Альона Калібаба - євангеліст українських стартапів
Она - яркий пример успешной бизнес-леди. Женщина является руководителем Chasopys Creative Family в креативном пространстве "Часопис", а также сооснователем двух успешных бизнес-школ: Школы украинского предпринимательства и Международной школы социального предпринимательства SELab.
1. Біографія
2. Сім'я
3. Освіта та кар'єра
4. Альона Калібаба про мотивацію і лідерство
5. Альона Калібаба про соціальне підприємництво
6. Коворкінг Chasopys.UNIT
Біографія
Альона Калібаба народилася в Києві. Зараз також живе і працює в столиці.
Вона була у витоків створення проекту Radar Tech і ТЕЛЕКОМ-акселератора, який перетворює нові технології в працюючий бізнес. Крім цього, жінка заснувала онлайн-сервіс для батьків Cleverparents.
Їй цікаві креативні стартапи і такі ж креативні люди. Альона Калібаба є експертом в сфері підприємництва, створення та управління новими проектами, а також різних інновацій. Раніше керувала програмами для стартапів бізнес-акселератора Happy Farm (за 2 роки разом з командою реалізувала 5 програм і допомогла запустити 42 стартапа).
Сім'я
Наскільки відомо, жінка незаміжня. В одному з інтерв'ю згадує про свою дочку. У Фейсбуці про її особисте життя даних немає (ні інформації, ні фото сім'ї).
Освіта та кар'єра
Інформації про освіту Альони Калібаби знайти не вдалося. Не вказала вона дані про своє навчання і в Фейсбуці.
Що стосується кар'єри, то жінка активно працює і розвивається. Спочатку працювала в компанії "Startup AddVenture", потім - в "Newzmate".
Після цього займалася програмами для стартапів в компанії "Happy Farm Business Incubator", а через деякий час перейшла в міжнародну корпорацію "Seedstars".
Працювала над проектом для батьків "Clever parents", партнером якого є донині.
У нинішній час Альона Калібаба керує коворкінгом Chasopys Creative Family і Chasopys.UNIT в компанії "Часопис".
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10217595484424088&set=a.4329576682758&type=3&theater
Альона Калібаба про мотивацію і лідерство
Для Калібаби, лідерство полягає в умінні грамотно взаємодіяти з командою, взаємодіяти так, щоб разом досягати спільної мети. У «Часописі» панує атмосфера сім'ї і затишку, каже Альона. Вона впевнена, що мотивація співробітників сильно залежить від того, що собою представляє компанія, в якій вони працюють. Також важливим є те, які цінності, як підбирається команда. Наприклад, в «Часописі» головним критерієм відбору є те, наскільки кандидат розділяє цінності компанії.
"Наша команда відрізняється тим, що вона дуже молода. Тут відбувається становлення молодих людей як особистостей, - і це теж потрібно враховувати при мотивації. Загалом мотивація кожного члена команди безпосередньо залежить від системи цінностей, створеної в компанії", - розповідає Калібаба в одному з інтерв'ю.
У «Часописі» Альона як керівник цього підприємства, намагається створити місце, де кожен член команди буде з одного боку працювати в офісі, а з іншого - відчувати себе як вдома. Наймаючи нових співробітників, жінка враховує те, наскільки людина володіє емпатією, наскільки бажає допомагати іншим, наскільки вона привітна і готова створювати умови, які будуть надихати інших старанно працювати і творчо розвиватися. Якщо такі цінності не розділяються належним чином, людина незабаром піде з команди.
Що стосується грошової винагороди як інструменту мотивації співробітників, то Альона Калібаба впевнена, що це шлях в нікуди.
"Це мій підхід як керівника. Це може тривати якийсь період, а потім людина захоче щось, що буде робити її щасливою кожен день і буде надихати її йти на роботу - і це будуть не гроші", - каже вона.
Окрім системи мотивації, багато керівників також задаються питанням вибору стилю управління: демократичний чи авторитарний? Калібаба як успішний директор стверджує, що демократичність в управлінні найкраще підходить молодим компаніям, що розвиваються. Якщо в цьому випадку застосувати авторитарний стиль, буде велика текучка кадрів. Хоча кожен сам має право вирішувати, як управляти компанією і командою, адже ніхто інший не знає ваш бізнес краще, ніж ви самі. "Керівниками не народжуються. Моє завдання як керівника - спостерігати за тим, щоб всі напрямки динамічно розвивалися, в потрібний момент підтримати, якщо людині необхідна допомога в професійному плані", - ділиться своїм баченням Альона.
Калібаба постійно розвивається як особистість. Вона багато читає, відвідує різні заходи, знайомиться з цікавими людьми. Каже, що від спілкування з креативними людьми, які мислять інакше, ніж вона сама, дуже надихається і багато чому вчиться. За її словами, успішна людина - не та, яка «була» успішною, а та, яка «піднялася» після багатьох падінь. Тому її може надихнути навіть її дочка, яка відмінно справляється зі своїми невдачами. "Вона переступає через них або відразу ж шукає рішення. І якщо їй відмовляють, я не зустрічала ще такої людини, яка б такими витонченими шляхами домагалася того, чого хоче в 7 років. І це мене захоплює і усміхає", - захоплюється дочкою Альона.
Альона Калібаба про соціальне підприємництво
Сьогодні багато спікерів бізнес-зустрічей говорять про соціальне підприємництво. Лідери думок пишуть про це в своїх інтернет-виданнях. Молоді підприємці задаються питанням, у чому суть соціального бізнесу і як втілити цю ідею в життя? Річ в тому, що в Україні соціальне підприємництво тільки зароджується, в той час як у високорозвинених країнах за кордоном воно давно практикується, і більш того - працює на рівні законодавства (коли держава сприяє його розвитку).
Альона Калібаба, співзасновник Міжнародної Школи Соціального Підприємництва SELab і глава Креативного простору «Часопис», розповіла про те, як розвивається соціальна підприємницька діяльність і як реалізовується в нашій та інших країнах.
Яскравий приклад бізнесу соціальної спрямованості - піцерія Veterano. Засновники цього закладу - ветерани АТО, які, повернувшись з війни, не змогли знайти роботу. У такій же ситуації опинилося багато інших військових, які хотіли бути корисними суспільству, вести нормальний спосіб життя, а також бути в оточенні подібних собі людей, які будуть розділяти їх цінності і погляди на життя. Все це допомагає швидше реабілітуватися морально і повернути радість життя. Засновники бізнесу це прекрасно розуміли, тому в піцерії 90% співробітників - ветерани АТО. Від цього і назва мережі закладів. При цьому у всіх інших аспектах цей бізнес нічим не відрізняється від звичайного: підприємці стежать за якістю піци і обслуговування, продумують цінову політику, розробляють хоч якусь маркетингову стратегію, створюють атмосферу, в яку відвідувачам хотілося б повертатися знову і знову.
Ще один приклад соціального підприємництва (вже за кордоном) - масажні салони Японії, в яких на роботу наймають незрячих масажистів. У Києві є тільки один такий салон. Ідея заснована на тому, що у сліпих людей загострюються інші способи сприйняття світу, в тому числі і тактильні. Тут бізнес виграє в двох аспектах. По-перше, незрячі люди роблять масаж набагато краще, ніж масажисти з хорошим зором. По-друге, люди з обмеженими можливостями працевлаштовані. І хоча ці підприємці не заморочуються над тим, соціальний їхній бізнес чи ні, працює він саме як соціальний.
Що стосується роботи на законодавчому рівні, то Альона Калібаба впевнена, що Україна поки-що не готова до цього. Навіть якщо хтось і буде лобіювати якісь особливі умови для бізнесу такої спрямованості, знайдуться ті, хто спробує використовувати цей закон для власної вигоди і маніпуляцій. Тому досягати цього потрібно не зверху, з уряду, а знизу, зі звичайних людей, які зрозуміють справжній зміст такого виду діяльності.
Як спосіб популяризувати ідею соціального підприємництва, Альона займається Школою соцпідприємництва SELab, яка є спільною ініціативою «Часопису» і Українського форуму благодійників за підтримки Шведського Інституту.
Крім цього, в партнерстві з БО «Фонд родини Нечитайло» Кулібаба підтримує проекти, які створюють можливості для нормального життя людей з обмеженими можливостями.
Коворкінг Chasopys.UNIT
Влітку 2018 року в Києві було відкрито третій простір під брендом «Часопис» - коворкінг Chasopys.UNIT, керівником якого є Альона Калібаба. Коворкінг розташовується на перших двох поверхах сучасної 4-поверхової будівлі. Весь простір виконано за американською технологією «зеленого будівництва», яка дозволяє ефективно залучити енергію, раціонально використовувати природні ресурси і зводити викиди вуглекислого газу в атмосферу до мінімуму.
Площа нового коворкінгу - 1200 м². У приміщенні може працювати 214 осіб. Chasopys.UNIT включає відкриті зони для фрілансерів, фіксовані персональні місця, окремі зони для команд (від 2 до 10 осіб), місця для переговорів, зали для проведення заходів, кухню, а також кімнати для відпочинку і сну.
Виконавчий директор Chasopys Creative Family Альона Калібаба розказує, що кілька років тому, коли вони починали запускати «Часопис», в країні про таке поняття як «коворкінг» ще не знали, тому команді довелося чимало потрудитися над тим, щоб зробити такий вид простору зрозумілим і популярним.
Зараз же під брендом «Часопис» відкрито вже 3-й коворкінг. "Chasopys.UNIT - це точка входу для компаній, які хочуть працювати, жити і розвиватися в інноваційному місті. Ми пишаємося, що наш шестирічний досвід, відгуки резидентів про роботу і сервіси вдалося втілити в дизайні і інфраструктурі нового простору", - говорить в інтерв'ю Калібаба.
Її бізнес-партнер Максим Яковер (є засновником Chasopys Creative Family і керуючим партнером UNIT.City) говорить, що новий бізнес-кампус задасть більш високі стандарти на ринку, а також стане додатковим способом залучення міжнародних інвесторів і потенційних клієнтів в Україну.
На питання журналіста "як відкрити успішний коворкінг", Альона Калібаба розповіла, що успіх такого виду простору залежить від «хардових» і «софтових» чинників. Вкрай важливе зручне розташування, щоб до вашого коворкінгу було нескладно добиратися, вистачало місця для паркування. Також слід врахувати дизайн приміщення і комфортність кожного робочого місця. Там повинні бути і відкриті зони для фрілансерів, і закриті офіси з хорошою шумоізоляцією, і зали для проведення бізнес-заходів. Не обійтися й без зони відпочинку та кухні (або кав'ярні), де люди могли б поїсти, змінити обстановку, поспілкуватися.
Не варто нехтувати і «софтовими» факторами, впевнена Калібаба. До них відносять начебто дріб'язкові речі, але саме вони створюють потрібну атмосферу. Це і доброзичливе оточення, і привітні співробітники, і смачна кава (їжа).
Все це, на думку Калібаби, допомагає створити успішний коворкінг, де люди можуть продуктивно і комфортно працювати, взаємодіяти один з одним, заводити нові корисні знайомства.