WhatsApp забороняє використання чат-ботів загального призначення на своїй платформі
WhatsApp забороняє використання чат-ботів загального призначення на своїй платформі

WhatsApp забороняє використання чат-ботів загального призначення на своїй платформі

Додаток для чату WhatsApp, що належить Meta, цього тижня змінив свою політику щодо бізнес-API, заборонивши чат-ботів загального призначення на своїй платформі. Цей крок, ймовірно, вплине на помічників WhatsApp таких компаній, як OpenAI, Perplexity, Luzia , що підтримується Khosla Ventures , та Poke , що підтримується General Catalyst .

Компанія додала новий розділ, присвячений «постачальникам штучного інтелекту» до своїх умов використання бізнес-API, зосередившись на чат-ботах загального призначення. Умови, які набудуть чинності 15 січня 2026 року, стверджують, що Meta не дозволить постачальникам моделей штучного інтелекту розповсюджувати своїх помічників зі штучним інтелектом у WhatsApp.

Постачальникам та розробникам технологій штучного інтелекту або машинного навчання, включаючи, але не обмежуючись, великі мовні моделі, генеративні платформи штучного інтелекту, універсальних помічників зі штучного інтелекту або подібні технології, визначені Meta на власний розсуд («Постачальники ШІ»), суворо заборонено отримувати доступ до WhatsApp Business Solution або використовувати його, прямо чи опосередковано, з метою надання, доставки, пропозиції, продажу або іншого надання таких технологій, коли такі технології є основною (а не випадковою чи допоміжною) функціональністю, що надається для використання, як визначено Meta на власний розсуд.

Meta підтвердила цей крок TechCrunch та уточнила, що цей крок не впливає на компанії, які використовують штучний інтелект для обслуговування клієнтів у WhatsApp. Наприклад, туристичній компанії, яка використовує бота для обслуговування клієнтів, не буде заборонено користуватися цим сервісом.

Обґрунтуванням цього кроку компанія пояснює, що WhatsApp Business API розроблено для бізнесу, який обслуговує клієнтів, а не як платформа для розповсюдження чат-ботів. Компанія заявила, що хоча API було створено для цих випадків використання, в останні місяці вона зіткнулася з неочікуваним випадком використання для обслуговування чат-ботів загального призначення.

«Мета WhatsApp Business API — допомогти компаніям надавати підтримку клієнтам та надсилати відповідні оновлення. Ми зосереджені на підтримці десятків тисяч компаній, які створюють цей досвід у WhatsApp», — сказав речник Meta в коментарі TechCrunch.

Meta заявила, що нові варіанти використання чат-ботів створюють значне навантаження на її систему через збільшення обсягу повідомлень і вимагають іншого виду підтримки, до якої компанія не була готова. Компанія забороняє варіанти використання, які виходять за межі «передбачуваного дизайну та стратегічного фокуса» API.

Цей крок фактично зробить WhatsApp малоймовірним як платформу для розповсюдження рішень на основі штучного інтелекту, таких як помічники чи агенти. Це також означає, що Meta AI стане єдиним помічником, доступним у додатку для чату.

Минулого року OpenAI запустив ChatGPT у WhatsApp , а на початку цього року Perplexity запустила власного бота у додатку для чату, щоб охопити базу користувачів із понад 3 мільярдів людей. Обидва боти могли відповідати на запити, розуміти медіафайли, відповідати на запитання про них, відповідати на голосові нотатки та створювати зображення. Це, ймовірно, призвело до великого обсягу повідомлень.

Однак для Meta виникла більша проблема. Бізнес-API WhatsApp — один із основних способів заробітку цього чат-додатку. Він стягує плату з бізнесу на основі різних шаблонів повідомлень, таких як маркетинг, корисність, автентифікація та підтримка. Оскільки в цьому дизайні API не було передбачено можливості для чат-ботів, WhatsApp не міг стягувати з них плату.

Під час конференції Meta з приводу прибутків за перший квартал 2025 року Марк Цукерберг зазначив , що бізнес-повідомлення — це велика можливість для компанії збільшити дохід.

«Зараз переважна більшість нашого бізнесу розміщує рекламу в стрічках Facebook та Instagram», – сказав він. «Але WhatsApp зараз має понад 3 мільярди [активних користувачів] щомісяця, з яких понад 100 мільйонів проживають у США, і ця кількість швидко зростає. Messenger також використовують понад мільярд людей щомісяця, і зараз щодня в Instagram надсилається стільки ж повідомлень, скільки й у Messenger. Бізнес-повідомлення мають стати наступним стовпом нашого бізнесу».

Джерело матеріала
loader