Російська економіка опиняється під посиленим тиском навіть із боку нібито «дружніх» країн, які швидко займають порожні сегменти ринку, що виникли через призупинення інвестицій. Як зазначають у Службі зовнішньої розвідки України, висока облікова ставка, слабка монетарна політика та зменшення бюджетних вливань фактично пригнічують роботу внутрішніх виробників.
Хоч офіційна статистика інвестицій в основний капітал виглядає стійкою, вона переважно відображає старі активи. За даними розвідки, реальне скорочення інвестицій становить приблизно 1,5%.
Зазначається, що експортні надходження вже впали на 20%, а підвищення податкового тиску, зокрема ПДВ, ще більше звужує можливості бізнесу. Представники промисловості наголошують, що повільне зниження ключової ставки та дорогі кредити стають основними перешкодами для розвитку. Унаслідок цього ринок відкривається для китайських виробників обладнання й товарів, які без значних інвестицій поступово займають сегменти, що їх втрачають російські компанії.
Найяскравішим прикладом є ринок важких вантажівок. За період із січня до жовтня 2025 року продаж техніки масою понад 14 тонн скоротився на 54%, а попит на магістральні тягачі — на 71%. Усього зареєстрували 37,9 тис. таких машин — це на 57% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Хоч «КАМАЗ» формально утримує 29,5% ринку, китайські Sitrak (16,3%), Shacman (10,8%) і FAW (9%) фактично відсувають його на другий план. Додатковий тиск створює і білоруський «МАЗ» із часткою 7,2%.
У розвідці наголошують, що російський виробник приречений на подальше витіснення з ключових сегментів. Повернути втрачені позиції в умовах агресивної конкуренції, за їхніми оцінками, фактично нереально.
Повідомлялося, що економічний тиск виснажує Росію швидше, ніж її війська досягають успіхів на фронті. Через це російський диктатор Владімір Путін опинився в найскладнішому становищі за весь час свого правління. Точкові удари ЗСУ по НПЗ росіян фактично паралізували енергетичний сектор країни-агресора. Видобуток знизився до 9 млн барелів на день, а доходи від експорту впали до мінімуму за три роки — 546 млн євро на добу, тоді як падіння цін на нафту може зменшити видобуток взагалі до 7,5 млн барелів на день. Потенційні наслідки — скорочення валютних надходжень і фіскальний колапс.
