Ціни на вершкове масло здивують перед Різдвом та Новим роком
Ціни на вершкове масло здивують перед Різдвом та Новим роком

Ціни на вершкове масло здивують перед Різдвом та Новим роком

Вартість жирних молочних продуктів в Україні продовжить знижуватися. Така тенденція збережеться до першої половини 2026 року, а вже до новорічних свят зниження цін може досягти 30-35%.

Про це повідомила Олена Жупінас, заступниця генеральної директорки Асоціації виробників молока.

Чому дешевшає молочна продукція

Головна причина здешевлення молочних продуктів – падіння вартості на європейському ринку.

"Починаючи з кінця літа, світові ціни на масло впали більш ніж на 30%. Минулого року українські експортери реалізовували цей продукт до ЄС по 7 євро за кілограм. Наразі ця вартість не перевищує 4,5 євро", – пояснила експертка.

Переорієнтація на внутрішній ринок

Зараз українські переробні підприємства переорієнтовуються на вітчизняного споживача, і зниження вартості масла вже відчутне. Це продовжиться й далі, прогнозує Олена Жупінас, але переважно у форматі акційних пропозицій у торговельних мережах: знижки на 30-35% на полицях магазинів.

Вплив на виробників молока

Таке падіння цін, у свою чергу, суттєво вплинуло на закупівельну вартість сирого молока. Зокрема, у середині листопада ціна на молоко класу "екстра", що відповідає європейським стандартам, знизилася на 17%. За таких обставин багато виробників працюють "у собівартість", а деякі – навіть із збитками, додала Олена Жупінас.

Як змінилися цінники на продукти наприкінці осені

Протягом жовтня в Україні зафіксованопомітне зростання цін на ключові продукти харчування, тоді як частина "борщового набору" продовжила дешевшати.

Виконувач обов'язків директора Національного наукового центру "Інститут аграрної економіки", академік НААН Юрій Лупенко зазначив, що у жовтні порівняно з вереснем:

Продукти харчування подорожчали на 1,7%.
Алкогольні напої та тютюнові вироби додали 1,5%.
Послуги ресторанів і готелів зросли на 0,9%.

Серед продовольчих товарів найбільше зросли ціни на:

Яйця — на 11%.
Овочі — на 10,4%.
Молоко — на 3,8%.

При цьому загальне подорожчання овочевої групи відбулося на тлі подальшого здешевлення частини позицій так званого борщового набору: цибулі (на 16,8%), білокачанної капусти (на 10,2%), моркви (на 4,6%) та буряка (на 0,7%).

Перелік товарів і послуг, які знизилися в ціні, був відносно коротким. Лупенко відзначив, що подешевшали:

Картопля (на 6,0%), фрукти та цукор (на 2,6%).
Із послуг зниження зафіксовано на залізничні перевезення (мінус 5,0%).
Фармацевтична продукція, медичні товари та обладнання (мінус 0,5%).
Послуги зв’язку (мінус 0,1%).

Джерело матеріала
loader