/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Feb73d3bda20f718a8de0c1de62104e19.png)
Морському експорту російської нафти загрожує обвал - розвідка
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України.
"Хоча Росія продовжує нарощувати відвантаження сирої нафти, однак санкції і ринкові обмеження формують стійку негативну динаміку її морського експорту", - зазначили в СЗРУ.
Значна частина вантажів залишається в морі без розвантаження, а перевізники дедалі частіше застосовують зміну портів призначення та операції ship-to-ship для обходу обмежень.
За даними розвідки, обсяги "нафти на воді" зростають: із початку грудня 2025 року на танкерах накопичено близько 180 млн барелів російської сирої нафти, що на 28% більше, ніж наприкінці серпня, і є максимальним рівнем із 2022 року. Паралельно скорочуються експортні доходи: ціни на Urals у Балтійському регіоні знизилися до 41,16 дол., у Чорному морі – до 38,28 дол., а ESPO подешевшав до 52,36 дол. за барель.
Попит у країнах Глобального півдня також слабшає. Після санкцій США проти "Роснефти" й "Лукойлу" низка китайських та індійських нафтопереробних заводів посилила перевірки танкерів, що призводить до затримок і перенаправлення поставок. Часті зміни маршрутів і робота через посередників посилюють труднощі зі збутом.
Як зазначили у СЗРУ, перевантажені маршрути, накопичення нафти в морі і зростання ризиків для покупців сигналізують про структурне погіршення умов російського експорту.
"Логістика дорожчає, залежність від "тіньового" флоту посилюється, а ціновий тиск на російські сорти нафти зростатиме, ще більше обмежуючи можливості обходу санкцій" - підкреслиили у СЗРУ.
Як повідомляв Укрінформ, у листопаді РФ втратила позицію найбільшого постачальника нафти до Китаю. Її витіснили Саудівська Аравія, Оман та Ангола.

