Як переробляють старі батареї від електромобілів і чому це є проблемою?
Як переробляють старі батареї від електромобілів і чому це є проблемою?

Як переробляють старі батареї від електромобілів і чому це є проблемою?

Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 6 років та 284 днів. За цей час ми опублікували вже 13738 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.

Як переробляють старі батареї від електромобілів і чому це є проблемою? - Фото 1

Фото: easyelectriclife.groupe.renault.com

Переробка й утилізація акумуляторів електромобілів може стати значною проблемою вже через 10-15 років, вважає Пол Андерсон з Університету Бірмінгема, повідомляє BBC.

До 2030 року ЄС планує випустити на дороги 30 мільйонів електромобілів. «Це безпрецедентний випадок таких темпів росту абсолютно нового продукту», – зазначає Андерсон.

У той час як традиційні свинцево-кислотні акумулятори, що використовуються у звичайних автомобілях, активно переробляють, про літій-іонні батареї цього сказати не можна. Батарея електрокарів – більша й важча, вона складається з кількох сотень окремих літій-іонних елементів, кожен з яких треба розбирати окремо.

Як переробляють старі батареї від електромобілів і чому це є проблемою? - Фото 2

Зображення: National Transportation Safety Board

«Дуже складно отримати дані про переробку літій-іонних акумуляторів у світі, наразі називають цифру близько 5%. Але в деяких частинах світу цей показник значно менший», – зауважує Андерсон.

Зараз виробники електромобілів намагаються переробляти акумулятори. Приміром, Nissan встановлює старі батареї від моделей Leaf на мобільні машини, що доставляють запчастини на заводах компанії. Volkswagen відкрив у німецькому Зальцгіттері перший завод з переробки акумуляторів, де отримують сировину для виробництва нових акумуляторів: мідь, алюміній, літій, марганець, кобальт і графіт. Так само видобуток металів зі вживаних акумуляторів налагоджує Renault, причому не лише свого виробництва.

Проблема переробки літій-іонних батарей у тому, що у процесі велика частина елементів втрачається до так званої чорної маси – суміші літію, марганцю, кобальту та нікелю, що вимагає подальшої енергомісткої обробки.

Ручний демонтаж дозволяє ефективніше відновлювати більшість цих матеріалів, але потребує людської праці. Це значить, що в Європі така праця надто дорога, що робить проєкт економічно невигідним, а в країнах з дешевою робочою силою, таких як Китай, часто умови праці є неприйнятними.

Тож питання полягає у тому, чи можна буде винайти ефективну автоматизацію переробки батарей.

Водночас ефективна переробка акумуляторів могла би вирішити питання сировини. Наприклад, Британія не має природних запасів для виробництва батарей. «Старий акумулятор – це своєрідний видобуток корисних копалин в Європі», – зауважує Жан-Філіп Ермін, віцепрезидент Renault зі стратегічного планування охорони довкілля.

Читайте також: У Швеції працюють над електрокаром із нульовим вуглецевим слідом. Наскільки це корисна ідея?

Источник материала
loader