Ціни на соняшникову олію в Україні та Європі оновлюють максимуми
Ціни на соняшникову олію в Україні та Європі оновлюють максимуми

Ціни на соняшникову олію в Україні та Європі оновлюють максимуми

Ціни на соняшникову олію в Україні та Європі оновлюють максимуми

Ціни на соняшникову олію в Україні та Європі зростають на тлі прогнозів нижчої врожайності після спекотного й посушливого літа.

Як повідомляє Bloomberg, в Україні очікується, що врожайність соняшнику буде нижчою за п’ятирічний середній рівень «в основному через посуху на півдні, де зосереджено більшість посівів». У Європі спостерігаються подібні проблеми: за даними французького Міністерства сільського господарства, провідний виробник — Франція —  прогнозує падіння врожаю на 15% нижче п’ятирічного середнього показника.

Аналітична компанія Strategie Grains оцінює, що Європа може зібрати найгірший врожай соняшнику за останнє десятиліття — близько 8,3 млн т.

«У кращому випадку це буде поганий врожай, у гіршому — катастрофічний», — зазначив аналітик компанії Вінсент Брак.

Ціни на соняшникову олію у французьких портах торгуються близько до найвищих рівнів з листопада 2022 року, тоді як українські ціни наближаються до п’ятимісячного максимуму. Зростання цін відображає побоювання щодо врожаю 2025/26 МР, адже Україна та ЄС разом забезпечують близько 40% світового виробництва соняшнику, за даними Міністерства сільського господарства США.

Ціни на рослинні олії вже досягли найвищого рівня з липня 2022 року за індексом основних харчових продуктів ФАО, що підсилює тиск на продовольчу інфляцію, яка залишалася на дворічному максимумі. Обмежені постачання рослинних олій, таких як пальмова та ріпакова, також сприяли зростанню цін.

За даними Світового банку, у серпні соняшникова олія була найдорожчою серед рослинних олій. Покупці реагують на це, здійснюючи менші, поетапні закупівлі замість того, щоб робити великі запаси на кілька місяців, зазначив старший ринковий журналіст агенції Expana Кайл Голланд.

«Зазвичай ми б уже покрили 50–60% потреб, але зараз закупівлі для покриття попиту до грудня можуть складати лише близько 30%», — сказав він. Деякі виробники також починають змінювати рецептури продуктів, щоб зменшити використання соняшникової олії, проте це поки що обмежено.

Джерело матеріала
loader
loader