Серед українців зростає довіра до новин традиційних медіа
Серед українців зростає довіра до новин традиційних медіа

Серед українців зростає довіра до новин традиційних медіа

Серед українських споживачів інформації зростає довіра до новин традиційних медіа.

Про це свідчать результати дослідження «Українські медіа: споживання новин і довіра у 2025 році», які ГО «Інтерньюз-Україна» презентувало в Укрінформі.

Згідно з даними дослідження, респонденти найбільше довіряють новинам, почутим від родини (83%) та друзів (77%). Трійку лідерів замикає Генеральний штаб ЗСУ / Міністерство оборони, ставши державною інституцією з найвищим рівнем довіри до себе як до джерела інформації.

Найменше опитані довіряють як джерелу інформації церкві (39%) та місцевій владі (42%). Порівняно з 2024 роком зросла довіра до офіційного сайту та сторінок уряду (з 41% до 47%), Офісу Президента (з 44% до 51%) та традиційних медіа (з 47% до 53%), зазначають аналітики.

За їхніми даними, ті медіа, якими українці користуються найчастіше, мають вищий рівень довіри. Більшість довіряє каналам у соціальних мережах, причому рівень довіри до регіональних каналів у соцмережах за рік зріс із 55% до 60%. Близько половини опитаних довіряє новинним сайтам. Найменше ж українці довіряють радіо (13%) і друкованим медіа (4%).

«При цьому 22% користувачів новинних сайтів готові платити за доступ до улюбленого медіа. Більшість із них — якщо це коштуватиме не більше ніж 2 чашки кави. Решта не готові платити, бо вважають, що є багато безоплатних альтернативних джерел новин», - зазначила радниця з розвитку медіа ГО «Інтерньюз-Україна» Оксана Майдан.

Оксана Майдан
Оксана Майдан

Дослідження засвідчило, що про телемарафон «Єдині новини» знають 86% опитаних, водночас його аудиторія порівняно з 2024 роком зросла: загальна — з 47% до 53%, щотижнева — з 37% до 42%. Половина тих, хто знає про телемарафон, відзначають його оперативність, але довіряють озвученому лише 38% (+1% за рік). Стільки ж респондентів вважають, що телемарафон слід транслювати й далі (38%), проти продовження трансляції виступають 48%.

За даними дослідження, 72% опитаних вважають, що отримують достатньо чи надмірно інформації про війну. Більшість українців (54%) не відчуває втоми від таких матеріалів, стільки ж їм довіряє (+3% за рік). При цьому значно зросли оцінки достовірності, точності та повноти інформації про війну порівняно з 2024 роком, зауважують дослідники.

Серед українців зростає довіра до новин традиційних медіа - Фото 2

Дослідження проведено компанією InMind на замовлення ГО «Інтерньюз-Україна». У травні — серпні 2025 року було опитано 1649 респондентів у містах України з населенням 50 тис.+. Похибка вибірки ймовірністю 0,95 не перевищує 2,5%. Також проводилися 5 фокус-групових дискусій із жителями Києва, Львова, Одеси, Дніпра, Харкова, Хмельницького та Полтави.

Дослідження виконано за підтримки Фонду «Аскольд і Дір», що адмініструється ІСАР Єднання в межах проєкту «Сильне громадянське суспільство України — рушій реформ і демократії» за фінансування Норвегії та Швеції та за підтримки уряду Канади й французької агенції з розвитку медіа CFI.

Теги за темою
дослідження Соцмережі
Джерело матеріала
loader
loader