Польща може закрити потреби перевезення вантажів на маршрутах, що з'єднують Західну Європу з Україною
Польща може закрити потреби перевезення вантажів на маршрутах, що з'єднують Західну Європу з Україною

Польща може закрити потреби перевезення вантажів на маршрутах, що з'єднують Західну Європу з Україною

Польща може закрити потреби перевезення вантажів на маршрутах, що з'єднують Західну Європу з Україною

Марцін Вітчак

Початок повномасштабної війни та втрата доступу до частини портів Чорного моря змусили Україну переорієнтувати свою логістику на залізничне сполучення. Спочатку Польща відігравала ключову роль у транзиті українських товарів. З часом, внаслідок переплетення різних політичних та економічних обставин, вона втратила своє значення на користь, зокрема, Румунії.

Але Польща досі залишається оптимальним вибором, якщо подивитися на карту залізничних сполучень у Європі.

Частка залізниці у перевезеннях в Україні становить понад 60%, тобто, навпаки, ніж, наприклад, у Польщі. Без ефективної та дієвої залізниці в Україні не зможе працювати великий бізнес. 

Війна багато чого змінила на залізниці, оскільки через бомбардування технічної інфраструктури були і досі виникають проблеми з постачанням електроенергії для електричних локомотивів. Там, де це можливо, використовуються дизельні локомотиви. Стосовно самих колій — українці навчилися миттєво ремонтувати пошкоджені рейки та стрілочні переводи. 

Коли настане час відновлення, Україна зможе користуватися різними транзитними лініями, що з'єднують її з Європейським Союзом. Через Польщу, Словаччину, Угорщину і, звичайно, Румунію. Це, однак, не змінює того факту, що найважливішим шляхом, який з'єднує Україну з рештою світу, залишаються порти Великої Одеси, а потім Румунія та Польща. Проте ми повинні пам'ятати, що морські порти України стикаються з постійними обстрілами, що призводить до обмеження пропускної спроможності. Внаслідок їх блокування частина товарних потоків була перенаправлена на альтернативні маршрути, зокрема до портів Дунайського кластера. Таким чином, Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ стали важливими пунктами оформлення експорту. Проте ресурси та потенціал портів на Дунаї вже практично вичерпані; без подальших часо- та капіталомістких інвестицій у розширення, поглиблення, логістику та залізничну інфраструктуру неможливо збільшити кількість відправлень.

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.

Джерело матеріала
loader
loader