Нестача водіїв вантажівок у Європі досягла загрозливого значення
Нестача водіїв вантажівок у Європі досягла загрозливого значення

Нестача водіїв вантажівок у Європі досягла загрозливого значення

Водіїв вантажівок катастрофічно не вистачає не лише в Україні, а й у всій Європі. Станом на 2024 рік дефіцит робочої сили у цій галузі сягнув 426 тис. чол. і, якщо не вживати дієвих заходів, їх кількість може подвоїтися до 2028 року. Вже сьогодні це відчутно позначається на всьому ланцюжку поставок вантажів у багатьох країнах, і ситуація лише посилюватиметься.

Причин, які призвели до такого жалюгідного стану справ кілька. Насамперед це юридичний аспект – візовий режим, який значно посилився на останні кілька років. Тому для водіїв із країн, які не входять до ЄС, тут потрібно зробити послаблення.

Друга важлива причина – це старіння існуючого персоналу та непопулярність професії у молодого покоління. Для залучення свіжих кадрів важливою є не лише величина зарплатні, а й належні умови праці, адже професійний водій проводить за кермом кілька годин на день. Використання сучасних вантажівок з комфортабельними кабінами та передовими системами допомоги водієві значно полегшують робочий процес.

Нестача водіїв вантажівок у Європі досягла загрозливого значення - Фото 1

Генеральний директор Girteka Transporta – Міндаугас Пауласкас

Для наочного прикладу візьмемо литовську компанію Girteka Transporta, яка є одним із найбільших вантажоперевізників у Європі. Як зазначає її генеральний директор – Міндаугас Пауласкас, у 2024 році було укладено контракт із Volvo Trucks на придбання 2000 вантажівок. Більше того, завдяки гнучким фінансовим інструментам планується замінити ще близько 8000 од. техніки протягом 2025 – 2026 рр.. Таким чином середній вік вантажівки складе всього два роки. Потрібно розуміти, що сучасні транспорт – це не лише кращий комфорт та висока безпека, а й краща паливна економічність.

Нестача водіїв вантажівок у Європі досягла загрозливого значення - Фото 2

Girteka Transporta також інвестує й у своїх водіїв, а їх у компанії понад 10 тис. чол. На розвиток навчальних центрів у Познані та Шяуляї у 2026 році буде виділено 300 тис. євро. Водіям пропонується пройти різні тренінги, які допоможуть опанувати різноманітні навички. Це й кріплення вантажу, й контроль температурного режиму в кузові, економічне та безпечне керування автомобілем, а також робота з передовими системами допомоги водієві та телематичними сервісами. Такий підхід до ведення бізнесу – запорука підвищення ефективності як окремої транспортної компанії, так і галузі вантажоперевезень в цілому.

Джерело матеріала
loader
loader