/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F344a3143771b482865b51d02841a3322.jpg)
Укрзалізниця раптово звернула маршрути на Донеччину: у чому причина
"Укрзалізниця" припиняє рух поїздів у Донецьку область.
Як передає "Хвиля", про це повідомила пресслужба компанії.
Донецька ОВА разом з "Укрзалізницею" ухвалила рішення припинити рух поїздів Краматорського напрямку в Донецьку область.
Згідно з даними Укрзалізниці, рух обмежується станціями Гусарівка або Барвінкове, які розташовані на Харківщині. При цьому обмеження стосується не лише поїздів далекого сполучення, а й електричок.
Між Краматорськом-Слов’янськом і тимчасовою станцією організують автобусні шатли.
"Рішення продиктоване факторами безпеки, тому пасажири всіх 5 поїздів далекого сполучення Краматорського напрямку отримують детальні повідомлення про кінцеву станцію в застосунку УЗ безпосередньо в день відправлення. Донецька ОВА наразі організовує автобусні шатли між Краматорськом-Слов’янськом і тимчасовою кінцевою станцією", — йдеться в повідомленні.
У компанії також підкреслили, що їхні провідники та працівники вокзалів допомагають пасажирам зорієнтуватися на місці й супроводжують під час пересадки.
"Тимчасове обмеження стосується також і приміського руху в Донецькій області, зокрема сполучень Бантишеве — Краматорськ і Слов’янськ — Райгородок. Безпека пасажирів — наш головний пріоритет. Ми уважно стежимо за ситуацією і відновимо рух, щойно це стане можливим", — додали в УЗ.
При цьому в компанії не зазначають, що це також може бути пов’язано із загрозою захоплення Росією Донбасу цілком, зокрема й цих міст теж.
Зазначимо, що член наглядової ради "Укрзалізниці" Сергій Лещенко під час виступу у Верховній Раді попередив про критичну нестачу коштів для покриття збитків УЗ від пасажирських перевезень і закликав державу до негайних дій.
"Рятуйте залізницю — вона нам ще знадобиться. Внутрішні резерви для компенсації збитків від пасажирських перевезень вичерпані: або всі разом почнемо діяти, або втратимо компанію", — заявив він.
Лещенко наголосив, що роками збитки пасажирських перевезень покривалися за рахунок вантажних. Однак після початку повномасштабного вторгнення ця система зламалася.
У період з 2021 по 2025 рік обсяги вантажоперевезень скоротилися майже вдвічі, і швидкого відновлення не передбачається. Цьогоріч, зокрема, припинила роботу остання шахта Донецької області, а гірничо-збагачувальні комбінати зупиняють діяльність через бойові дії.
Чисті збитки "Укрзалізниці" за перші три квартали досягли 7,1 мільярда гривень. Пасажирські перевезення принесли втрати у розмірі 18 мільярдів гривень за 2024 рік.
Для стабілізації ситуації запропоновано комплекс заходів: внутрішня оптимізація, зокрема реалізація металобрухту, що може принести близько 10 мільярдів гривень. Відшкодування з держбюджету збитків від пасажирських перевезень — 16 мільярдів гривень.
Також оголошено про плани поетапного підвищення тарифів на вантажні перевезення у два етапи — спочатку на 27%, потім на 11%. З урахуванням зростання цін виробників це може забезпечити приблизно 22 мільярди гривень додаткових надходжень.
Раніше повідомлялося, що "Укрзалізниця" отримає мільярди з бюджету.

