/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F271%2F5ee16e499465a351be4559313ab26cba.jpg)
«Дакар»-2022, вантажівки: єдиний фаворит
Звичайно, мова йде насамперед про стрімке усунення однієї з двох заводських команд у цій категорії – MAZ SPORTauto, яка потрапила під міжнародні санкції, впроваджені проти Білорусі.
Зараз залишається лише складати хоч якийсь список екіпажів, які могли б поборотися за місце в Топ-5, а за певної частки везіння навіть дотягнутися до подіуму.
Проте перелік таких потенційних призерів дійсно невеликий – насамперед це чехи Алеш Лопрайс (Praga V4S DKR, за останні десять років сім разів фінішував у Топ-10) та Мартін Мацік (Iveco Power.
Star, у 2018-2021 роках тричі пробився до п’ятірки найсильніших)… Були певні сподівання стосовно Team de Rooy, яка вирішила виставити відразу дві команди – Petronas Team De Rooy Iveco та Mammoet Rallysport Team De Rooy Iveco (ця команда недавно завершила багаторічну співпрацю з маркою Renault та пересіла на Iveco).
Але тут теж усе склалося не найкращим чином – Team de Rooy міг би розраховувати на двох досвідчених та досить швидких пілотів, проте Тон ван Генугтен трагічно загинув у серпні, а ветеран Ханс Стейсі (переможець «Дакара»-2007) був змушений за станом здоров’я відмовитись від виступу і перед початком марафону був замінений Віктором Верстейном… Тепер команді де Рооя доводиться розраховувати лише на Яануса ван Кастерена (був шостим на Дакарі-2020) і ветерана Мартіна ван ден Брінка (став восьмим рік тому).
Словом, хто за підсумками «Дакара»-2022 фінішує у Топ-10 – то велика загадка.
Окремо можна відзначити ще одну цікаву подробицю – стрімко набирає популярність залік Dakar Classic, призначений для учасників на різній техніці, випущеній до 2000 року (з умовно «спрощеним» маршрутом, ближче до формату ралі на історичних автомобілях, з нарахуванням штрафних очок тощо).
Тут стартували 122 екіпажі на автомобілях та 20 на вантажівках – для порівняння минулого року, коли був впроваджений цей залік, у ньому стартували всього лише 26 учасників (тобто протягом року отримали більш ніж п’ятикратне зростання).
Тут українцям теж знайдеться за кого повболівати – у вантажній категорії стартував український екіпаж Сергія Малика, Любомира Шумакова та Сергія Мартовенка на Renault Kerax у версії 1999 року.
Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах.
