Російська нафта ризикує застрягнути в морі через санкції США - Bloomberg
Російська нафта ризикує застрягнути в морі через санкції США - Bloomberg

Російська нафта ризикує застрягнути в морі через санкції США - Bloomberg

Через санкції США проти провідних російських нафтовидобувних компаній «Роснефть» і «Лукойл», які набули чинності 21 листопада, у морі можуть залишитися майже 48 мільйонів барелів російської нафти, тому десятки танкерів будуть змушені шукати альтернативні пункти призначення.

Про це повідомляє Bloomberg, передає Укрінформ.

Як зазначається, після запровадження нових обмежень індійські нафтопереробні заводи почали активно шукати альтернативні джерела постачання, бронюючи нафтові танкери для завантаження сировиною з Близького Сходу. Попит на цьому маршруті зріс з такою швидкістю, що фрахтові ставки піднялися до майже п'ятирічного максимуму. Тим часом трейдери уважно відстежують кінцевих покупців — якщо такі є — нафти«Лукойл» і «Роснефть», яка вже перебуває в морі.

«Російські експортні потоки зберігаються, але поки що не доходять до пунктів призначення. Якщо ситуація триватиме і призведе до затримок, ми можемо побачити скорочення поставок, що спричинить занепокоєння на ринках», — сказав глава відділу стратегії сировинних товарів ING Groep NV Воррен Паттерсон.

За даними аналітичної компанії Kpler, близько 48 мільйонів барелів нафти «Роснефти» і «Лукойлу» — переважно сортів Urals і ESPO — зараз перебувають у дорозі або в процесі завантаження. Йдеться приблизно про 50 танкерів, що прямують до Китаю та Індії, а також інші судна без визначеного пункту призначення або такі, що рухаються до менших портів від Балтійського до Південно-Китайського моря, оскільки посередники намагаються дистанціюються від такої торгівлі.

Попри складнощі, Росія прагне утримати обсяги експорту. За даними Bloomberg, морські відвантаження становлять близько 3,4 млн барелів на добу.

Так, два танкери з нафтою Urals, які раніше різко змінили курс — ймовірно, через санкції — тепер відновили рух у напрямку Індії. Судно Spirit 2, завантажене 730 000 барелів нафти Urals від «Роснефти», спочатку прямувало до Азії, але на початку листопада розвернулося після проходження Суецького каналу й певний час простояло в цьому районі. Протягом вихідних воно знову почало рухатися на південь, вказавши Індію як пункт призначення. Танкер Furia з 730 000 барелів нафти Urals на борту, який наприкінці жовтня розвернувся в Балтійському морі, цього тижня пройшов Суецький канал і також прямує до Індії.

На Далекому Сході Росії танкер Cindy на початку листопада завантажив майже 770 000 барелів нафти ESPO в порту Козьміно, однак без чіткого пункту призначення. Зараз судно рухається у води поблизу Сінгапуру та Малайзії – в район, де часто здійснюють перевалку між танкерами, зокрема для приховування походження іранської чи російської нафти.

Судно Fortis із 720 000 барелями нафти Urals прямує до південнокорейського Йосу — ще одного району, популярного для перевалки з судна на судно. Перед цим танкер здійснив перевантаження у водах біля узбережжя Індії.

Втім, не всі ці обсяги гарантовано знайдуть покупців — навіть на найбільших ринках Азії.

«Як ми вже бачили, найімовірніше, у найближчі місяці ринки почнуть пристосовуватися і знайдуть способи імпортувати нафту, не потрапляючи під суворий нагляд», - сказав старший аналітик ринку танкерів судноброкерської компанії SSY Адам Ланнінг.

Як повідомляв Укрінформ, китайські та індійські банки й нафтопереробні заводи почали вже почали дотримуватися санкцій США проти двох російських найбільших нафтових компаній «Лукойл» та «Роснефть».

Фото ілюстративне: Stefan Sauer/dpa/picture alliance

Теги за темою
Росія
Джерело матеріала
loader
loader