/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fa098566321c5c8464494fa2065dd3cb6.jpg)
Розробники Lockheed Martin представили нову багатоцільову крилату ракету CMMT-X
Компанія Lockheed Martin оголосила про успішні льотні випробування двох нових варіантів багатоцільової крилатої ракети Common Multi-Mission Truck (CMMT): безмоторної CMMT-D та оснащеної двигуном CMMT-X. Ці рішення мають на меті створення доступних, модульних крилатих ракет для ВПС США та інших платформ, що дозволить насичувати поле бою високоточною зброєю у великій кількості.
CMMT-D — це планерна версія, яка може скидатися з вантажних літаків (наприклад, за допомогою системи Rapid Dragon). Під час випробувань її скинули з гелікоптера з висоти 4,5 км, де вона розгорнула крила і виконала безмоторне планування — сценарій, аналогічний реальному застосуванню з військово-транспортного літака. CMMT-X, навпаки, має власний двигун і запускається з пілонів літаків, що дає їй більшу дальність і гнучкість у застосуванні. Обидва варіанти обладнані розкладними крилами для компактного зберігання й транспортування.
CMMT розробляється за відкритою архітектурою Weapon Open System Architecture (WOSA), що дозволяє швидко інтегрувати різні бойові частини, датчики, системи наведення та двигуни під конкретні задачі. Внаслідок цього платформа може використовуватися для ударних, радіоелектронних чи навіть імітаційних (decoy) місій. За задумом Lockheed Martin, ракета доповнюватиме дорогі далекобійні системи, такі як JASSM чи LRASM, пропонуючи бюджетне рішення для масованих атак по середньопріоритетних цілях або для насичення ППО противника.
Стандартна довжина CMMT — 96 дюймів (близько 2,4 м), що дозволяє розміщувати її у внутрішньому відсіку винищувача F-35. Заявлена дальність планерної CMMT-D — до 800 км, у двигунної CMMT-X — близько 650 км. Ключова перевага — вартість менш як 150 тисяч доларів за одиницю (у десятки разів дешевше за ракети Tomahawk чи JASSM). Один C-130 може нести 100 таких ракет (чотири піддони Rapid Dragon по 25 ракет кожен), а загальна річна потужність виробництва може сягати 2 500 одиниць.
Швидкість розробки стала можливою завдяки цифровому моделюванню й досвіду проєктів на кшталт Speed Racer. За даними компанії, перший політ CMMT-D відбувся вже через 10 місяців після початку робіт, а CMMT-X — за 7 місяців. Виробництво організоване так, щоб фінальне збирання могло виконуватись у різних точках, з використанням стандартних компонентів Lockheed Martin, для мінімізації логістики.

