Через пільги для електромобілів держбюджет України недоотримує чималі суми — експерт
Через пільги для електромобілів держбюджет України недоотримує чималі суми — експерт

Через пільги для електромобілів держбюджет України недоотримує чималі суми — експерт

Через пільги для електромобілів держбюджет України недоотримує чималі суми — експерт

Понад 98% електромобілів в Україні — легкові, вантажівки пільг не мають.  

На електромобілізації держава України втрачає чималі гроші — різниця в імпортних податках між дизельним авто і електромобілем вартістю 1 млн гривень становить більш як 400 тис. грн. Фактично це бонус від держави, який отримує людина, що вирішила змінити авто. Про це читайте в статті Артема Куюна, експерта «Консалтингової групи А-95» - «Дотації, бюджетні втрати і перевантаження мереж: приховані проблеми буму електрокарів».

«Беручи середню вартість електромобілів 2024 року (29 590 дол.), отримуємо, що на 52280 імпортованих BEV державний бюджет втратив близько 19,09 млрд грн. За прогнозованих темпів постачань «електричок» 2025 року бюджет недоотримає вже 30,40 млрд грн. Отже, на майже 50 млрд грн військовий бюджет Украйни підтримає власників електрокарів лише за два роки», - пише автор. 

За його словами, величезні пільги від держави отримали суто громадяни, які вирішили покращити свій комфорт, адже понад 98% електромобілів — легкові, вантажівки пільг не мають.

 «Ба більше, підтримку отримали, зокрема, і вельми небідні люди: вартість 28% BEV у січні—серпні 2025 року оцінювалася вище 35 тис. дол. До того ж виходить, що дорожчі, а відповідно, потужніші машини потребують більше енергії, тобто отримують більше пільг від держави», - додає він. 

При середньому пробігу в 1000 км за місяць користувач ДВЗ (бензин/ДП — 50/50) принесе до бюджету 1908 грн акцизів, а власник електромобіля — лише 213 грн (акциз на електрику). 2025 року розмір цієї категорії бюджетних недоотримань може сягнути 4,43 млрд грн. І хоча це не прямі втрати бюджету, цифра достатньо серйозна, аби про неї пам’ятати. 

З іншими статтями автора можна ознайомитися за посиланням. 

Джерело матеріала
loader
loader