/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F68%2F8654001535878e620e1fcf4f87d5a3bb.jpg)
Географія збуту українських молочних продуктів звузилася
Географія збуту українських молочних продуктів звузилася
Структура експорту молочних продуктів з України дещо змінилася 2024 року.
Про це розповіла голова комітету з євроінтеграції «Українського клубу аграрного бізнесу» Олександра Авраменко під час семінару на виставці ANUGA 2025, повідомляє УКАБ.
За словами експертки, вперше минулого року найбільшу частку експорту зайняли сухе молоко та вершки (29,1%), значні позиції у структурі експорту займають сир (21,2%) та масло (19,1%).
Географія постачань також зазнала змін: хоча ринок ЄС наразі є одним із основних (майже 40% експорту), українські виробники прагнуть повернутися на традиційні ринки Азії та Близького Сходу.
«Варто відмітити, що у 2024 році географія збуту молочних продуктів звузилася: якщо у 2023 році Україна експортувала до 92 країн, то минулого року — до 86. Цю тенденцію можливо змінити завдяки подальшому розвитку експортних напрямків і відновленню стабільних логістичних маршрутів», — зазначила Олександра Авраменко.
Вона підкреслила, що надзвичайно важливим є повноцінне функціонування портів Великої Одеси, оскільки це дозволить збільшити кількість контейнерів-рефрижераторів, яких наразі досі бракує.
«У таких умовах вкрай необхідна співпраця з міністерствами й урядовими структурами, щоб наростити обсяги контейнерних перевезень і повернутися на наші традиційні ринки — зокрема, до країн Південно-Східної Азії, які до повномасштабного вторгнення були одним із ключових напрямків збуту», — пояснила Олександра Авраменко.

