/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F0dc026579f9e627d6050d8298bb15687.jpg)
LongLife III без міфів: чому VW 504/507 став «золотим стандартом»
Серед усього різноманіття сучасних моторних олив є стандарти, які стають орієнтиром для галузі. Один із них — LongLife III: формула, що поєднує економію пального, ресурс двигуна та сумісність із найскладнішими системами очищення вихлопу. Саме про нього й піде мова в цій статті — чому цей стандарт став настільки поширеним, які має переваги й де його застосування дійсно виправдане.
Сама ідея LongLife III — це поєднання тривалих інтервалів сервісу, захисту сучасних двигунів і сумісності з екосистемами очищення вихлопних газів. І найточніше цю філософію втілює саме допуск VW 504 00 / 507 00, із появою якого LongLife III фактично й став загальноприйнятим стандартом для VAG.
VW 504 00 / 507 00 (часто скорочують до 504/507) — універсальний «лонглайф»-допуск концерну VAG для бензинових і дизельних двигунів, включно з моторами, оснащеними DPF та складними системами нейтралізації шкідливих речовин. На практиці саме цей стандарт став «точкою зборки» для величезної кількості автомобілів — від Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT до машин інших брендів, де в мануалі не вимагається конкретний OEM-допуск, а зазначені лише класифікації ACEA C2/C3 або API SN/SP/SQ.
Чому 504/507 — настільки популярний
- 
Баланс характеристик.
 Олива з цим допуском належить до Low/Mid SAPS (знижений рівень золи, фосфору, сірки), має високотемпературну HTHS-в’язкість ≥ 3,5 мПа·с (типовий клас ACEA C3) і найчастіше випускається у в’язкостях 5W-30 та 0W-30. Це означає поєднання стабільної високотемпературної плівки, адекватної економії пального й сумісності з DPF/каталізаторами. Для повсякденного міського циклу — рівно те, що потрібно.
- 
Довгі інтервали сервісу — там, де це дозволено.
 Сам допуск розроблений для систем LongLife. У Європі виробник допускає подовжені інтервали за індикатором сервісу (в ідеальних умовах — до ~30 тис. км або 2 роки). В українських реаліях — короткі поїздки, «холодні» пуски, пил, пробки — розумно тримати не більше ніж 10–15 тис. км або 1 рік. Але важливо, що запас міцності в таких олив вищий.
- 
Широка сумісність поза VAG.
 Багато продуктів 504/507 виготовляються на сучасних пакетах присадок і паралельно мають популярні OEM-допуски: BMW Longlife-01/01 FE/04, MB 229.31/229.51/229.52, Porsche C30, Fiat 9.55535-S1/-S3, Opel OV0401547 тощо.
- 
Правильна «товщина» плівки для ресурсних навантажень.
 На відміну від ультраекономічних рішень, де HTHS ≈ 2,6 мПа·с (клас 0W-20 і допуск VW 508.00/509.00), 504/507 дає більш масивну високотемпературну плівку. Це корисно для умов підвищеного теплового навантаження, «гарячих» трас, буксирування й міських пробок із частими «старт-стоп».
Порівняння з іншими актуальними допусками VAG
У зведеній таблиці (див. нижче у статті) чітко видно, що VW 504/507 тримає високий HTHS (≥3,5) і жорсткі обмеження за SA / P / S, забезпечуючи одночасно захист від зношування та довговічність систем післяобробки вихлопних газів.
— VW 511.00 —з ще нижчою золою (≤0,8%) та з трохи вищім лужним числом (TBN), але це новий, вузькоспеціалізований стандарт.
— VW 502.00/505.00/502.00 — історичні рішення без обов’язкової DPF-сумісності; за таблицею вони мають ширші «коридори» по золі/фосфору й зазвичай не призначені для подовженого сервісу.
— VW 508.00/509.00 (0W-20) — чемпіон економії пального, але не взаємозамінний з 504/507 через іншу в’язкісну філософію (низький HTHS). Це окрема історія під конкретні двигуни, розраховані на такі оливи.
Висновок із таблиці: 504/507 — найбільш збалансований із поширених стандартів: сильна плівка (HTHS), контроль SAPS для DPF, адекватний TBN і хороша стабільність на довгій дистанції. Тому й недивно, що саме він став масовим «дефолтом» у власників не лише VAG, а й інших авто з вимогами ACEA C2 та C3.
На порівняльній діаграмі основних допусків VAG по властивостям — наочно видно, де саме 504/507 перемагає: майже всюди, окрім «чистої» економії палива у 508/509.
Де 504/507 «розкривається» на практиці
— Міський цикл і короткі поїздки. Часті «холодні» пуски й «старт-стоп» потребують плівки, здатної тримати пік навантаження без прискореного зношування — тут HTHS ≥3,5 працює на ресурс.
— Сучасні дизелі з DPF. Контроль SAPS знижує ризик передчасного «підсаджування» фільтра, а продуманий пакет присадок утримує чистоту турбонагнітача та кілець.
— Змішані парки авто. Коли в родині чи автопарку підприємства є бензинові та дизельні машини, 504/507 часто дозволяє мати одну оливу на всіх (звісно, з перевіркою мануалів).
Що важливо знати під час вибору
- Шукайте саме допуск на етикетці. Формулювання «відповідає вимогам» — не те саме, що офіційний VW 504 00 / 507 00.
- В’язкість під клімат і стиль. Для України оптимальними залишаються 5W-30 (масовий вибір) та 0W-30 (краще на зимові старти).
- Інтервал сервісу. Навіть для LongLife-олив у складних умовах варто орієнтуватися на 10–15 тис. км або 1 рік.
- Старі PD-дизелі (R5/V10 TDI ранніх років). Там зустрічаються винятки — інколи вимагаються 505.01/506.01; перевіряйте мануал за кодом двигуна.
Чому саме LIQUI MOLY із допуском 504/507
Німецькі оливи LIQUI MOLY на основі синтетичної технології стабільно тримають заявлені характеристики, добре протистоять окисненню та деградації, а пакети присадок забезпечують чистоту та низьке зношування. Для допуску 504/507 у лінійці бренду є одразу кілька рішень у популярних в’язкостях:
— Top Tec 4200 SAE 5W-30 — «класика жанру» для LongLife III.
— Top Tec 4210 SAE 0W-30 — акцент на зимові пуски та економію пального без компромісів по HTHS.
Додатковий плюс — широка «перехресна» сумісність із допусками BMW LL-01/01 FE/04, MB 229.31/229.51/229.52, Porsche C30, Fiat 9.55535 S1/S3, Opel OV0401547 тощо. Це зручно, якщо в автопарку є різні марки.
Національна акція: «Das ist fantastisch для вашого авто»
З 20 жовтня по 23 листопада 2025 року в офіційних точках продажу LIQUI MOLY в Україні діє акція «Das ist fantastisch для вашого авто» зі знижкою 15% на Top Tec 4200 SAE 5W-30 та 4210 SAE 0W-30 в 5-ти літрових каністрах. Якщо ви використовуєте VW 504/507 саме час оновити оливу на вигідних умовах.
VW 504 00 / 507 00 — не просто «ще один» допуск VAG. Це збалансована інженерна формула, яка поєднує HTHS ≥3,5, контроль SAPS, стабільність на подовжених інтервалах і сумісність із DPF. Саме тому оливи з 504/507 стали популярними далеко за межами VAG — їх обирають власники, яким потрібні ACEA C3/API SP/SN/SQ і перевірена надійність у повсякденній експлуатації. Додаємо до цього доступні в’язкості 0W-30/5W-30, широку базу OEM-допусків і реальну практику безвідмовної роботи — і отримуємо пояснення феномена «найпопулярнішого допуску для VAG та не тільки».


/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fc1f8cad91c04ca9f3928138ff94ab244.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fe5d4cab4-7345-4dff-ad33-c5c3b1579a70.jpeg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F51ee0187dff761f3bd1a1574df6a7407.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F32f8b61e9bb1d0b6014eb21a3a57a008.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F135%2Fbf62ac8835f4f98f4d22c4ed214404e2.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F705072dd30455e2336c7f3a83ef51d1b.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F3e75e7380643487a23b6e8d1d03e2973.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F135%2F9a8f0384877e635eeadd843ccd5be643.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F131%2Fcfd343a56d4a5fc05ecaa9045a0d4439.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F8f278286fd3ae07302dcb286f717b51a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F457%2Ff72ef822a5809510b20da84e202fc9e6.jpg)