/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F9f185e89-1a8c-4a45-864d-917f1e06564f.jpeg)
Олександр Тисленко: банкрут і любитель гоночних автомобілів
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fcfbf76c6-6553-4a8f-a376-72b4e7af4b6d.png)
Олександр Тисленко - власник однієї з найбільших будівельних фінансово-промислових груп “Альтком”. Її розквіт припадає на 2010-2012 роки, коли завдяки Борису Колеснікову, якого називають справжнім власником “Альткому”, група отримувала мільярдні замовлення на будівництво інфраструктури до Євро-2012. Але після футбольного чемпіонату бізнес Тисленко виявився на порозі банкрутства.
1. Біографія
2. Освіта
3. Сім'я
4. Кар'єра
5. Компромат
6. Статки
Біографія
Олександр Тисленко народився в 1968 році в одному з робочих селищ під Донецьком.
Освіта
За освітою Олександр Тисленко військовий. Закінчив військово-повітряне училище.
Сім'я
Олександр Тисленко одружений, має трьох дітей. Анжела, дружина бізнесмена “відзначилася” тим, що в 2012 році у Ялті її обікрали на суму у мільйон євро.
Негативно “відзначилася” і сестра Олександра Тисленко, Віра. У 2014 році разом з чоловіком Андрієм Антощуком і трьома дітьми вона їздила по Європі на золотому “Bentley”, вартість якого оцінюється в чотири мільйони гривень.
Кар’єра
Закінчення училища Олександра Тисленко припало на розпад Радянського Союзу. Кілька років він працював з друзями у фірмі, яка займалась ремонтом приміщень у державних установах.
У 1993 році Тисленко “пішов у вільне плавання” і відкрив власний бізнес. Він займався тим, що клав черепицю на даху будинків. Партнером Олександр покликав свого друга-будівельника Сергія Павлічева.
Бізнес у партнерів пішов і з ремонту дахів підприємці перекваліфікувалися в дорожніх будівельників. Їх основними клієнтами стали підприємства з великими територіями.
Оплата здійснювалася або товарами цих замовників, або цінними паперами. Ті підприємства, які не могли розплатитися, частково або повністю бізнесмен купував в рахунок боргів.
У 2000 році Тисленко зі своїм бізнес-партнером створили цілу фінансово-промислову групу. В “Альтком” увійшло п'ятнадцять підприємств, які охоплюють весь цикл від виробництва сировини до будівництва автомобільних доріг. Зараз Олександр Тисленко обіймає посаду голови ради директорів групи.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F7a2748f5-56df-4b7b-a5b8-c935c8b596b4.png)
Власне компанія “Альтком” займається як самим проектуванням, будівництвом автомобільних і залізничних доріг, так і їх ремонтом.
Компанія “Альтком-Нерудпром” займається видобутком і переробкою нерудних матеріалів. Над виробами з цілісного природного каменю працюють в “Альтком-Стоун”.
Основним завданням “Альткому-Інвестбуду” є будівництво житлових і промислових споруд. Виробництвом лицьової і рядової цегли займаються у “Альтком-Кераме”.
“Альтком-Трансмеханізація” надає послуги з перевезення будь-яких вантажів. Крім того в цій компанії ремонтують автомобілі, а виробництвом цементу займаються в “Альтцему”.
“Альтком” працював не тільки в Україні, а й за кордоном - в Румунії, Російській Федерації, Туркменістані.
“Золотими” були кілька років попередніх до Чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Як тільки Україна стала однією з господинь континентальної першості, в країні почалося активне будівництво інфраструктури.
Віце-прем'єром з питань підготовки до Євро-2012 в уряді Миколи Азарова став Борис Колесніков. Завдяки його протекції фірми, які належать Олександру Тисленко, отримали державні замовлення на створення таких важливих інфраструктурних об'єктів країни, як стадіон та злітно-посадкова смуга у Львові, реконструкція терміналу і будівництво нової злітно-посадкової смуги в Міжнародному аеропорту “Донецьк”, реконструкція харківського аеропорту.
Всього за період віце-прем'єрства Колесникова (2010-2012) “Альтком” переміг в тендерах на суму майже в чотирнадцять мільярдів гривень. Як тільки чемпіонат Європи пройшов і Колесніков пішов у відставку, державні замовлення скоротилися в кілька разів.
Наступного 2013 року “Альтком” отримав державних замовлень “всього” на сто вісімнадцять з половиною мільйонів гривень. Це змусило Олександра Тисленка шукати роботу за кордоном.
Керівник “Альткому” звернув свої погляди на Катар, Судан, Саудівську Аравію. Але знайти “ласе” замовлення на мільярд доларів вийшло тільки в Туркменістані. У цієї середньоазіатської країни українська фінансово-промислова група взяла на себе зобов'язання звести два мости і один аеропорт.
Також ж керівник “Альткому” заявляв про перемогу в тендері Європейського банку реконструкції та розвитку на ремонт ділянок дороги Київ-Одеса. Однак це замовлення дісталося іншим будівельникам.
В Україні після Євромайдану і початку збройного конфлікту на Сході України справи донецького бізнесмена пішли ще гірше.
Якщо в період з 2010 по 2012 рік “Альтком” отримав майже двісті замовлень, то з 2014 по 2018 рік їх було всього тридцять чотири. Причому в 2015 році українських замовлень взагалі не було.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fc4cb7843-8553-4095-bb83-727b2fbcf8ed.jpeg)
Компромат
Неодноразово в пресі висловлювалася думка, що насправді “Альтком” належить самому Борису Колеснікову. Цим і пояснюється часті перемоги групи в державних тендерах.
Як тільки Колесников перестав займатися підготовкою Євро-2012, “Альтком” відразу втратив першість в державних замовленнях. Більш того, на групу звалилися численні позови від кредиторів.
Райффайзен Банк Аваль вимагав віддати борги на суму в триста мільйонів гривень. ПУМБу Тисленко заборгував сімнадцять мільйонів гривень. “Промінвестбанку” група взагалі десять мільярдів гривень.
У 2016 році Райффайзен банк подав позов проти “Альткому” з вимогою визнати фінансово-промислову групу банкротом.
При підготовці до Євро-2012 компанії, що входять до фінансово-промислової групи “Альтком” отримували замовлення і без проведення тендерів. Так, ТОВ “Альткомкиївбуд” в обхід закону була “призначена” генеральним підрядником львівського стадіону. На розпил пішло півтора мільярда гривень, в результаті якого вже через після чемпіонату Європи спортивний комплекс почав знищуватись.
Правда, здебільшого Борис Колесніков та Олександр Тисленко “діяли за законом”. Тендери призначались, але ось учасник у них завжди був один - фірма з “Альткому”.
Так, вони перемагали при реконструкції ще одного стадіону у Львові. На цей раз він належав місцевому університету фізичної культури. Серед інших замовлень: будівництво траси Львів-Краковець, доріг в Одеській, Донецькій і Київській областях.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fe6f02b0e-83d8-466f-a795-44c05000a51a.jpeg)
Статки
У 2013 році журнал “Фокус” оцінював фінансовий стан Олександра Тисленка в сто п'ятдесят два мільйонів доларів. З цією сумою він виявився вісімдесят третім у списку найбагатших українців.
Через п'ять років Олександра Тисленка “збіднів” майже на сто мільйонів доларів. Згідно з тим же журналом “Фокус” будівельний бізнесмен має п'ятдесят два мільйони доларів і займає вісімдесят шосте місце в Топ-100 найбагатших жителів України.
Олександр Тисленко любить спортивні автомобілі. У його гаражі стоять Aston Martin, Lamborghini, Ferrari.