Володимир Шаповалов
  • Країна
    Азербайджан
  • Соцмережі
Володимир Шаповалов
5834

Володимир Шаповалов

Володимир Шаповалов: король алкогольного ритейлу, який заробив мільйони на заохоченні побутового алкоголізму українців

Володимир Шаповалов широко відомий як один із співвласників мережі винних магазинів «Good Wine». Магнат ритейлу, який заробив мільйони на реалізації алкоголю, який публічно визнає провину за поширення алкоголізму серед українців. Підозрюється в торгівлі контрабандною продукцією і причасті до «цькування» незадоволених клієнтів через соціальні медіа.

  1. Біографія
  2. Сім'я
  3. Освіта
  4. Кар'єра і бізнес
  5. Компромат і чутки
  6. Декларація
  7. Відео

Біографія

Сьогодні Володимир Іванович Шаповалов керує найбільшою мережею алкомаркетів преміального класу «Good Wine». У минулому відомий як один з найбільших бізнесменів в сфері торгівлі предметами побутової хімії та предметів особистої гігієни.

Володимир Шаповалов народився в 1968 році в Баку (Азербайджан).

Сім'я

Дитинство Володимир Шаповалов, «Good Wine» якого найкраще відомий жителям Києва, провів в столиці Азербайджану. Його матір'ю є уродженка Баку, а батько - українцем.

На батьківщину тата Володимир Іванович Шаповалов переїхав лише в 1983 році, де закінчив школу і почав доросле життя.

Сьогодні Шаповалов сам є сімейною людиною. Одружений і виховує трьох доньок.

Освіта

Шаповалов Володимир Іванович має класичну радянську освіту. Після школи майбутній співвласник холдингу «Аснова» вступив до СПТУ, отримавши спеціальність столяра-паркетника.

Однак, робоча стежка не приваблювала амбітного юнака, який в 1993 році став випускником Київського державного університету імені Т. Г. Шевченка. «Алко-магнат» має диплом механіко-математичного факультету.

Кар'єра і бізнес

У підприємництво Володимир Шаповалов прийшов в 90-і роки, також як і тисячі представників його покоління. Перші гроші майбутній мільйонер заробив на різних торгових операціях.

Зокрема, в 1992 році Володимир Шаповалов разом з приятелями заснував компанію САВсервіс. Бізнес друзів спеціалізувався на оптовій і роздрібній торгівлі.

Згідно з даними джерел, Шаповалов разом з партнерами їздив за «ходовим» товаром до Польщі і перепродував його вдома за вигідною для себе ціною. Так, десятки тисяч доларів були зароблені на торгівлі джинсами, які в ті роки були ще дефіцитом.

На початку 90-х народився перший великий проект майбутнього «алко-магната» - «Савсервіс». Володимир Шаповалов заснував компанію разом зі старими приятелями: Максимом Сафоновим, Олегом Баришівським і Анатолієм Строганом. У період з 1992 по 2003 роки Шаповалов обіймав посаду директора «Савсервісу».

Компанія старих приятелів спеціалізувалася на реалізації продуктів харчування, спиртних напоїв і засобів косметики, парфумерії та побутової хімії.

Перший власний магазин Володимир Шаповалов відкрив в 1993 році в приміщенні столичного кінотеатру «Кінопанорама», після чого почав активно розширювати власну роздрібну мережу, пізніше названу «ДЦ».

В середині 90-х років Володимир Шаповалов починає працювати над створенням власної мережі по реалізації продуктів побутової хімії і засобів по догляду за собою. Його компанія першою налагодила співпрацю з таким «гігантом» як «Проктал енд Гембл» і привезла в Україну ходові товари особистої гігієни та побутову хімію.

У 90-і і 2000-і роки компанія «ДЦ», що входить в холдинг «Аснова», визнавалася кращою на ринку і познайомила українців з такими марками як «Саламандра», «Рута», «Раптор» і «Екопласт».

До 2003 року по всій Україні налічувалося близько 80 магазинів «ДЦ», навколо яких Володимир Шаповалов і партнери розширювали свою імперію. Заради управління бізнесом був заснований холдинг «Аснова», який крім ритейлерів включав компанії з управління логістикою та дистрибуцією і регуляції роботи магазинів.

В середині 2000-х років Володимир Шаповалов і партнери почали поступово «позбуватися» від акцій «ДЦ», передаючи їх за високою ціною у власність гонконгському холдингу «Ватсонс». До 2011 року інвестори повністю викупили всі акції української компанії і влаштували масштабний ребрендинг точок мережі.

На початку 2010-х років Володимир Шаповалов відходить від справ «Аснови» і присвячує себе новій справі - мережі магазинів преміального алкоголю «Good Wine».

Спеціально для реалізації проекту він заснував компанію «Бюро вин». Мережу алкогольних маркетів, кав'ярень і ряду інших точок, Шаповалов «тримає міцною рукою», займаючи пост генерального директора компанії і маючи в партнерах Дмитра Кримського.

Компромат і чутки

Володимир Шаповалов вважається відкритим і сучасним підприємцем, далеким від скандалів. Він має імідж людини, яка завжди вміла домовлятися з партнерами і владою.

Також Шаповалов називається «європейським» підприємцем, який часто спілкується з представниками ЗМІ, намагаючись наслідувати лінію поведінки найбільш популярних підприємців США і Європи.

Однак, не дивлячись на ретельну роботу піарників Шаповалова, їм не вдалося уникнути кількох скандалів і розвіяти чутки навколо свого боса.

Зокрема, відомо, що Володимир Шаповалов активно виводив гроші в офшори.

У 2000-і роки він разом з партнерами контролював акції компанії «ДЦ» через спеціально створену на Кіпрі компанію «ДС Чеін Ентерпрайз Лтд». Саме через офшорні рахунки була проведена операція з продажу акцій української роздрібної мережі гонконгському інвестору.

Відзначимо, що вартість угоди і сума податків, не сплачених за її результатами українській скарбниці, так і залишилися невідомими.

В якості власника мережі продажу елітного алкоголю Володимир Шаповалов звинувачується в заохоченні побутового алкоголізму і потуранні смакам українських чиновників-корупціонерів.

Не секрет, що клієнтами магазинів «Good Wine» є не тільки бізнесмени, але і держслужбовці, які не можуть дозволити собі на офіційні доходи покупку дорогого алкоголю.

Однак, в магазинах Шаповалова можна майже завжди знайти суддю, чиновника, депутата або співробітника того чи іншого відомства, зі спиртним вартістю в їх місячну «білу» зарплату.

Відзначимо, що сам Володимир Шаповалов соромиться того, що заробляє мільйони доларів на заохоченні поганих звичок земляків. Магнат усвідомлює, що спиртне і «вихваляння» споживання алкоголю в нашому суспільстві згубило мільйони життів і зробило нещасними ще більшу кількість рідних і близьких залежних людей.

Володимир Іванович публічно заявляє про те, що «не в захваті» від того, що торгує алкоголем. Мільйонер говорить про те, що не отримує задоволення від специфіки своєї справи і розглядає її виключно як бізнес.

Він не приховує того факту, що лише заробляє гроші, «закриваючи очі» на моральну складову своєї професії.

У 2014 році Володимир Шаповалов і його бренд «Good Wine» потрапили в епіцентр грандіозного скандалу. Так, алко-магнат звинуватив правоохоронців у вимаганні грошей. Представники спецслужб нібито вимагали в нього гроші, погрожуючи заблокувати роботу компанії.

Заради залучення уваги громадськості до конфлікту Шаповалов навіть випустив відповідний банер. Шаповалов звернувся до вищого керівництва країни з вимогою вплинути на спецслужби і змусити їх закрити справу про махінації з акцизами на алкоголь. Пізніше скандал «вщух», проте деталі рішення гучного конфлікту так і залишилися невідомі.

Володимир Шаповалов, також як і інші вітчизняні підприємці, звинувачувався в торгівлі контрабандною продукцією. Однак, господар «Good Wine» не замовчує і не заперечує цю проблему і підтверджує, що контрабанда - невід'ємна частина українського життя і бізнесу. Шаповалов стверджує, що контрабанду купують всі верстви населення, включаючи його багатих і впливових клієнтів.

У 2018 році "Good Wine» потрапили в епіцентр гучного репутаційного скандалу. Так, персонал компанії при потуранні Шаповалова організував в соціальних мережах цькування незадоволеною клієнтки.

Йдеться про конфлікт між дружиною одеського ресторатора Алекса Купера Алісою і персоналом кав'ярні Yellow Place. Так, пара попросила баристу пафосного місця в Києві зробити американо. Однак, персонал відмовився додати води в подвійний еспресо, який знаходився в меню, що спровокувало між рестораторами і підлеглими Шаповалова гучний і затяжний конфлікт.

«Апогеєм» ворожнечі стала компанія в соціальних мережах, організована персоналом «Good Wine». Компанія запустила в продаж сувенірні шкарпетки з принтом «бесишь меня», які присвятили дружині одеського ресторатора, що свого часу посварилася з персоналом кав'ярні.

Дана акція була сприйнята багатьма користувачами Мережі в якості організованого цькування, а персонал і власники «Good Wine» були звинувачені в дріб'язковості, підлості, злостивості і неповазі до клієнтів.

Мережа магазинів «Good Wine» має спірну репутацію. Клієнти Володимира Шаповалова скаржаться на вкрай високі ціни на алкогольну продукцію, хамство, непрофесіоналізм співробітників і низьку якість деяких товарів.

Декларація

Володимир Шаповалов є одним з найбагатших людей України. Продавши акції «Аснови» і «позбувшись» від «ДЦ» за вигідною ціною, він перетворився на мультимільйонера. До кризових подій 2014 року Володимира Шаповалов мав на рахунках від 66 до 44 мільйонів доларів.

На даний момент його доходи знизилися, але він продовжує зберігати репутацію вкрай успішного підприємця.

Відео

Згадки про персону