Десятки мільйонів фейкових переглядів виявили у стримах на Twitch і Kick за один квартал, — Streams Charts та Audiencly
Десятки мільйонів фейкових переглядів виявили у стримах на Twitch і Kick за один квартал, — Streams Charts та Audiencly

Десятки мільйонів фейкових переглядів виявили у стримах на Twitch і Kick за один квартал, — Streams Charts та Audiencly

Зокрема, «підозрілі» трансляції на Twitch згенерували понад 30 мільйонів фейкових годин перегляду, що можна порівняти з тижневою аудиторією найпопулярніших серіалів Netflix.

Аналітична компанія Streams Charts спільно з німецьким маркетинг-агентством Audiencly опублікували аналітичний звіт Whitepaper on Viewbotting про проблему використання ботів для штучного збільшення кількості глядачів на стримінгових платформах (viewbotting). Про це повідомила комунікаційна команда Streams Charts.

Провівши аналіз на основі даних про авторизованих глядачі та співвідношення авторизованих до всіх глядачів трансляції, фахівці виявили, що у другому кварталі 2025 року понад 41 000 каналів Twitch із середньою аудиторією 50+ глядачів провели принаймні один «підозрілий» стрим. Понад 4400 стримерів (10,8%) демонстрували сталі ознаки використання ботів для накрутки переглядів.

Загалом за один квартал «підозрілі» трансляції на Twitch згенерували понад 30 мільйонів фейкових годин перегляду, що можна порівняти з тижневою аудиторією найпопулярніших серіалів Netflix.

Застосування аналогічної методології до платформи Kick також показало збільшення активності viewbotting. Понад 16% стримерів Kick, які в середньому мали 50+ глядачів у прямому ефірі, були ідентифіковані як такі, що використовували фейкові перегляди протягом цього періоду.

На Kick майже кожен шостий стример із середньою аудиторією 50+ глядачів підозрюється у використанні ботів. За даними аналітиків, на цій платформі упродовж звітного періоду ботами було створено 20 мільйонів годин перегляду.

Найбільш «ботизованими» категоріями є Virtual Casino (13%), Just Chatting (10%) і Counter-Strike (9%).

Проблема використання ботів для штучного збільшення кількості глядачів щороку призводить до мільйонних збитків у сфері прямих трансляцій. Вона також підриває довіру до інфлюенсер-маркетингу та брендів. 

Бренди та рекламодавці щороку втрачають сотні тисяч доларів через фейкову аудиторію. Найбільше страждають рекламодавці, що покладаються на інструменти автоматизації кампаній, а також бренди енергетичних напоїв і компанії, пов’язані з ринком CS2 case opening та GTA RP-серверами.

Платформа Kick відкрито визнала проблему переглядів за допомогою viewbotting. Керівництво пообіцяло вжити заходів, але протидія цій проблемі залишається непослідовною.

Політика TikTok прямо забороняє штучну взаємодію, включаючи перегляди через viewbotting, а порушення призводять до блокування облікових записів, закриття прямих трансляцій або тіньового блокування. Однак багато творців повідомляють про «рейди ботів», спрямовані на їхні трансляції, а обсяг і швидкість контенту роблять повне забезпечення дотримання правил складнішим.

YouTube Live також забороняє використання автоматизованого збільшення переглядів. Порушення можуть призвести до демонетизації, зменшення видимості відео або блокування облікового запису. Однак сторонні сервіси переглядів через viewbotting продовжують пропонувати фальшиві перегляди прямих трансляцій, використовуючи прогалини у регуляції.

Як заувжили у звіті, Twitch наразі виділяється як платформа, що найбільш «агресивно» та публічно боролася з переглядами через viewbotting протягом багатьох років. Сервіс розробив багаторівневу стратегію захисту, яка поєднує алгоритми машинного навчання, ручні розслідування, повідомлення користувачів та судові позови.

Попри ці узгоджені зусилля, платформа продовжує стикатися з постійною боротьбою з розробниками ботів, які вдосконалюють свої тактики, змінюють IP-адреси, імітують активність у чаті та навіть використовують ШІ для генерації відповідей.

Хоча повністю викорінити ботів поки не вдалося жодній платформі, аналітичні інструменти дозволяють виявляти підозрілі трансляції за низкою показників. Фахівці Streams Charts та Audiencly радять звертати увагу на «червоні прапорці» під час оцінки стримерів. Серед них, зокрема:

  • раптові сплески переглядів, не пов'язані з вірусним контентом або функціями платформи, що підвищують охоплення;
  • завищена кількість підписників порівняно з аудиторією стримів, або відсутність підписників на інших платформах соціальних мереж порівняно з великою аудиторією прямих трансляцій;
  • новіший обліковий запис, який набрав обертів та аудиторію за одну ніч, без видимої історії зростання аудиторії;
  • надзвичайно низький рівень участі в чаті (наприклад, <1% одночасних глядачів).

Автори звіту Whitepaper on Viewbotting закликають до галузевої співпраці, незалежного аудиту та більшої прозорості, аби захистити бренди, творців контенту та глядачів.

«Використання ботів не просто завищує статистику — воно спотворює маркетингові рішення й підриває довіру. Мета нашого дослідження — забезпечити прозорість в індустрії, надати зрозумілі методи виявлення та допомогти всім учасникам ринку — від рекламодавців до творців контенту — приймати обґрунтовані рішення у сфері маркетингу прямих трансляцій», — зазначив продакт-менеджер Streams Charts Назар Бабенко.

«Багато брендів вагаються інвестувати в інфлюенсер-маркетинг через невизначеність або негативний досвід із завищеними метриками. Ми сподіваємося, що цей звіт допоможе маркетологам ухвалювати рішення, засновані на даних, і доведе: інфлюенсер-маркетинг продовжує працювати — потрібно лише знати, на що звертати увагу», — сказала маркетинг-менеджерка Audiencly Сіма Спілман.

З повним звітом можна ознайомитися тут

Нагадаємо, на початку 2025 року український сегмент стримінгового сервісу Twitch продемонстрував найкращий за весь час результат за кількістю набраних годин перегляду у перерахунку за квартал, а кількість унікальних авторизованих глядачів на українськомовних каналах дійшла майже до 1,5 млн осіб.

  • Читайте також: Підсумки українського стримінгу у 2024 році: найпопулярніші стримери, канали і трансляції

Фото: Streams Charts 

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Джерело матеріала
loader
loader