Єврокомісія вважає, що соціальні мережі TikTok, Facebook та Instagram порушують зобов'язання щодо забезпечення прозорості, передбачені законом ЄС про цифрові послуги. Попередньо зауважується, що платформи ускладнюють досліджувачам доступ до своїх даних і не забезпечують ефективних механізмів для скарг та повідомлень користувачів, повідомляє DW.
Як стверджують аналітики робочої групи Єврокомісії з вивчення цього питання, всі три платформи створюють бар'єри, які часто призводять до "неповних або ненадійних зборів даних" і ускладнюють проведення наукових досліджень, у тому числі про те, чи неповнолітні піддаються незаконному чи шкідливому контенту. Комісія підкреслила, що відкритий доступ до даних платформ є ключовим елементом прозорості, передбаченим DSA, оскільки дозволяє краще зрозуміти наслідки для суспільства від діяльності великих онлайн-платформ.
Крім іншого, концерн Meta звинувачується в тому, що на його платформах Facebook та Instagram відсутні зручні для користувачів механізми повідомлення про незаконні матеріали — наприклад, про контент, що містить сексуалізоване насильство над дітьми або пропаганду тероризму.
Окремо вивчався механізм скарг. Виявилося, що страждають і користувачі, які надають скаргу, і ті, хто може її оскаржити, вважаючи несправедливою: процедури скарг і оскарження мають настільки заплутаний механізм, що можуть відлякувати користувачів своєю складністю. Між тим, платформи зобов'язані зобов'язані оперативно перевіряти та видаляти незаконний контент після отримання скарги, оперативно реагувати на ті чи інші звернення. А це значить, що процедура має бути простою і доступною. Для тих, хто оскаржує, існує ще більше обмежень: існуючі системи не дозволяють додавати пояснення чи докази, що нівелює прозорість та справедливість процедур.
Meta та TikTok вже отримали можливість ознайомитися з попередніми висновками комісії та подати письмові відповіді.
Це не єдині соцмережі, які перевіряє Єврокомісія.
Meta, материнська компанія Facebook та Instagram вже ознайомилася з висновками Єврокомісії — там заявили, що «не погоджуються з твердженням про порушення DSA» і продовжують переговори з Єврокомісією.
«У Європейському Союзі ми вже запровадили зміни у способах повідомлення про контент, у процедурі апеляцій і в інструментах доступу до даних відтоді, як набув чинності DSA. Ми впевнені, що наші рішення відповідають вимогам європейського законодавства», — йдеться в заяві компанії. Але користувачі компанії навряд чи підтримають таке ствердження.
