Олександр Тисленко: банкрут і любитель гоночних автомобілів
Олександр Тисленко - власник однієї з найбільших будівельних фінансово-промислових груп “Альтком”. Її розквіт припадає на 2010-2012 роки, коли завдяки Борису Колеснікову, якого називають справжнім власником “Альткому”, група отримувала мільярдні замовлення на будівництво інфраструктури до Євро-2012. Але після футбольного чемпіонату бізнес Тисленко виявився на порозі банкрутства.
1. Біографія
2. Освіта
3. Сім'я
4. Кар'єра
5. Компромат
6. Статки
Біографія
Олександр Тисленко народився в 1968 році в одному з робочих селищ під Донецьком.
Освіта
За освітою Олександр Тисленко військовий. Закінчив військово-повітряне училище.
Сім'я
Олександр Тисленко одружений, має трьох дітей. Анжела, дружина бізнесмена “відзначилася” тим, що в 2012 році у Ялті її обікрали на суму у мільйон євро.
Негативно “відзначилася” і сестра Олександра Тисленко, Віра. У 2014 році разом з чоловіком Андрієм Антощуком і трьома дітьми вона їздила по Європі на золотому “Bentley”, вартість якого оцінюється в чотири мільйони гривень.
Кар’єра
Закінчення училища Олександра Тисленко припало на розпад Радянського Союзу. Кілька років він працював з друзями у фірмі, яка займалась ремонтом приміщень у державних установах.
У 1993 році Тисленко “пішов у вільне плавання” і відкрив власний бізнес. Він займався тим, що клав черепицю на даху будинків. Партнером Олександр покликав свого друга-будівельника Сергія Павлічева.
Бізнес у партнерів пішов і з ремонту дахів підприємці перекваліфікувалися в дорожніх будівельників. Їх основними клієнтами стали підприємства з великими територіями.
Оплата здійснювалася або товарами цих замовників, або цінними паперами. Ті підприємства, які не могли розплатитися, частково або повністю бізнесмен купував в рахунок боргів.
У 2000 році Тисленко зі своїм бізнес-партнером створили цілу фінансово-промислову групу. В “Альтком” увійшло п'ятнадцять підприємств, які охоплюють весь цикл від виробництва сировини до будівництва автомобільних доріг. Зараз Олександр Тисленко обіймає посаду голови ради директорів групи.
Власне компанія “Альтком” займається як самим проектуванням, будівництвом автомобільних і залізничних доріг, так і їх ремонтом.
Компанія “Альтком-Нерудпром” займається видобутком і переробкою нерудних матеріалів. Над виробами з цілісного природного каменю працюють в “Альтком-Стоун”.
Основним завданням “Альткому-Інвестбуду” є будівництво житлових і промислових споруд. Виробництвом лицьової і рядової цегли займаються у “Альтком-Кераме”.
“Альтком-Трансмеханізація” надає послуги з перевезення будь-яких вантажів. Крім того в цій компанії ремонтують автомобілі, а виробництвом цементу займаються в “Альтцему”.
“Альтком” працював не тільки в Україні, а й за кордоном - в Румунії, Російській Федерації, Туркменістані.
“Золотими” були кілька років попередніх до Чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Як тільки Україна стала однією з господинь континентальної першості, в країні почалося активне будівництво інфраструктури.
Віце-прем'єром з питань підготовки до Євро-2012 в уряді Миколи Азарова став Борис Колесніков. Завдяки його протекції фірми, які належать Олександру Тисленко, отримали державні замовлення на створення таких важливих інфраструктурних об'єктів країни, як стадіон та злітно-посадкова смуга у Львові, реконструкція терміналу і будівництво нової злітно-посадкової смуги в Міжнародному аеропорту “Донецьк”, реконструкція харківського аеропорту.
Всього за період віце-прем'єрства Колесникова (2010-2012) “Альтком” переміг в тендерах на суму майже в чотирнадцять мільярдів гривень. Як тільки чемпіонат Європи пройшов і Колесніков пішов у відставку, державні замовлення скоротилися в кілька разів.
Наступного 2013 року “Альтком” отримав державних замовлень “всього” на сто вісімнадцять з половиною мільйонів гривень. Це змусило Олександра Тисленка шукати роботу за кордоном.
Керівник “Альткому” звернув свої погляди на Катар, Судан, Саудівську Аравію. Але знайти “ласе” замовлення на мільярд доларів вийшло тільки в Туркменістані. У цієї середньоазіатської країни українська фінансово-промислова група взяла на себе зобов'язання звести два мости і один аеропорт.
Також ж керівник “Альткому” заявляв про перемогу в тендері Європейського банку реконструкції та розвитку на ремонт ділянок дороги Київ-Одеса. Однак це замовлення дісталося іншим будівельникам.
В Україні після Євромайдану і початку збройного конфлікту на Сході України справи донецького бізнесмена пішли ще гірше.
Якщо в період з 2010 по 2012 рік “Альтком” отримав майже двісті замовлень, то з 2014 по 2018 рік їх було всього тридцять чотири. Причому в 2015 році українських замовлень взагалі не було.
Компромат
Неодноразово в пресі висловлювалася думка, що насправді “Альтком” належить самому Борису Колеснікову. Цим і пояснюється часті перемоги групи в державних тендерах.
Як тільки Колесников перестав займатися підготовкою Євро-2012, “Альтком” відразу втратив першість в державних замовленнях. Більш того, на групу звалилися численні позови від кредиторів.
Райффайзен Банк Аваль вимагав віддати борги на суму в триста мільйонів гривень. ПУМБу Тисленко заборгував сімнадцять мільйонів гривень. “Промінвестбанку” група взагалі десять мільярдів гривень.
У 2016 році Райффайзен банк подав позов проти “Альткому” з вимогою визнати фінансово-промислову групу банкротом.
При підготовці до Євро-2012 компанії, що входять до фінансово-промислової групи “Альтком” отримували замовлення і без проведення тендерів. Так, ТОВ “Альткомкиївбуд” в обхід закону була “призначена” генеральним підрядником львівського стадіону. На розпил пішло півтора мільярда гривень, в результаті якого вже через після чемпіонату Європи спортивний комплекс почав знищуватись.
Правда, здебільшого Борис Колесніков та Олександр Тисленко “діяли за законом”. Тендери призначались, але ось учасник у них завжди був один - фірма з “Альткому”.
Так, вони перемагали при реконструкції ще одного стадіону у Львові. На цей раз він належав місцевому університету фізичної культури. Серед інших замовлень: будівництво траси Львів-Краковець, доріг в Одеській, Донецькій і Київській областях.
Статки
У 2013 році журнал “Фокус” оцінював фінансовий стан Олександра Тисленка в сто п'ятдесят два мільйонів доларів. З цією сумою він виявився вісімдесят третім у списку найбагатших українців.
Через п'ять років Олександра Тисленка “збіднів” майже на сто мільйонів доларів. Згідно з тим же журналом “Фокус” будівельний бізнесмен має п'ятдесят два мільйони доларів і займає вісімдесят шосте місце в Топ-100 найбагатших жителів України.
Олександр Тисленко любить спортивні автомобілі. У його гаражі стоять Aston Martin, Lamborghini, Ferrari.