/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F81eb7a9218fc1118327261eaa778b62e.jpg)
Необгрунтовані нарахування за комуналку: українцям порадили, куди звертатись
В Україні масово виявляють випадки завищення тарифів та неправомірних нарахувань у комунальних платіжках. У зв'язку з цим, українців закликають уважно перевіряти свої платіжки, особливо якщо зазначені суми викликають підозру. За будь - яких сумнівів рекомендується звертатися до Держпродспоживслужби.
За даними Держпродспоживслужби, з початку 2025 року було проведено 98 позапланових перевірок підприємств, які надають комунальні послуги. У 86 із них зафіксовано порушення законодавства про формування тарифів.
Найчастіші порушення стосувалися водопостачання та водовідведення — саме за ці послуги споживачі найчастіше переплачують.
За результатами перевірок:
- винесено 42 ухвали про штрафи на суму понад 1,5 млн грн;
- видано 68 розпоряджень про усунення порушень;
- споживачам підлягає повернення 1,16 млн. грн.;
- до відповідальності притягнуто 43 посадові особи, загальна сума адміністративних штрафів склала 87 тис. грн.
Як подати звернення до Держпродспоживслужби України
Якщо ви зіткнулися з неправомірними нарахуваннями у комунальних платіжках, завищеними тарифами чи іншими порушеннями ваших прав як споживача, ви можете звернутися до Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів та захисту споживачів (Держспоживспоживслужбу).
Способи подання звернення
За допомогою електронної пошти. Надішліть свою заяву на адресу: econsumer-info@dpss.gov.ua.
Через онлайн-форму на офіційному сайті. Перейдіть на сайт Держпродспоживслужби: https://consumer.dpss.gov.ua/e-form/ . У розділі "Звернення громадян" заповніть електронну форму звернення.
Листом поштою. Адреса для відправки паперового звернення: 01001, м. Київ, вул.
За номером телефону: цілодобова гаряча лінія (044) 364-77-80
050-230-04-28. Державна лінія 1545.
Що вказати у зверненні:
- ПІБ, адреса та контактний номер телефону;
- суть питання, скарги чи пропозиції;
- документи чи фото, що підтверджують порушення (якщо є);
- особистий підпис (для письмових звернень).
Термін розгляду звернення – до 30 календарних днів з моменту реєстрації.

