Через пандемії коронавируса компанії по всьому світу масово переводять співробітників на дистанційний режим роботи.
На цьому тлі різко збільшився попит на ноутбуки, веб-камери та інші пристрої, необхідні для роботи з дому.
Відразу кілька американський провайдерів керованих послуг (Managed Service Provider, MSP) повідомили виданню CRN про ажіотаж на лептопи в США.
За словами президента каліфорнійської MSP-компанії KME Systems Марка Ессаяна (Mark Essayian), один з його клієнтів в паніці шукав ноутбуки для своєї бухгалтерії і не міг нічого знайти в Best Buy.
На тлі пандемії різко збільшився попит на ноутбуки, веб-камери та інші пристрої, необхідні для роботи з дому.
“Довелося купувати комп’ютери в Costco [мережа клубних магазинів-складів].
Ми знайшли пару моделей, і я замовив їх.
Сьогодні доставили комп’ютери клієнту”, – розповів співрозмовник.
Виконавчий віце-президент MSP-компанії MNJ Technologies Бенджамін Нірнберг (Benjamin Niernberg) з Іллінойсу серед найбільш затребуваних товарів у своїх клієнтів перерахував ноутбуки, настільні комп’ютери, веб-камери, ліцензії на WebX і рішення для багатофакторної аутентифікації.
За словами Нірнберга, одна з обслуговуваних їм компаній замовила у нього відразу 1600 летпопов.
Особливо складна ситуація з хромбуками.
“Зараз відставання за більшістю поширених моделей хромбуков досягає майже 70 днів.
Тобто, якщо замовити хромбук сьогодні, то в кращому випадку термін його поставки буде в червні.
Якщо шкіл не поквапляться з замовленнями, досить імовірно, у них будуть проблеми зі своєчасною доставкою пристроїв до вересня “, – попередив Аллен фелкон (Allen Falcon), засновник і гендиректор массачусетського постачальника хмарних рішень Cumulus Global.
Журнал The Wall Street Journal написав про розладнаному жителі Далласа, який пішов купувати новий ноутбук, оскільки його старий зламався, але в магазинах знайшов лише порожні полиці з цінниками.
За його словами, більший ажіотаж на тлі COVID-19 лише навколо туалетного паперу.
У підсумку, чоловікові довелося придбати уживане пристрій.
Підйом попиту відзначається і на європейських ринках.
За даними The Financial Times (FT), невеликі і великі компанії в Європі в березні почали закуповувати активно ноутбуки, готуючись до того, що через спалах коронавируса великому числу співробітників доведеться працювати з дому.
Невеликі і великі компанії в Європі в березні почали закуповувати активно ноутбуки, готуючись до того, що через спалах коронавируса великому числу співробітників доведеться працювати з дому.
Один італійський постачальник розповів виданню, що замовлення ноутбуків виросли в 20 разів у порівнянні зі звичайним рівнем після того, як уряд країни з 10 березня оголосило загальнонаціональний карантин.
“За вчорашній день я продав стільки, скільки за весь минулий місяць.
Якби у мене був в 10 разів більший запас товару, я б продав і його”, – заявив співрозмовник FT.
Він додав, що італійський бізнес виявився, в основному, не готовий до раптової необхідності працювати дистанційно, і порадив компаніям з інших країн врахувати досвід Італії.
У Британії в останні дні також серйозно збільшилися замовлення лептопів з боку великого бізнесу, в тому числі банків, повідомив Майк Норріс (Mike Norris), глава найбільшого британського реселлера комп’ютерів Computacenter.
Він зазначив, що при розміщенні замовлень великі компанії стали мене розбірливі щодо марки ноутбуків, а невеликі і середні фірми, які раніше не забезпечили своїх співробітників лептопами, тепер в паніці їх розкуповують.
Генеральний директор аналітичної компанії Canalys Стів Бразір (Steve Brazier) зазначив, що масові закупівлі ноутбуків збіглися з хронічною нестачею лептопів на тлі дефіциту процесорів Intel і наслідками коронавируса у вигляді збоїв в роботі китайських підприємств зі складання ноутбуків і виробництва компонентів для них.
Осторонь від тренда не залишилася і Індія.
Місцевий інтернет-портал The Economic Times (ET) з посиланням на наявні оцінки повідомив, що за останній тиждень попит на ноутбуки в країні збільшився на 40-45%.
Найбільш активно закуповуються банки, фірми, що спеціалізуються на аутсорсингу бізнес-процесів (BPO), колл-центри, консалтингові компанії, НВО, представники малого та середнього бізнесу.
Також посилився попит на монітори і комп’ютерні аксесуари.
За останній тиждень попит на ноутбуки в Індії збільшився на 40-45%.
Індія виробляє ноутбуки і всередині країни, але компоненти для них, в основному, завозяться з КНР, де підприємства все ще працюють із зниженою потужністю через наслідки коронавируса.
Крім того, COVID-19 позначився і на обсягах імпорту летпопов з Піднебесної.
В результаті, попит на портативні комп’ютери перевищує пропозицію.
“Деякі компанії в Індії замовляють по 8-10 тисяч лептопів.
Монітори та роутери теж користуються величезним попитом, як в США.
Ноутбуки залишаться затребуваними навіть після спалаху коронавируса, оскільки деякі компанії оцінять економічні переваги дистанційної роботи співробітників і можуть продовжити працювати в такому режимі” , – заявив ET аналітик індійського підрозділу IDC Навкендар Сінгх (Navkendar Singh).
На цьому тлі в Індії також зросла популярність прокату портативних комп’ютерів.
“Якщо раніше лептоп з хорошою конфігурацією здавали в оренду за ціною 1700-2000 рупій (22-26 доларів США) на місяць, то тепер ціни зросли до 4000 рупій (близько 53 доларів США)”, – розповів Рави Рао (Ravi Rao), керуючий директор компанії Value.
Momentum і секретар Асоціація виробників ПЗ Хайдерабада (Hyderabad Software Enterprises Association).
В його фірмі працює близько 2300 осіб, з яких приблизно дві третини користуються ноутбуками.
Близько 70% ноутбуків належать самій компанії, а решта взяті в оренду.