування за комуналку: українцям порадили, куди звертатись

В Україні масово виявляють випадки завищення тарифів та неправомірних нарахувань у комунальних платіжках. У зв'язку з цим, українців закликають уважно перевіряти свої платіжки, особливо якщо зазначені суми викликають підозру. За будь - яких сумнівів рекомендується звертатися до Держпродспоживслужби.

За даними Держпродспоживслужби, з початку 2025 року було проведено 98 позапланових перевірок підприємств, які надають комунальні послуги. У 86 із них зафіксовано порушення законодавства про формування тарифів.

Найчастіші порушення стосувалися водопостачання та водовідведення — саме за ці послуги споживачі найчастіше переплачують.

Квитанція за газ. Фото: my.ua

За результатами перевірок:

  • винесено 42 ухвали про штрафи на суму понад 1,5 млн грн;
  • видано 68 розпоряджень про усунення порушень;
  • споживачам підлягає повернення 1,16 млн. грн.;
  • до відповідальності притягнуто 43 посадові особи, загальна сума адміністративних штрафів склала 87 тис. грн.

Як подати звернення до Держпродспоживслужби України

Якщо ви зіткнулися з неправомірними нарахуваннями у комунальних платіжках, завищеними тарифами чи іншими порушеннями ваших прав як споживача, ви можете звернутися до Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів та захисту споживачів (Держспоживспоживслужбу).

Способи подання звернення

За допомогою електронної пошти. Надішліть свою заяву на адресу: econsumer-info@dpss.gov.ua.

Через онлайн-форму на офіційному сайті. Перейдіть на сайт Держпродспоживслужби: https://consumer.dpss.gov.ua/e-form/ . У розділі "Звернення громадян" заповніть електронну форму звернення.

Листом поштою. Адреса для відправки паперового звернення: 01001, м. Київ, вул.

За номером телефону: цілодобова гаряча лінія (044) 364-77-80
050-230-04-28. Державна лінія 1545.

Гроші та платіжна квитанція

Що вказати у зверненні:

  • ПІБ, адреса та контактний номер телефону;
  • суть питання, скарги чи пропозиції;
  • документи чи фото, що підтверджують порушення (якщо є);
  • особистий підпис (для письмових звернень).

Термін розгляду звернення – до 30 календарних днів з моменту реєстрації.

Джерело матеріала
loader
loader