«Дакар»-2022, мото/квади: трилери на фініші
«Дакар»-2022, мото/квади: трилери на фініші

«Дакар»-2022, мото/квади: трилери на фініші

Фінальна третина «Дакара»-2022 (майже 1200 км спецділянок) перетворилася на повноцінний трилер – як і обіцяли організатори на чолі з Давідом Кастерою, у більшості категорій спокійного життя не спостерігалося до самого фінішу марафону… Наприклад, у заліку мотоциклів одразу ж «закрутилася» шалена «карусель», коли протягом п’яти днів лідер змінився п’ять разів – особливо запам’яталися «злети» та «піке» Адрієна ван Беверена з Yamaha, який за два дні до фінішу раптом вистрибнув на перше місце, проте на передостанній спецділянці його лідерство з п’ятихвилинним відривом миттєво перетворилися лише на четверте місце з відставанням понад чверть години.

І цей результат француза викликав досить суперечливі почуття… З одного боку – дуже і дуже прикро втратити місце на подіумі практично на самому фініші марафону.

З іншого боку – навіть такий результат ямахівців став для них найкращим на «Дакарах» за останні п’ять років.

Не порадував фініш «Дакара» також заводську команду Sherco – Лоренсо Сантоліно, який якийсь час був навіть п’ятим, в останні чотири дні марафону різко збився з темпу та спромігся фінішувати тільки одинадцятим….

Фінальну спецділянку довжиною 164 км ніхто не ризикнув би назвати «етапом дружби», коли всі учасники вирішують більше не ризикувати та просто фінішують… Про який спокійний фінал можна говорити, якщо перед останнім допом у боротьбі за другу позицію Пабло Квінтанілью (Honda) та Маттіаса Валькнера (КТМ) поділяли лише 23 секунди? У підсумку саме чилієць став переможцем фінального етапу, при цьому майже на три хвилини випередив Валькнера та завершив марафон на другій позиції (повторення особистого рекорду дворічної давності) – таким чином Honda хоч і не змогла повторити тріумфи 2020-2021 років, але все одно записала на свій рахунок подіум.

Залишається констатувати факт повернення KTM на вершину «Дакара» після двох років поразок – звичайно, формально Сем Сандерленд представляв команду іспанської марки Gas.

Gas, але при цьому пілотував такий самий KTM 450 Rally Factory Replica, що й офіційні заводські пілоти KTM.

Про розпал боротьби за місця в Топ-10 свідчить той факт, що за підсумками марафону Ріккі Брейбек на Honda (сьоме місце) випередив Ендрю Шорта (Yamaha) на чотири секунди, а дебютант «Дакара» Мейсон Клейн (BAS World KTM Racing Team, став дев’ятим) зумів відбитися від заводського ктмівця Тобі Прайса та виграв у нього 13 секунд!.

У заліку квадроциклів уболівальники отримали грандіозне бойовисько на виживання, за підсумками якого на фініші «Дакару»-2022 з’явилися лише сім пілотів – це при тому, що на старті їх було 19.

У фінальній частині найбільше запам’яталася прикра невдача аргентинця-американця Пабло Копетті, який йшов на другому місці – на десятому етапі вийшов з ладу двигун… У досить несподіваній битві за другу позицію міцно зчепилися поляк Каміль Вісьнєвскі та аргентинець Франсіско Морено (дебютант «Дакара») – успіх у підсумку був на боці латиноамериканця, який на другій половині марафону спромігся перетворити 23 хвилини відставання на 6 хвилин переваги та «срібло» на фініші.

Переможцем став француз Александр Жіру, який ближче до фінішу перестав ризикувати та просто доїжджав – навіть у такому помірному темпі випередив другого призера більш ніж на дві години.

Француз повторив успіх свого батька Даніеля Жіру – той у 1997 році теж виграв «Дакар» на квадроциклі.

Щоправда, тоді квадроцикли ще не мали окремого заліку, а були лише одним із класів у категорії мотоциклів.

Цікава деталь – цього року розрив між першим та п’ятим місцями становив майже 20 годин!.

Сандерленд (GB, KTM 450 Rally Factory Replica) 38:47.30.

Квінтанілья (RCH, Honda CRF 450 Rally) +3.27.

Валькнер (A, KTM 450 Rally Factory Replica) +6.47.

Ван Беверен (F, Yamaha WR 450F) +18.41.

Барреда (E, Honda CRF 450 Rally) +25.45.

Корнехо (RCH, Honda CRF 450 Rally) +38.06.

Брейбек (USA, Honda CRF 450 Rally) +46.04.

Шорт (USA, Yamaha WR 450F) +46.08.

Клейн (USA, KTM 450 Rally Replica) +49.07.

Прайс (AUS, KTM 450 Rally Factory Replica) +49.20.

Жіру (F, Yamaha YFZ 700) 50:00.51.

Морено (RA, Yamaha Raptor 700) +2:21.11.

Вісьнєвскі (PL, Yamaha Raptor 700) +2:27.25.

Тума (CZ, Yamaha RR700) +8:08.47.

Верса (RA, Yamaha YFM 700R) +19:43.12.

S.O./Frederic Le Floch/DPPI.

Новини та коментарі з “Дакару”-2022 на Telegram-каналах.

Источник материала
Поделиться сюжетом