/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F316e7d21fe644b463777b013b63db5d1.jpg)
Підлітки обирають ШІ-співрозмовників замість людей
Майже три чверті підлітків у США користуються ШІ-компаньйонами, що викликає занепокоєння щодо їхнього психічного здоров’я та цифрової безпеки.
ШІ-компаньйони — це “чат-боти, призначені для особистих розмов, а не для простого виконання завдань”, — зазначає Common Sense Media. Ці технології, зокрема на платформах Replika чи Character.AI, мають на меті формування емоційного зв’язку з користувачем. У дослідженні організації, яке охопило 1060 підлітків віком від 13 до 17 років, 72% респондентів хоча б раз спілкувалися з такими системами, а 52% роблять це регулярно.
Попри популярність, спостерігаються тривожні тенденції. «Третина підлітків використовує ШІ для обговорення серйозних тем замість звернення до реальних людей», — зазначається у звіті. Ще 24% підлітків поширювали конфіденційну інформацію, зокрема справжні імена та місцезнаходження. «Навіть якщо лише невелика частина зазнає шкоди, це означає тисячі вразливих користувачів», — наголошує дослідження.
Виявлено і вікові відмінності у довірі: молодші підлітки частіше довіряють порадам ШІ, ніж старші. При цьому дві третини опитаних все ж вважають, що живе спілкування — цінніше, а 80% проводять більше часу з реальними друзями. «Компанії вже ставили прибуток вище за благополуччя дітей, і ми не можемо припуститися тієї ж помилки з ШІ-компаньйонами», — підсумовують автори.
