Що я зрозумів за 10 років у шоубізнесі: Герман Нєнов про українську сцену
Що я зрозумів за 10 років у шоубізнесі: Герман Нєнов про українську сцену

Що я зрозумів за 10 років у шоубізнесі: Герман Нєнов про українську сцену

За ці роки він створив десятки резонансних шоу, музичних відео та постановок для найвідоміших українських артистів. Тричі представляв українську креативну індустрію на Євробаченні та отримав премію BAFTA у складі креативної команди Євробачення-2023 у Ліверпулі.

Ми поговорили з Германом про те, чого він навчився за 10 років у шоубізнесі та які висновки зробив, спостерігаючи українську сцену зблизька.

За будь-якою зіркою стоїть жива людина.

— Важливо пам’ятати: будь-яка зірка — це насамперед жива людина. Їхня робота — сяяти, дарувати людям емоції, бути на сцені, але за цим завжди стоять настрої, радощі та проблеми, так само як у людини будь-якої іншої професії — юриста, фітнес-тренера чи менеджера в офісі.

Мені пощастило працювати з артистами, які на перший погляд можуть здатися експресивними або ексцентричними, але в душі вони надзвичайно добрі і несуть світло своєю творчістю. Ірина Білик, наприклад, дуже турботлива — завжди спитає, як ти, як день пройшов, просто порадіє за тебе. Джамала легка в спілкуванні і трушна. Оля Полякова та Наталя Могилевська — неймовірно експресивні та різнобарвні не лише на сцені, а й у житті. Спілкування з ними нагадує емоційні американські гірки: настрій може часто змінюватися, але в цих змінах вони неповторні. Настя Каменських — хазяйновита, любить піклуватися про людей, пригощати, створювати тепло. Аня Трінчер — світла і добра людина.

Андрію Данилко завжди можна просто подзвонити й поговорити про життя — він завжди готовий підтримати та дати пораду. Наприклад, перед Євробаченням-2023 у Ліверпулі були моменти, коли я не витримував психологічного навантаження, стресував і нічого не міг створити. Ми кілька разів говорили по півтори години, і саме ці розмови допомогли мені зібратися й продовжити роботу. Він дуже підтримав мене тоді, і я завжди буду йому за це вдячний.

Я можу чесно сказати: мої найкращі роботи народилися з артистами, які не бояться бути собою. Так, іноді вони вимогливі, бувають дискусії, але саме така людяність і відкритість робить нашу спільну роботу особливою.

Довіра важливіша за будь-які зіркові настрої.

— Чи бували випадки, коли мені доводилося зупиняти зйомки через зіркові примхи? Ні! Усі артисти завжди ставилися до мене на майданчику з великою повагою. Коли вони приходять у кадр чи на сцену, то повністю довіряють мені себе, свою пісню та своє шоу.

Хороший результат можливий лише тоді, коли існує взаємна довіра: і артист, і креатор знають, що їх бачать і чують. Саме ця довіра робить процес творчим, продуктивним і, що найголовніше, справді приємним для всіх учасників.

Кожен кадр має народжуватися з поваги до унікальності артиста.

— Кожного артиста я знімаю індивідуально, адже у кожного свої фізіогномічні особливості, вдалі ракурси, характер та енергія. Тут немає універсального рецепту і немає артиста, якого можна було б вдало зняти “за шаблоном”.

Але є те, що притаманно мені: жінки у моєму кадрі завжди неймовірно красиві. У мене є особлива любов до жіночої краси, і я прагну її транслювати у світ. Кожна, хто потрапляє в мій кадр, виходить на ньому найкращою версією себе. Я підкреслюю сильні сторони й м’яко нівелюю те, що артистка не хоче показувати.

Мабуть, ця повага до краси пов’язана з моєю любов’ю до мами. Для мене кожна жінка — справжній витвір мистецтва, і моя задача як режисера — показати це глядачеві.

Кожна моя артистка — королева.

— Я люблю всіх своїх артисток. Усі вони — перший ешелон, головні співачки країни, і кожна в своєму амплуа — справжня королева. Я не можу когось виділити окремо, бо щиро ціную й поважаю кожну. Кожна приносить свою енергію, свій стиль і свою магію.

Коли артист стає режисером — це псує шоу.

— Коли артист починає втручатися у режисерський процес, вносить забагато правок і фактично робить роботу режисера замість нього — це шкодить проєкту.

Яскравий приклад був зовсім недавно, у 2024 році, на Євробаченні в Мальме, коли я працював креативним директором делегації Люксембургу. Зазвичай артист підписує контракт із мовником, але у цьому випадку виявилося, що у нього є паралельний контракт із лейблом, який обмежує можливості мовника. Лейбл суттєво втрутився у зовнішній вигляд артиста — зачіску, макіяж, костюм.

Юридично я не міг вплинути на це, тож довелося змиритися з ситуацією. Проте я був дуже незадоволений результатом і досі впевнений, що це суттєво вплинуло на загальну картинку номеру.

Не з усіма артистами складається ідеальна хімія — і це нормально.

— Чи була артистка, після співпраці з якою я казав “ніколи знову”? Була! (Сміється). Але це зовсім не через те, що хтось із нас поганий. Іноді просто трапляється енергетичне неспівпадіння — і це абсолютно нормально. Для кожного артиста є свої режисери, свої художники по костюмах, своя команда.

Я люблю всіх своїх артистів, навіть тих, з ким не спрацювався. Можливо, других навіть більше. За те, що доля мене милувала.

Я потрапив в український шоубізнес абсолютно без зв’язків. До роботи з топовими артистками, як-от Оля Полякова, мене приводили рекомендації “сарафанним радіо”. Люди бачили, як я працюю, і радили мене іншим.

З досвіду 10-річної практики можу сказати: потрапити у шоубізнес через зв’язки можна, але затриматися тільки на цьому на 5, 10 чи 20 років — ні. Тут важлива експертиза і талант. Ти або потрібен своїм вмінням і підходом, або ні. Жодні зв’язки не допоможуть там, де вирішує професіоналізм та результат.

Хто з артистів дійсно зробив себе сам, а хто — результат правильної команди?

— Я вважаю, що успіх будь-якого артиста — завжди комбінація цих двох факторів. Людина має бути локомотивом: горіти своєю справою, любити те, чим живе, заряджати своєю енергією всіх навколо. Але без правильної команди системний успіх неможливий. Короткострокові хіти можливі і без цього, але справжня кар’єра будується лише на стратегії та злагодженій роботі команди.

На жаль, молоде покоління артистів іноді цього не розуміє: вони думають, що популярність приходить легко. TikTok-хіт — це лише старт. Далі потрібна стратегія і саме вона формує стабільний, довгостроковий успіх.

Цінуйте ідеї більше, ніж гроші.

— Як змінився запит артистів за останні 10 років? Стало більше смаку чи пафосу?

— Бюджети суттєво впали. (Сміється) Моя практика припала на дві великі кризи: пандемію COVID і повномасштабне вторгнення, які загальмували розвиток індустрії на роки. Через це працювати з новими тенденціями стало складніше — шоубізнес завжди про великі інвестиції.

Але ми українці, тож не втрачаємо ентузіазму. Навіть із мінімальними ресурсами ми вигадуємо круті рішення і робимо шоу яскравими та ефектними. Це навчило нас креативити, шукати альтернативи і цінувати ідеї більше, ніж гроші.

У шоубізнесі немає випадкових людей.

— Моя філософія проста: якщо Бог дав людині будь-яке місце, статус чи положення — у шоубізнесі чи будь-якій іншій сфері — це не випадково. Людина або заслуговує на це, або отримала його як випробування.

Чи закріпиться вона на своєму місці, чи втратить його — це частина її шляху. Кожна людина на своєму місці з певної причини: хтось отримує нагороду за талант і працю, а хтось — шанс пройти випробування. Від того, як вона з цим впорається, залежить її майбутнє.

Найбільша брехня українського шоубізнесу

— Найбільша брехня українського шоубізнесу в тому, що він бізнес. Сьогодні у більшій частині український шоубізнес — це лише шоу-складова. Та й то, якісного шоу-контенту стало менше.

Джерело матеріала
loader
loader