/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fc5ff248488ea3c0c039286eac93ec442.jpg)
Ціни на вершкове масло здивують перед Різдвом та Новим роком
Вартість жирних молочних продуктів в Україні продовжить знижуватися. Така тенденція збережеться до першої половини 2026 року, а вже до новорічних свят зниження цін може досягти 30-35%.
Про це повідомила Олена Жупінас, заступниця генеральної директорки Асоціації виробників молока.
Чому дешевшає молочна продукція
Головна причина здешевлення молочних продуктів – падіння вартості на європейському ринку.
"Починаючи з кінця літа, світові ціни на масло впали більш ніж на 30%. Минулого року українські експортери реалізовували цей продукт до ЄС по 7 євро за кілограм. Наразі ця вартість не перевищує 4,5 євро", – пояснила експертка.
Переорієнтація на внутрішній ринок
Зараз українські переробні підприємства переорієнтовуються на вітчизняного споживача, і зниження вартості масла вже відчутне. Це продовжиться й далі, прогнозує Олена Жупінас, але переважно у форматі акційних пропозицій у торговельних мережах: знижки на 30-35% на полицях магазинів.
Вплив на виробників молока
Таке падіння цін, у свою чергу, суттєво вплинуло на закупівельну вартість сирого молока. Зокрема, у середині листопада ціна на молоко класу "екстра", що відповідає європейським стандартам, знизилася на 17%. За таких обставин багато виробників працюють "у собівартість", а деякі – навіть із збитками, додала Олена Жупінас.
Як змінилися цінники на продукти наприкінці осені
Протягом жовтня в Україні зафіксованопомітне зростання цін на ключові продукти харчування, тоді як частина "борщового набору" продовжила дешевшати.
Виконувач обов'язків директора Національного наукового центру "Інститут аграрної економіки", академік НААН Юрій Лупенко зазначив, що у жовтні порівняно з вереснем:
Продукти харчування подорожчали на 1,7%.
Алкогольні напої та тютюнові вироби додали 1,5%.
Послуги ресторанів і готелів зросли на 0,9%.
Серед продовольчих товарів найбільше зросли ціни на:
Яйця — на 11%.
Овочі — на 10,4%.
Молоко — на 3,8%.
При цьому загальне подорожчання овочевої групи відбулося на тлі подальшого здешевлення частини позицій так званого борщового набору: цибулі (на 16,8%), білокачанної капусти (на 10,2%), моркви (на 4,6%) та буряка (на 0,7%).
Перелік товарів і послуг, які знизилися в ціні, був відносно коротким. Лупенко відзначив, що подешевшали:
Картопля (на 6,0%), фрукти та цукор (на 2,6%).
Із послуг зниження зафіксовано на залізничні перевезення (мінус 5,0%).
Фармацевтична продукція, медичні товари та обладнання (мінус 0,5%).
Послуги зв’язку (мінус 0,1%).

