Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 63 днів. За цей час ми опублікували вже 15062 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.

Концепція CPK від Zaha Hadid Architects

Критика амбітного проєкту нового аеропорту в Польщі з боку Ryanair перетворилася на різку суперечку та обмін звинуваченнями між директором авіакомпанії та польською владою, повідомляє Notes from Poland.

Мегапроєкт транспортного хабу «Солідарність» (Centralny Port Komunikacyjny, CPK, або Solidarity Transport Hub) передбачає будівництво «з нуля» великого аеропорту в 37 кілометрах від Варшави та сполучення його з залізницею. Новий аеропорт покликаний замінити нинішній аеропорт Шопена, околиці якого поступово забудовуються.

Концепція CPK від Foster+Partners

Першу чергу аеропорту планують збудувати до 2027 року. Розраховують, що він обслуговуватиме від 45 до 100 мільйонів пасажирів на рік — ці цифри можна порівняти з пасажиропотоком лондонського Гетвіка, або ж із загальним пасажиропотоком всіх аеропортів Польщі. З центрального залізничного вокзалу Варшави можна буде доїхати за 15 хвилин, а з Лодзі – за 25 хвилин. Крім залізничної станції планується також збудувати містечко з офісами та торгівлею.

Хоч навіть не обрано точної локації, у 2019 році проводили конкурс концепцій, в якому брали участь такі зіркові архітектурні студії, як Foster+Partners та Zaha Hadid Architects.

За різними оцінками, мегапроєкт може коштувати 30-35 мільярдів злотих (приблизно від 6,6 мільярда євро).

Концепція CPK від Kohn Pedersen Fox (KPF)

У нещодавньому інтерв’ю сайту Onet гендиректор Ryanair Майкл О’Лірі назвав новий аеропорт «безглуздим проєктом». Він порадив полякам спрямувати ці величезні кошти на оновлення вже існуючих аеропортів.

У CPK відповіли, що проєкт є добре продуманою інвестицією, а Ryanair зовсім необов’язково ним користуватися. Мовляв, ірландський лоукостер зазвичай обирає дрібні аеропорти, а новий хаб призначений передусім для авіакомпанії LOT.

Далі О’Лірі заявив, що Польща розтринькає 30 мільярдів злотих «на піщаний замок у бозна-якій глушині». Це так само безглуздо, вважає він, як «інвестувати в Біткойн або в подібну фінансову піраміду».

Концепція CPK від Foster+Partners

Директор CPK Міколай Вільд відрізав: «Принаймні CPK, на відміну від Ryanair, ніколи не одержувала незаконної державної допомоги». Він також закликав польських платників податків припинити субсидувати компанію. Йдеться, вочевидь, про особливі пільгові умови обслуговування лоукостерів аеропортами.

«Ryanair не одержав ані злотого від польського уряду», — обурилася у відповідь авіакомпанія.

До пандемії Ryanair був найбільшим авіаперевізником у Польщі: у 2019 році пасажиропотік склав 13,2 мільйона осіб.

Поделиться сюжетом