Невигідно ставити "двійку": викладачі вишів зізналися, чому завищують оцінки студентам
Невигідно ставити "двійку": викладачі вишів зізналися, чому завищують оцінки студентам

Невигідно ставити "двійку": викладачі вишів зізналися, чому завищують оцінки студентам

У сучасних університетах все частіше спостерігається практика завищення студентських оцінок. Як свідчать дослідження, викладачі змушені йти на це не через бажання бути поблажливими, а через тиск з боку адміністрацій та зміну ролі студентів у системі вищої освіти.

За останні десятиліття студентів дедалі частіше розглядають як "клієнтів", які сплачують за освітні послуги. У зв’язку з цим на багатьох викладачів чиниться тиск із боку керівництва, аби підтримувати "лояльність" студентів через високі бали.

Студенти. Фото з відкритих джерел

Такий підхід, за словами науковців, формує небезпечну тенденцію — інфляцію оцінок, що підриває академічні стандарти. Наприклад, у Сіднейському університеті кількість відмінних оцінок між 2011 і 2021 роками зросла на 234%.

Згідно з опитуванням 2024 року серед 110 викладачів університетів, 73% респондентів повідомили про випадки завищення оцінок у їхніх закладах. При цьому 50% з них висловили розчарування, 44% — почуття безсилля, а 31% — відверте невдоволення. Лише 7% були задоволені ситуацією.

Студенти
Фото из открытых источников

Основні причини, з яких викладачі йдуть на компроміс з академічною доброчесністю:

  • Уникнення скарг студентів, які автоматично призводять до додаткової роботи: перегляду оцінки, написання пояснень, звернень до адміністрації;

  • Залежність кар’єрного росту від позитивних відгуків студентів;

  • Намір зменшити власне навантаження, особливо якщо студенту бракує кількох балів до проходження курсу.

Фахівці застерігають: якщо така практика стане нормою, це призведе до знецінення університетського диплому та зниження рівня довіри до системи вищої освіти. Це також ускладнює можливість об’єктивного оцінювання знань, що важливо як для академічної, так і для професійної репутації студентів.

Багато викладачів визнають, що не відчувають належної підтримки з боку адміністрацій. У випадках, коли студент оскаржує оцінку, науковці залишаються "один на один" із ситуацією.

Раніше ми розповідали, що чекають у вишах найбільше: МОН назвало 4 критично важливі професії для України

Також, нові правила для старшокласників: половину предметів приберуть, "зубрити" більше не треба - МОН готує кардинальні зміни

Джерело матеріала
loader
loader