/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F133%2F747abb575136f4a306a08940d8146949.jpg)
Скандал навколо купівлі квитків «Укрзалізниці»
«Укрзалізниця» змінила правила придбання квитків, чим нарвалась на скандал
Рішення «Укрзалізниці» продавати квитки черед «Дія. Підпис» є дискримінаційним щодо мільйонів українців. На цьому наголосила народна депутатка від «Європейської солідарності» Іванна Климпуш-Цинцадзе, передає «Главком».
Нардепка зазначила, що неприпустимо насильно «заганяти» в «Дію» тих людей, що не вважають її надійною з точки зору захисту персональних даних; чи тих, які не мають можливості встановити цей сервіс.
Реакція українців
Громадська організація «Мінзмін» наголошує, що цифровізація повинна служити людині, а не підпорядковувати її технічним алгоритмам.
«Ми переконані – цифрова трансформація є необхідною і має служити людині. Та коли вона впроваджується без урахування правових і соціальних наслідків – то зумовлює ризик порушень прав людини та принципів, гарантованих Конституцією та міжнародними стандартами», – йдеться в повідомленні.
Зазначається, що такі зміни порушують права на свободу пересування громадян, принцип недискримінації, принцип добровільності обробки персональних даних та поглиблення цифрової нерівності.
Майже всі коментатори допису Климпуш-Цинцадзе підтримали позицію нардепки. Дехто з користувачів зазначає, що не зможе скористатись сервісом «Укрзалізниці», бо «Дія. Підпис» його зовсім не визнає. А користувач Арсен Тартан додав, що для людей з інвалідністю «Укрзалізниця» додумалась запровадити вагони, а от можливості купити квитки без сучасного смартфону більше не буде.
«Це по вашому інклюзія?», – додав він.
Дехто з користувачів соцмереж з принципу не користується «Дією», бо не вважає її надійною і називає таке рішення дискримінацією і порушенням прав людини.
Коментатор Роберт Коваль додав, що на його думку, квитки не доступні виключно через внутрішню політику «Укрзалізниці».
«Я вже довгий час спостерігаю за цим і от що помітив. Вони не продають квитки на всі поїзди на маршруті, а починають з найгірших. Буває наприклад, коли Київ – Хмельницький немає, а Київ – Тернопіль є на той самий поїзд».
Також зазначається, що є проблема, коли не всі вагони доступні відразу і квитки на швидкісні потяги з’являються за тиждень.
У соцмережах прозвучала пропозиція зробити верифікацію через банківський додаток – щоб прізвища на квитку і карті співпадали. А для пенсіонерів можна зробити окрему касу.
Користувачка Ореста Рудюк додала, що люди, в яких кнопковий телефон, у цій ситуаці відчувають себе приниженими, безпомічними та кинутими на призволяще.
Передісторія
Як повідомлялося, усе більше українців відзначають, що останнім часом стало проблематично придбати квиток на потяг у потрібному напрямку. «Укрзалізниця» назвала причину і пояснила як придбати квиток.
«Укрзалізниця» відреагувала на суспільне невдоволення стосовно того, що наразі проблематично купити квиток на потяг у потрібному напрямку. Компанія закликала пасажирів купувати квитки не у касах, а через додаток, наголошуючи, що так буде більше шансів встигнути оформити собі місце. Водночас під дописом «Укрзалізниці» користувачі соцмереж висловлюють обурення: квитки розбирають за лічені секунди, а потім перекупи перепродають їх за ціною удвічі-утричі вищою за номінал.
Згодом «Укрзалізниця» заявила про зміни правил купівлі. З 1 серпня у тестовому режимі для окремих потягів запровадять обов’язкову верифікацію через сервіс «Дія.Підпис».
На першому етапі впровадження змін верифікація потрібна на рейси:
- №105/106 Одеса – Київ;
- №91/92 Львів – Київ;
- №29/30 Київ – Ужгород;
- №12 Львів – Одеса;
- №27/28 Київ – Чоп.
Придбання квитків на ці рейси через каси буде недоступне.
Tweet
