Російська нафта ризикує залишитися в морі через санкції США — Bloomberg
Російська нафта ризикує залишитися в морі через санкції США — Bloomberg

Російська нафта ризикує залишитися в морі через санкції США — Bloomberg

Російська нафта ризикує залишитися в морі через санкції США — Bloomberg

Обмеження проти провідних російських нафтовиробників стали, мабуть, найжорсткішим кроком адміністрації Трампа у спробах посилити тиск на РФ.

Нові санкції США, які набули чинності в п'ятницю, 21 листопада, можуть залишити майже 48 мільйонів барелів російської нафти в морі, змусивши десятки танкерів шукати альтернативні пункти призначення, пише Bloomberg.

Оголошені Вашингтоном минулого місяця обмеження проти провідних російських нафтовиробників “Роснефть” і “Лукойл” є, мабуть, найжорсткішим кроком адміністрації президента США Дональда Трампа у спробах посилити тиск на Кремль для завершення війни РФ проти України. Міністерство фінансів США заявило на початку цього тижня, що оголошені заходи вже дали результат, з огляду на падіння попиту і знижки на основні сорти російської нафти.

На тлі обмежень індійські нафтопереробні заводи шукають альтернативні джерела постачання, бронюючи нафтові танкери для перевезення вантажів з Близького Сходу з такою швидкістю, що фрахтові ставки на цьому маршруті досягли майже п'ятирічного максимуму. Тим часом трейдери уважно стежать за кінцевими покупцями, якщо такі є, нафти “Лукойл” і “Роснефть”, яка вже знаходиться в морі.

“Російські експортні потоки тримаються, але поки що не доходять до пунктів призначення. Якщо така ситуація триватиме і врешті-решт призведе до затримок, ми можемо побачити падіння поставок, що викличе занепокоєння на ринках”, — каже Уоррен Паттерсон з ING Groep NV. 

Дані аналітичної компанії Kpler свідчать, що близько 48 мільйонів барелів нафти “Роснефти” і “Лукойлу” — переважно сорти Urals і ESPO, наразі перебувають у транзиті або починають завантажуватися. Це охоплює приблизно 50 танкерів, що прямують до Китаю та Індії, а також інші судна, які не мають пункту призначення або прямують до менших портів від Балтійського до Південно-Китайського моря, оскільки посередники дистанціюються від торгівлі.

Росія прагне зберегти постачання нафти, тому Москва зробила завантаження пріоритетом — вона підтримує значний обсяг морських перевезень, який, за даними Bloomberg, становить близько 3,4 мільйона барелів на день. 

Проте не всі ці барелі обов'язково знайдуть попит — навіть на найбільших ринках Азії. Китай та Індія поглинали левову частку російського експорту після повномасштабного вторгнення РФ в Україну та продовжують підтримувати тісні зв'язки з Москвою. Втім Делі та Пекін також остерігаються ризику потрапити під вторинні санкції, оскільки США посилюють тиск на будь-яких гравців, які сприяють російському експорту. Ступінь цих обмежень і готовність Вашингтона їх застосовувати визначатимуть, скільки нафти потрапить до нафтопереробних заводів Китаю та Індії.

“Це болісно, але болісно лише протягом трьох-чотирьох місяців. Як ми вже бачили, найімовірніше, у найближчі місяці ринки почнуть пристосовуватися і знайдуть обхідні шляхи для імпорту нафти без зайвої уваги з боку контролюючих органів”, — каже старший аналітик у брокерській компанії SSY Адам Ланнінг. 

Два судна, завантажені нафтою Urals, які розвернулися на своєму шляху, ймовірно, внаслідок санкцій, нещодавно відновили рейси, сигналізуючи, що прямують до Індії. Малоймовірно, що вони зможуть дістатися до своїх кінцевих покупців до 21 листопада.

Судно Spirit 2, завантажене 730 тисячами барелів нафти Urals від “Роснефти”, прямувало до Азії, коли на початку листопада після проходження Суецького каналу розвернулося і залишилося в цьому районі, показують дані суднового моніторингу. На вихідних воно знову почало рухатися на південь, сигналізуючи, що його пунктом призначення є Індія.

Танкер Furia, який наприкінці жовтня різко розвернувся в Балтійському морі, цього тижня пройшов Суецький канал і прямує до Індії. Він перевозить майже 730 тисяч барелів нафти Urals від “Роснефти”.

Маршрути інших суден вже дають перші ознаки того, які наслідки можуть спричинити західні санкції. За даними суднового моніторингу, на початку листопада на Далекому Сході Росії танкер Cindy завантажив майже 770 тисяч барелів нафти ESPO з Козьміно без чіткого пункту призначення. Зараз судно прямує до відкритих вод біля Сінгапуру та Малайзії, де іранська, а іноді й російська нафта часто перевантажується з одного танкера на інший, щоб приховати походження.

Судно Fortis з 720 тисячами барелів нафти марки Urals від “Роснефти” прямує до південнокорейського міста Йосу — ще одного популярного місця для перевантаження між суднами, після перевантаження у водах біля Індії. Очікувалося, що Fortis прибуде до Нінбо (Китай), але судно змінило пункт призначення на Йосу.

Чому президент США після місяців зволікань нарешті вдарив по Кремлю санкціями та чи стане це реальним викликом для Путіна? Про мотиви, ризики й ілюзії Трампа розповідав Олег Шамшур у статті “Трамп карає Путіна, але не заради України”.

Джерело матеріала
loader
loader