«Дакар»-2022, автомобілі: «специфічний» тріумф Toyota
«Дакар»-2022, автомобілі: «специфічний» тріумф Toyota

«Дакар»-2022, автомобілі: «специфічний» тріумф Toyota

І в цілому тойотівські екіпажі опинилися на висоті – Язід Аль-Раджі на клієнтській Toyota Hilux Overdrive T1+ (зі звичним атмосферним двигуном V8 5,0 л) майже весь час «провисів» на третій позиції й нарешті спомігся фінішувати на заповітному подіумі, Гініель де Вільєрс з різноманітними пригодами та проблемами завершив «Дакар» п’ятим.

Персональна статистика південноафриканця вражає – 19 стартів на «Дакарах», 19 фінішів, з них 18 у Топ-10 та 14 у Топ-5 (включаючи перемогу та сім подіумів)! Проте картина тріумфу Toyota була досить помітно «попсована» різними скандалами – відкладена до фінішу дискваліфікація Аль-Аттії (за відключену систему запису даних), п’ять хвилин штрафу для нього ж (за не пристебнуті ремені), незрозуміла історія де Вільєрса з «наїздами» на мотоциклістів та скасованим штрафом у 5 годин….

Насправді порадувала своїх шанувальників нова команда Bahrain Raid Xtreme (BRX), якій вистачило тільки двох «Дакарів», щоб досягти суттєвих успіхів – якщо рік тому на дебютному старті Хоан Нані Рома фінішував за кермом Prodrive BRX Hunter п’ятим, то зараз Себастьян Льоб й Орландо Террранова на нових Hunter Т1+ завоювали другу та четверту позиції (для аргентинця цей поспіх став новим особистим рекордом).

Щоправда, не обійшлося без пригод, коли екіпажі BRX раптом почали губити запасні колеса в пустелі – модернізована система кріплення в бічних нішах часом не витримувала навантажень… Тепер і для Toyota, і для Prodrive BRX настав час замислитися над подальшою модернізацією своїх прототипів Toyota GR DKR Hilux T1+ та Prodrive BRX Hunter T1+, бо Audi Q Motorsport неодноразово продемонструвала – вже через рік на «Дакарі» німецька команда зі своїми гібридними «теплотягами» Audi RS Q e-tron готова стати справжнім кошмаром для будь-якого суперника.

Цифри кажуть за себе – попри всі технічні проблеми та окремі «дитячі хвороби», екіпажі Audi записали на свій рахунок чотири перемоги на етапах плюс ще десять разів фінішували у Топ-3.

Маттіас Екстрьом завершив цей «Дакар» на дев’ятій позиції (з урахуванням того, що втратив півтори години через проблеми з навігацією), Карлос Сайнс зумів після стартового провалу прорватися з 47-го на 12-е місце!.

Окремою подією стали успіхи приватних та напівзаводських екіпажів – адже у Топ-10 пробилися одразу п’ять таких учасників на чолі з Язідом Аль-Раджі з Overdrive Racing.

Крім того, вболівальники цього року стали очевидцями справжньої «лебединої пісні» у виконанні класичних задньопривідних багі групи Т1 (з наступного року пілоти пріоритету вже не зможуть виступати на них) – три екіпажі на них зуміли завершити «Дакар» у десятці найшвидших! Як і очікувалося, відзначилися учасники на екс-заводських Mini JCW Buggy – поляк Якуб Пшигоньскі завоював шосту позицію, аргентинець Себастьян Альперн покращив особистий рекорд і дістався фінішу восьмим.

А між ними «втиснувся» француз Матьє Серрадорі на ефектному багі Century CR6 – тепер на його рахунку вже два фініші у Топ-10 на цьому прототипі (у 2020 році він завоював восьме місце).

Не обійшлося без невеличкого трилера на фінальному етапі, коли Володимир Васільєв зіткнувся з проблемами, фінішував на буксирі, втратив годину та ледве не вилетів зі Топ-10 (скотився з сьомого на десяте місце)… З цікавих подробиць – на цьому «Дакарі» лише двічі, на пролозі та фінальній спецділянці екіпаж на «звичайній» техніці категорії Т1 спромігся пролізти до компанії грандів на нових Т1+ і фінішувати в Топ-3.

Причому в обох випадках відзначився південноафриканець Брайан Барагванат на Century CR6, який двічі став третім.

Аль-Аттія/Бомель (Q/AND, Toyota GR DKR Hilux T1+) 38:33.03.

Льоб/Люркуен (F, Prodrive BRX Hunter T1+) +27.46.

Аль-Раджі/Орр (SA/GB, Toyota Hilux Overdrive T1+) +1:01.13.

Терранова/Оліверас (RA/E, Prodrive BRX Hunter T1+) +1:27.23.

Де Вільєрс/Мерфі (ZA, Toyota GR DKR Hilux T1+) +1:41.48.

Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Mini JCW Buggy) +1:53.06.

Серрадорі/Мінодьє (F, Century CR6) +2:32.05.

Альперн/Грауе (RA, Mini JCW Buggy) +2:38.26.

Екстрьом/Бергквіст (S, Audi RS Q e-tron) +2:42.11.

Васільєв/Уперенко (RUS, BMW X5 CC) +3:02.21.

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах.

Источник материала
loader