У Хорватії введено в експлуатацію перший розроблений і побудований в країні поїзд на акумуляторах
У Хорватії введено в експлуатацію перший розроблений і побудований в країні поїзд на акумуляторах

У Хорватії введено в експлуатацію перший розроблений і побудований в країні поїзд на акумуляторах

У Хорватії розпочато експлуатацію першого розробленого та побудованого в країні поїзда, розрахованого на живлення від акумуляторів. Поїзд створено компанією Končar - Električna vozila у рамках проекту "Застосування зелених технологій на залізничному пасажирському транспорті", який співфінансується за Національним планом відновлення та сталого розвитку на 2021-2026 роки.

Вартість проекту - 17,1 млн євро.

Підписаний у грудні 2022 року хорватським національним оператором пасажирських перевезень HŽ Putnički prijevoz (HŽPP) та компанією Končar - Električna vozila контракт передбачав поставку двох прототипів поїздів, один з яких здатний працювати від контактної мережі та акумуляторів, а другий - тільки від акумуляторів.

Тривагонний контактно-акумуляторний поїзд у вересні 2024 року демонструвався на виставці InnoTrans у Берліні, а в середині травня 2025 року надійшов у дослідну експлуатацію.

Двохвагонний акумуляторний поїзд призначений для малодіяльних ліній. Передбачається, що протягом доби він працюватиме приблизно 18 годин, пробіг за цей час становитиме в середньому 480 км. Тягові акумуляторні батареї сумарною ємністю 736 кВт·год розміщені на даху.

Потяг курсуватиме між станціями Віровитиця та Біловар. У його експлуатації планується перевірити роботу зарядних установок.

Після введення в дію такої установки на станції Спліт-Преград, наміченої на середину грудня 2025 року, поїзд почне працювати на маршруті Спліт - Каштел-Старі.

Потужність кожної зарядної установки, розробленої компанією Končar, становить 1 МВт. Час повного заряджання акумуляторних батарей поїзда - 27 хв.

У поїзді завдовжки 42 м - 113 місць для сидіння. Максимальна швидкість поїзда – 100 км/год.

Оптимальна довжина пробігу до підзарядки - 100 км, при цьому випробування показали, що поїзд може проходити до підзарядки понад 200 км.

Джерело матеріала
loader
loader