Три автономні автомобілі настільки застрягли, що лише водій-людина зміг їх визволити
Три автономні автомобілі настільки застрягли, що лише водій-людина зміг їх визволити

Три автономні автомобілі настільки застрягли, що лише водій-людина зміг їх визволити

Автономні автомобілі мають усувати затори, людський фактор та незручні ситуації на перехрестях. Однак минулих вихідних три роботаксі Waymo в Сан-Франциско продемонстрували, що навіть штучний інтелект може впасти в ступор, опинившись перед складним вибором без очевидного виходу.Подія розгорнулася на пагорбистій житловій вулиці в районі Норт-Біч. Записи в TikTok зафіксували низькошвидкісне протистояння роботів. Два автономних позашляховики Jaguar I-Pace виявилися носом до борту на перехресті, яке також виявилося тупиком.Через мить прибув третій автомобіль Waymo. Він оцінив ситуацію, наче збентежений персонаж відеогри, та повністю зупинився, ефективно заблокувавши вулицю.Згідно з повідомленням ABC7News, два робомобілі можливо злегка торкнулися один одного, коли один із них намагався виконати поворот на тісній вулиці. Третій транспортний засіб, роблячи те, на що був запрограмований, виявив перешкоду та ввічливо почекав. На жаль, ввічливе очікування мало допомагає, коли всі учасники — роботи, і жоден не хоче зробити перший крок.Зрештою, на місце події прибув співробітник Waymo, щоб вручну втрутитися та відновити порядок. Це ще раз довело, що найнадійнішим запобіжним механізмом в автономному водінні залишається людина, здатною включити задню передачу та озирнутися через плече.Щоб бути справедливими до Waymo, компанія залишається взірцем функціональних роботаксі. Її транспортні засоби проїжджають мільйони миль у Сан-Франциско, Лос-Анджелесі та Фініксі, переважно без інцидентів, і тепер виходять на швидкісні траси. Компанія нещодавно розпочала роботу в Маямі та планує запустити сервіси в Далласі, Х’юстоні, Сан-Антоніо та Орландо.Ці міста з часом також зіткнуться з власними технічними збоями Waymo, бо подібні інциденти нагадують, що безпілотні автомобілі чудово вміють дотримуватися правил, але виникають труднощі з нестандартними ситуаціями, які люди вирішують інстинктивно.Подібні випадки стають важливими уроками для розробників автономних систем. Вони вказують на те, що логіка роботів, хоч і надзвичайно складна, все ще не може повністю відтворити гнучкість людського мислення в реальному світі, де геометрія вулиць, поведінка інших учасників руху та прості рішення на кшталт «хто перший поступиться» створюють мільйони можливих сценаріїв. Успішне масштабування технології залежатиме не лише від удосконалення алгоритмів, але й від створення інфраструктури та правил дорожнього руху, які враховуватимуть особливості спільного існування людей та роботів на дорогах.

Джерело матеріала
loader
loader