Юлія Комарова: жінка, яка стала успішною завдяки потенціалу своєї компанії
Зараз Комарова працює в виноробній компанії, паралельно вчиться на психолога, викладає в центрі жіночого розвитку, а також планує зайнятися приватною практикою в сфері психології.
1. Біографія
2. Освіта
3. Кар'єра
4. Про державну підтримку виноградарської справи
5. Про ринок алкогольних напоїв
6. Про чоловічу та жіночу культуру споживання алкоголю
7. Про результати Guliev Wine Group
8. Правила в роботі від Юлії Комарової
9. Про натхнення
Біографія
Про біографію і сім'ю Юлії Комарової практично нічого не відомо. Все, що є у вільному доступі, має відношення тільки до її кар'єри. Жінка також не висвітлює своє життя в соціальних мережах (має аккаунт тільки в LinlkedIn).
Освіта
В профілі LinlkedIn зазначено, що вона отримала вищу освіту за спеціальністю "фінанси і кредит" в Одеському державному економічному університеті, в якому вчилася з 1997 по 2002 рік.
Кар'єра
У 2007 році Юлія Комарова отримала посаду директора з маркетингу в найбільшому в Східній Європі міжнародному холдингу з виробництва алкогольних напоїв Global Spirits. У цій компанії пропрацювала до листопада 2010 року.
Через рік (у грудні 2011 року) вона влаштувалася в виноробну компанію Guliev Wine Group директором зі стратегічного розвитку, де працює донині.
Про державну підтримку виноградарської справи
У 2017 році кореспонденти інтернет-порталу "Акциз" поцікавилися у представників виноробного бізнесу, яким чином держава Україна могла б допомогти в розвитку цієї галузі і чи потребують вони цієї допомоги.
У відповідь на це директор з розвитку холдингу Guliev Wine Group Юлія Комарова сказала, що якщо раніше 1,5% прибутку з кожної проданої пляшки вина йшло на висаджування винограду, то сьогодні, коли ця практика скасована, в Одеському регіоні ніхто більше не займається висадкою нових насаджень. А з огляду на те, що інших джерел довгострокового інвестування в Україні немає, виноробна справа приречена на застій, заявила вона.
Комарова вважає, що держава повинна відшкодувати компаніям витрати на посадку виноградників. Для цього не обов'язково повертати закон про 1,5% збору. На її думку, можна ввести 5-відсотковий роздрібний податок. Це теж хороше джерело інвестицій.
Про ринок алкогольних напоїв
На питання журналістів інтернет-видання "Бізнес" про те, як за останній час змінився ринок алкогольних напоїв Юлія Комарова розповіла, що міцні алкогольні напої українського виробництва втрачають свою популярність. З більш дорогої алкогольної продукції найчастіше покупці віддають перевагу винам і шампанському.
Також останнім часом в магазинах і ресторанах з'явилися дешеві вина іноземного виробництва. Як зазначає Комарова, ця конкуренція не зовсім сумлінна, оскільки закордонні вина і шампанське є низькими за якістю, хоча і більш дешевими за ціною (трохи більше ніж 100 гривень за пляшку). Тому сильно радіти таким доступними цінами українцям не варто.
За словами Юлії Комарової, яка вже понад 7 років працює в сфері виноробного бізнесу, в 2016 році до Франції було привезено близько 6 мільйонів гкл виноматеріалів з Іспанії. З цього іспанського винограду було вироблено велику кількість "французького" вина, яке активно завозили на український ринок. Виходить, іспанське вино продається під виглядом французького. Його вартість становить близько 2 євро в Європі і близько 100 гривень у нас. Як бачимо, вимога Міжнародної організації виноградарства і виноробства про захист географічних найменувань там не береться до уваги. Багато українських виноробних компаній, в тому числі і Guliev Wine Group, борються за те, щоб походження і якість вина були відповідно підтверджені.
Через рік (у 2017-му) ситуація в Україні дещо змінилася: почала з'являтися велика кількість вітчизняних виробників ігристих вин. Таке зростання українських брендів було викликано двома факторами: неприйняттям алкогольної продукції "радянського" типу і бажанням алкогольних компаній збільшити продажі через випуск власних брендів ігристого, зазначає Комарова.
Про чоловічу та жіночу культуру споживання алкоголю
Культура споживання алкогольних напоїв відрізняється в залежності від статі споживача. Так, жінки більше люблять вина через їх витонченість, чарівність, легкість. За статистикою, приблизно 70% вин купують саме жінки.
"Історично склалося так, що чоловіки вживали алкоголь частіше жінок. При цьому наша стратегія орієнтована саме на жіночу аудиторію", - говорить директор з розвитку компанії Guliev Wine Group.
Це обумовлено тим, що представниці прекрасної половини людства більш схильні змінювати смаки і пробувати щось нове.
Про результати Guliev Wine Group
В інтерв'ю для видання "Бізнес" Юлія Комарова розповіла, що за останні кілька років платоспроможність населення з багатьох причин значно знизилася. Люди більше купували продукти першої необхідності, а алкогольні напої в цю групу не входять.
Тому знизився також обсяг виробництва і продажів продукції Guliev Wine Group.
Тоді керівництво компанії, в тому числі і Комарова Юлія, зробило акцент не так на досягненні нових результатів, як на утриманні вже існуючих.
"Що стосується нашої компанії, то ми використовували свій технологічний потенціал як глобальну послугу, надаючи її багатьом українським брендам, які бажають підтримувати високий якісний рівень виробництва тихих і шампанських вин", - зазначила Юлія.
Ще в 2014-2015 роках компанія зрозуміла, що залучає лише третину потенціалу, оскільки не може сама охопити розвиток сільського господарства, вирощування виноградників, сферу маркетингу та дистрибуції. Кожен з цих напрямків вимагає великої кількості грошових і людських ресурсів. З огляду на це, глава компанії Роберт Гулієв запропонував іншим алкогольним підприємствам випускати свою продукцію, задіюючи можливості Guliev Wine Group. Його пропозицією відразу ж скористалися ТМ "Інкерман" і ТМ "Ореанда", які втратили частину виробничих потужностей на окупованих територіях. Потім до альянсу приєдналися інші винні бренди - "Маренго", "Коблево", "Азнаури", "Одеса" та "Київ Преміум". В результаті цього в 2017 році виробництво шампанського і вин в рази збільшилася.
"Зараз оформлені контракти і розпочато виробництво 20,5 мільйонів пляшок шампанського і 7 мільйонів пляшок вина. Тобто щорічне зростання становить 100% ", - говорить Комарова.
Правила в роботі від Юлії Комарової
Перше правило полягає в чесності. Юлія каже, що відкритість є для неї основним правилом як в роботі, так і просто в житті. Друге - це правильна комунікація. Жінка, звичайно може використовувати напористість і тиск, але така тактика поведінки властива більше чоловікам, а жінки тяжіють до співробітництва, інакше вони швидко вичерпають свій потенціал. Також для Комарової дуже важливо любити те, чим займаєшся, і вміти посміятися над життям. "Коли любиш свою роботу, любиш місто, в якому живеш, свою країну і людей, які тебе оточують, працюється легко, і проблеми вирішуються без напруги! І, звичайно, без почуття гумору не обійтися, особливо в Одесі!", - говорить бізнесвумен.
Про натхнення
Юлія Комарова каже, що в роботі її перш за все надихають результати. Їй подобається бути частиною компанії, яка стає одним з лідерів на ринку завдяки правильно обраній стратегії. "Коли твої партнери займають перші місця в сліпих дегустаціях в порівнянні з імпортними розкрученими брендами, це надає натхнення. Коли твоя компанія щорічно сплачує до бюджету країни 120 млн гривень податків і зборів, це теж надихає", - говорить Юлія.
Жінка вважає, що успіх полягає в тому, щоб знайти себе, приносити користь людям і отримувати від цього задоволення. "Успішна бізнес-леді - це перш за все щаслива, реалізована, гармонійна жінка, а вже потім бойова одиниця в бізнесі", - зазначає Юлія Комарова.
У березні 2018 року вона ввійшла до списку 50-ти найуспішніших жінок України за версією ділового журналу "Бізнес".