/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F70d17b84-2173-424e-ad2c-db8344593af8.jpeg)
Брагінський Віктор Володимирович: очільник столичного метрополітену та депутат Київради від “УДАРу”
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fa9ddb67c-e337-4462-84a3-2fcdc6d91a4f.jpeg)
Брагінський Віктор Володимирович — з 2014 року керує київською «підземкою» і, незважаючи на колосальні збитки підприємства, «відповідає займаній посаді».
Біографія
Віктор Володимирович Брагінський народився 22 березня 1983 року у місті Київ.
Освіта
Закінчив столичний ліцей №100. У Брагінського чотири дипломи про вищу освіту. Юристом він став після закінчення Академії праці та соціальних відносин Федерації профспілок (2003). Економічну освіту Віктор отримав у Національному транспортному університеті (2013).
У тому ж навчальному закладі він отримав диплом магістра за спеціальністю «Менеджмент» (2018), а дипломованим держуправлінцем став після закінчення Національної Академії державного управління при Президентові України.
Крім того, у 2014 році Брагінський отримав ступінь кандидата наук з державного управління.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fb6e27025-e798-4792-83a5-f308bc83d3c7.png)
З 2010 по 2011 рік Брагінський керував держпідприємством «Укрінтеравтосервіс». Після цього він був заступником голови з питань розвитку та інвестицій в ДП «Бердянський морський торговельний порт». Кілька місяців у 2012 році Віктор виконував обов'язки голови Київської обласної дирекції «Укрпошти», а потім повернувся на колишню посаду у Бердянськ.
Влітку 2014 року Брагінський очолив КП «Київський метрополітен». У тому ж році він збирався балотуватися до Київської міської ради від партії «Права Воля України» за 15-м (Деснянський район) округом. Однак ще до виборів зняв свою кандидатуру.
Через шість років Віктор знову вирішив отримати депутатський мандат Київради. Восени 2020 року в єдиному загальноміському виборчому списку партії “УДАР” він балотувався під 45-м номером.
У списку по округу №9 (Подільський район) Брагінський йшов другим. На окрузі конкретно за Віктора віддали свої голоси 1046 виборців (з тих, хто голосував за загальний список, друге місце на окрузі). Обраний депутатом по округу.
У IX скликанні Київради Брагінський увійшов до складу фракції “УДАР” та постійної комісії з питань транспорту, зв'язку та реклами.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F404223d4-147f-45be-b9e1-f3261facf613.png)
Компромат
Київський метрополітен, яким керує Брагінський, неодноразово опинявся в епіцентрі скандалів. Комунальне підприємство кілька разів викривали у фінансових порушеннях.
Самого керівника київської «підземки» журналісти звинувачували у війні з підприємцями. У березні 2015 року було вирішено прибрати з переходів метро кіоски та МАФи. Свої дії у КП пояснювали тим, що багато хто з МАФів не відповідають заходам протипожежної безпеки.
Через кілька місяців підприємці, які працювали у переходах метро, принесли під будівлю Адміністрації президента труну з вимогою не «ховати» їх бізнес. Символічну труну тримали активісти у масках президента та столичних чиновників, в тому числі й керівника метрополітену Віктора Брагінського.
У січні 2016 року у вестибюлі станції метро «Дружби народів» сталася пожежа. Після цього інциденту вирішено було демонтувати всі МАФи з метрополітену.
Зате ще взимку 2015 року вартість проїзду у метро збільшилася вдвічі, з двох до чотирьох гривень. Але цього підвищення на думку Брагінського було недостатньо. Тому вже наступного року фахівці метрополітену озвучили новий економічно обґрунтований тариф — майже шість гривень. Влітку 2018 року проїзд в метро виріс до 8 гривень.
Журналісти відзначали, що керівництво столичного метро успішно ухиляється від реального обліку пільговиків, які безкоштовно користуються послугами «підземки». При цьому компенсація, яку отримало
підприємство з бюджету тільки у 2016 році зросла втричі, досягнувши майже 239 мільйонів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Ff153a621-63df-4177-a747-479339cfa8ee.png)
Восени того ж року після виступу Брагінського на засіданні Київради депутат Леонід Антоненко угледів махінацію у роботі київської «підземки».
Під час свого виступу Брагінський заявив, що загальна сума доходів від реалізації жетонів формується через лічильники прийому, встановлені у кожному турнікеті. Вони, мовляв, автоматично перенаправляють інформацію у фіскальні органи.
Депутат Антоненко прийшов до висновку, що фіскальний контроль при продажу жетонів не провадиться. Тому він зробив депутатський запит у транспортний Департамент КМДА та київський метрополітен з проханням надати інформацію про кількість реалізованих жетонів з початку року і про вжитих турнікетами жетонів на проїзд в метро.
У разі, якщо кількість реалізованих жетонів істотно (більше 5 %) відрізняється від кількості прийнятих турнікетами жетонів — надати пояснення.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fd2562f6c-e9b7-4bd0-a2c7-44cd572ea646.png)
Пізніше Антоненко зацікавився ще одним питанням щодо «підземки». Депутат зауважив, що до міського бюджету не надходять кошти за надання компаніям «Метро-Пей» (41 млн грн) та «Київпейсервіс» (42 млн грн) права на розміщення терміналів самообслуговування.
Цікаво й те, що з «Київпейсервіс» столичний метрополітен уклав договір ще в далекому 2009 році. Він був укладений без проведення конкурсу та автоматично продовжувався щороку.
За оренду площі під один термінал компанія платила «підземці» по 297 (пізніше 450) гривень на місяць. У пресі відзначали, що для метрополітену це кабальні умови. Багато банків пропонували вигідніші умови, однак Брагінський залишався «глухий, сліпий і пасивний».
У 2017 році у ситуацію втрутилась Київрада. Комісія з питань власності прийняла рішення, яке зобов'язувало метрополітен розірвати невигідний контракт. Але керівництво підземки в особі Брагінського цього не зробило.
Тоді київські депутати звернулися до мера Кличко та до НАБУ з вимогою відсторонити начальника КП «Київський метрополітен». На думку ЗМІ, завзятість Брагінського явно вказувало на те, що він міг отримати щедрий подарунок від «Київпейсервіс».
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F447f5c38-6a81-4053-afb5-3f5ffee32688.png)
Фінансовим результатом роботи київського метрополітену в першому півріччі 2017 року став збиток на суму у 1,8 мільярда гривень. Комунальному підприємству не допомогло вийти у плюс навіть збільшення пасажиропотоку на 10 мільйонів чоловік. При цьому, представники преси писали, що за аналогічний період у 2016 році метро отримало понад 31 мільйон гривень прибутку.
Але незважаючи на величезні збитки, Департамент транспортної інфраструктури КМДА визнала роботу «підземки» задовільною, а його начальника Віктора Брагінського «відповідає займаній посаді».
Крім того, ЗМІ повідомляли, що тендер на будівництво метро на столичний житловий масив Виноградар виграла компанія «Київметропроєкт», яка фактично належить росіянам.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F39c44db0-3518-4a5f-ad5d-49f286d0f916.png)
Декларація
Очільник столичного метрополітену має чотири земельні ділянки та два житлових будинки у Київській області, а у Києві він має три квартири. З цінного рухомого майна Віктор вказав швейцарські наручні годинники Longines. Власного автомобіля у Брагінського немає.
За 2019 рік зарплата начальника Київського метрополітену склала 756,9 тисячі гривень. Ще 325 тисяч — дохід Брагінського від продажу рухомого майна (автомобіля). У банках Віктор зберігає 272 тисячі гривень. Готівковими коштами він задекларував два мільйони гривень, 125 тисяч доларів та 10 тисяч євро.